بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / آشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانی

آشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانی

ضخامت ابروها ، محل قرار گيرى و شكل قوس انها نقش مهمى در چهره افراد دارد. ابروهايي كه پايينتر از حد معمول قرار دارند، باعث ايجاد چهره اى غمگين و افسرده مى شوند. ابروهايي كه بيش از حد ، بالا قرار گرفته اند، مى توانند ايجاد چهره اى متعجب نمايند.

شما می‌توانید برای انجام لیفت ابرو و پیشانی به دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

موقعيت مناسب و شكل ايده ال ابرو چگونه است؟

در واقع شكل ايده ال ابرو در فرهنگهاى مختلف، متفاوت است. حتى در يك فرهنگ مشخص نيز طى گذر زمان تغيير مى كند. در واقع اين موضوع نشانگر تغيير نگرش جوامع به تعاريف و مقوله زيبايى مى باشد. در حالت كلى ابروى اقايان پهن تر بوده و در لبه بالايي استخوان حدقه قرار گرفته و فاقد قوس مى باشد، برعكس در خانمها ابرو باريكتر بوده و بالاتر ازلبه حدقه قرار مى گيرد. به طور معمول سر و دم ابرو در يك راستا قرار گرفته و حداكثر قوس ان در ميانه تا يك سوم خارجى ان مى باشد. هر چند در فرهنگ فعلى ما خانمها اغلب تمايل دارند كه دم ابرو بالاتر قرار گيرد كه بالا بودن بيش از حد دم ابرو ظاهر نامطبوعى ايجاد مى كند.

موقعيت ابرو به نوعى به تعادل عضلات پايين كشنده ابرو (سه عضله) و عضله بالا كشنده ابرو و پيشانى بستگى دارد. عضله بالا برنده ابرو در سمت خارج ، ضعيفتر بوده و به اين دليل با افزايش سن ، يكى از اولين قسمتهايي كه دچار نزول و افتادگى مى شود ناحيه دم ابرو است كه باعث ايجاد حالت پوست اضافه در كناره خارجى پلكها نيز مى شود.

روشهاى لیفت ابرو

ابروها را مى توان با روشهاى جراحى و غير جراحى بالا برد. شايعترين روش غير جراحى استفاده از بوتاكس (سم بوتولينوم) است كه ليفت شيميايي نام دارد. اين روش در افتادگى خفيف و افراد جوان مناسب بوده و اثر ان بين سه تا پنج ماه در ناحيه پيشانى طول مى كشد. جهت حصول نتيجه مناسب ، فاكتورهاى متعددى بايد مد نظر باشد و تبحر و تجربه فرد تزريق كننده دخيل است.

انواع روشهای جراحی لیفت ابرو

1. روش غیر مستقیم

روش غير مستقيم ،هنگام جراحى پلك ( بلفاروپلاستى ) در موارد افتادگى خفيف قابل استفاده است. در اين روش از برش پلك ، اتصالات داخلى و تاندونهاى ابرو ازاد شده و ابرو در محلى بالاتر به سطح استخوان بخيه مى شود. اين روش مدت اثر كوتاهترى نسبت به ساير روشها دارد و صرفا در افتادگيهاى خفيف كاربرد دارد.

2. روش مستقیم

روش مستقيم با برشى در بالاى سطح ابرو همراه است كه با برداشت قسمتى از پوست پيشانى در بالاى ابرو و بخيه زدن مجدد پوست همراه است. اثر اين روش بسيار خوب است ولى عارضه مهم ان به جا ماندن محل برش در بالاى ابرو است. اين روش مى تواند جهت افتادگى دم ابرو در مردان نسبتا مسنى كه موهاى كم پشت دارند ، مفيد باشد.

3. لیفت آندوسکوپی ابرو

در لیفت آندوسکوپی ابرو با استفاده از اندوسكوپ كه با سه تا پنج برش كوچك در پشت خط رويش مو صورت مى گيرد و با جدا كردن كامل پوست پيشانى و ابرو از بافت زيرين، اين نسوج به بالا كشيده مى شوند

صفحه اینستاگرام دکتر اشراقی

4. برش بزرگ و برداشت پوست سر

در این روش نیز با برش بزرگ و برداشت پوست سر لیفت ابرو و پیشانی صورت می‌گیرد و این روش بسته به محل و مقدار برش انواع مختلفی دارد. با این حال به نظر مى رسد اثر این روش نسبت به لیفت آندوسکوپی ابرو ، ماندگارتر است اما احتمال مشخص بودن محل برش و گاها ريزش موها در آن محل، معضل عمده اين روش مى باشد. حسن روشهايي كه از پوست سر انجام مى شود ، ليفت همزمان پيشانى است. اين روشها وقت گيرتر ، پرهزينه و داراى عوارض بيشترى نسبت به دستكارى خود ابرو مى باشند. بنابراين طى مشاوره با بيمار لازم است راجع به جزييات صحبت شده و در مورد هر مراجعه كننده ، جداگانه تصميم گيرى گردد.

در جراحی بلفاروپلاستی پلک فوقانی، ابرو و پلک بالایی به عنوان يك واحد در نظر گرفته مى شوند و انجام این جراحی بدون در نظر گرفتن شرايط ابرو، كارى نادرست است. در انجام این روشها جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم با ارزيابى دقيق بيمار، در صورت لزوم بهترين تركيب جراحى ممكن را پيشنهاد می‌نمایند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نرگس طباطبایی [ 1402-06-15 ]
سلام خسته نباشید بیماری زمینه ایی تاثیری تو جراحی لیفت پیشانی داره یا نه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

بلفاروپلاستی یک روش درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک، پف زیر چشم و افتادگی پلک با ریشه ژنتیکی و افزایش سن است. ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

لیزیک چشم یکی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می شود. ... ادامه مطلب

عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای نوعی از جراحی است که در طی آن عضلات و رباط‌های حمایتی پلک در گوشه‌ی چشم جراحی شده و سفت می‌شوند. این جراحی که همراه با تغییر شکل چشم است نباید با جراحی کانتوپکسی اشتباه گرفته شود. در جراحی کانتوپکسی تغییر شکلی در چشم ایجاد نمی‌شود ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465