رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / درمان افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس

درمان افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس

روشهای درمان افتادگی پلک متنوع هستند. یکی از این روشها تزریق بوتاکس برای رفع افتادگی پلک است. اگرچه تزریق بوتاکس یک فرایند ایمن است و عوارض خطرناک آن به ندرت رخ میدهند اما با این حال این روش نیز مانند هر روش دیگری با عوارضی همراه است. گاهی ممکن است پس از تزریق بوتاکس افتادگی پلک رخ دهد که علاوه بر تاثیر منفی آن بر زیبایی افراد، میتواند موجب نگرانی آنها نیز گردد. در این مطلب قصد داریم تا توضیح مختصری در مورد افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس ارائه نماییم؛ بنابراین با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق ژل و بوتاکس است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

رفع افتادگی پلک

روشهای مختلفی برای افتادگی پلک به کار میروند که بسته به شدت افتادگی پلک، علت افتادگی پلک و انتظار افراد از نتایج روند درمانی انتخاب میشوند. از جمله روشهای رفع افتادگی پلک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تزریق بوتاکس و افتادگی پلک

افتادگی پلک بعد از بوتاکس

افتادگی پلک به هر وضعیتی گفته میشود که در طی آن پلک از جایگاه طبیعی خود جابجا شده و در محلی پایین تر از محل طبیعی خود قرار گیرد. اگرچه تزریق بوتاکس میتواند برای لیفت پلک به کار رود اما خود این روش گاهی میتواند عامل افتادگی پلک باشد. بوتاکس یک سم بسیار خطرناک است که در دوز بالا کشندگی بالایی دارد اما در دوز پایین در پزشکی به کار میرود. این سم با تاثیر بر پیام رسانی عصبی به عضلات، منجر به فلج شدن عضلات میکند. از همین خاصیت بوتاکس در پزشکی استفاده میشود. اگر دوز بسیار پایینی از بوتاکس به عضلاتی تزریق شود که دچار انقباض ناخواسته میشوند میتواند منجر به رفع خطوط پنجه کلاغی ، رفع چین و چروک پیشانی و خط اخم شود؛ زیرا این نوع چین و چروک ها میتوانند در اثر انقباض عضلات ایجاد شوند و جلوگیری از انقباض عضلات میتواند این خطوط را رفع نماید. تزریق بوتاکس در کنار تزریق ژل، تزریق فیلر، استفاده از لیزر برای جوانسازی پوست، جوانسازی پوست با روش آر اف و ... از رایج ترین روشهای جوان سازی پوست به شمار میرود.
گاهی ممکن است پس از تزریق بوتاکس، این ماده به بافت های دیگر نیز مهاجرت کرده و عوارض ناخواسته ای ایجاد کند. یکی از این عوارض ناخواسته ممکن است افتادگی پلک بعد از بوتاکس باشد. اما بصورت دقیق تر چه چیزی باعث افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس میگردد؟
دو ناحیه از صورت وجود دارند که حرکت بوتاکس به این دو ناحیه میتواند منجر به افتادگی پلک گردد: پیشانی و ناحیه بین دو چشم
افتادگی پلک زمانی که در اثر اختلال در عملکرد عضلات پلک باشند پتوز (ptosis) نام دارد. حرکت بوتاکس به پیشانی یا ناحیه بین دو چشم میتواند منجر به ایجاد پتوز گردد. گاهی برای رفع چین و چروک پیشانی ممکن است بوتاکس به نواحی بالای ابرو تزریق گردد. در برخی موارد ممکن است این تزریق منجر به افتادگی ابرو شود و نیروی وزن ابرو نیز افتادگی پلک را ایجاد کند. گاهی نیز برای رفع خطوط عمودی بین دو ابرو ممکن است بوتاکس به ناحیه بین دو ابرو یا دقیقا بالای ابرو تزریق شود و در این حالت ممکن است بوتاکس حرکت کرده و علاوه بر ناحیه بین دو ابرو، عضلاتی که مسئول بالا نگه داشتن پلک هستند را نیز دچار فلج موقتی کند و پتوز ایجاد شود.

افتادگی ابرو بعد از تزریق بوتاکس

افتادگی ابرو نیز در شرایط مشابهی با افتادگی پلک ایجاد میشود. برای مثال در صورتی که هدف از تزریق بوتاکس، رفع چین و چروک پیشانی باشد ممکن است بوتاکس تزریق شده به پیشانی و نزدیک ابرو، به سمت عضلات پایین تر و سمت ابرو حرکت کرده و منجر به فلج موقت عضلات ابرو شود. در این حالت این عضلات توان بالا نگه داشتن ابرو را از دست داده و منجر به افتادگی ابرو میشوند. افتادگی ابرو نیز میتواند منجر به افتادگی پلک گردد.

درمان افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش درمانی با تاثیر موقت است و پس از گذشت چند ماه به تدریج تاثیر بوتاکس از بین میرود. معمولا تزریق بوتاکس به 3 تا 7 ماه زمان نیاز دارد تا کاملا تاثیر آن از بین برود اما افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس سریعتر رفع شده و انتظار داریم پس از 4 تا 6 هفته (یا در برخی موارد سه تا 4 ماه) بصورت خودبخودی رفع گردد. علاوه بر گذر زمان روشهای دیگری نیز وجود دارند که میتوانند به بهبود سریعتر وضعیت پلک افتاده کمک کنند؛ از جمله:

چند روز بعد از بوتاکس صورت میشه مو رنگ کرد؟

تزریق بوتاکس با سوزنهای بسیار ظریفی رخ میدهد. این سوزنها منجر میشوند تا جای زخم به اندازه ای کوچک باشد که پس از یک روز تقریبا هیچ اثری از شکاف بر روی پوست نباشد. از همین رو رنگ کردن مو یک روز پس از بوتاکس مشکلی جدی ایجاد نخواهد کرد. البته باید توجه داشت که رنگ کردن مو نباید همراه با فشار بر ناحیه تزریق بوتاکس باشد، زیرا این کار میتواند منجر به حرکت بوتاکس به بافتهای مجاور شده و عوارضی همچون پتوز یا افتادگی ابرو را در پی داشته باشد.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

قطره نفازولین برای افتادگی پلک

قطره نفازولین امروزه جهت تنگ شدن عروق به کار میرود. اگرچه مطالعاتی وجود دارند که نشانگر تاثیر قطره نفازولین در رفع افتادگی پلک میشوند اما امروزه این دارو بعنوان یک داروی کاربردی در رفع افتادگی پلک شناخته نمیشود و کاربرد آن بسیار محدود است.

عمل لیزیک و پی ار کی در اصفهان و تهران، جزو خدماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر اس ... ادامه مطلب

آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟

عمل PRK یک نوع جراحی انکساری برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم میباشد . ... ادامه مطلب

درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی بلفاروپلاستی می تواند نقش مهمی در هماهنگی صورت و از بین بردن آثار پیری بر چشم داشته باشد. این جراحی برای از بین بردن پف و افتادگی پلک موثر است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465