بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / موثرترین روش برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی کنار چشم

موثرترین روش برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی کنار چشم

خطوط و چین و چروک دور چشم از جمله مشکلات پوست اطراف چشم هستند که تقریبا همه افراد را در سنین بالا درگیر میکنند. چین و چروک پوست صورت که اکثرا به علت افزایش سن ایجاد میشوند میتوانند زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار دهند و اعتماد به نفس افراد را کاهش دهند. همین مسئله منجر میشود تا بسیاری از افراد به دنبال روشهای جوانسازی دور چشم باشند. خطوط پنجه کلاغی که به علت شکل خاص خود در گوشه چشم به این اسم شناخته میشوند از جمله چین و چروک اطراف چشم هستند. روشهای درمان خطور پنجه کلاغی نیز متفاوت هستند و بسته به نیاز افراد و انتظار آنها از فرایند جوانسازی انتخاب میشوند. در این مطلب به معرفی موثرترین روش برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی کنار چشم خواهیم پرداخت.

تشخیص و درمان انواع بیماریها و مشکلات اطراف چشم و جراحی های زیبایی و جوانسازی چشم ، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

چروک زیر چشم

قبل از هر چیز بهتر است نگاهی به چروک زیر چشم و علت ایجاد آنها داشته باشیم. زمانی که سن افراد افزایش پیدا میکند، پوست آنها نیز دچار تغییراتی میشود که حاصل سالها تغییر و آسیب پوست است. برخی بخشهای پوست که از سایر بخشها ظریف تر و حساس تر هستند استعداد بیشتری برای بروز عوارض ناشی از افزایش سن دارند. پوست اطراف چشم که نازک ترین بخش پوست است اولین نشانه های پیری پوست را نشان میدهد.
خطوط پنجه کلاغی بعنوان خطوط شایع اطراف چشم شناخته میشوند که به شکل خطوط کوچکی از گوشه بیرونی چشم به سمت گوش گسترش می یابند. خطوط پنجه کلاغی با گذر زمان ایجاد میشوند و علت ایجاد آن انقباضات کوچک عضلات اطراف چشم است که هنگام ابراز احساسات مختلف با صورت (مانند خنده و ...) ایجاد میشود.
بطور کلی انواع چین و چروک پوست را میتوان به دو دسته کلی تقسیم کرد.

  1. چین و چروک پویا: این نوع چروک پوست هنگام انقباض عضلات زیر پوست ایجاد میشوند و در حالت عادی وجود ندارند. در صورتی که خطوط پنجه کلاغی در هنگام لبخند یا خنده به وجود می آیند احتمالا از نوع پویا یا دینامیک هستند.
  2. چین و چروک ایستا: این نوع چین و چروک در هر حالتی از صورت، حتی هنگامی که عضله ای از صورت منقبض نیست، وجود دارند و با انقباض عضلات ممکن است تشدید شوند.

توجه به این نکته نیز لازم است که تفاوتی ندارد که چین و چروک صورت از نوع پویا باشند یا ایستا؛ در هر حال روشهای جوانسازی پوست میتوانند برای رفع آنها مفید باشند

موثرترین روش برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی کنار چشم

چروک زیر چشم در جوانی

چروک زیر چشم در جوانی میتوانند بسیار آزاردهنده باشند و اعتمادبنفس افراد را کاهش دهند. اصلی ترین دلایل ایجاد چروک زیر چشم در جوانی شامل موارد زیر هستند:

  1. مصرف دخانیاتی همچون سیگار و قلیان
  2. پرتو فرابنفش خورشید
  3. سبک زندگی مانند خوابیدن به شکم، اخم، خنده و ...
  4. حساسیت و التهاب چشم
  5. مصرف بیش از حد مواد غذایی قندی

موثرترین روش برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی کنار چشم

روشهای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی کنار چشم بسیار متنوع هستند. از جمله موثرترین روشهای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

رفع سریع چروک دور چشم

همانگونه که اشاره شد روشهای مختلفی برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی دور چشم وجود دارند. برخی از این روشها تاثیرات خود را بسیار سریع نشان میدهند و برخی دیگر نیاز به زمان زیادی برای نشان دادن تاثیرات خود دارند. سریع ترین روشها برای رفع سریع چروک دور چشم شامل تزریق فیلر، تزریق ژل، تزریق بوتاکس و استفاده از لیزر هستند.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

بهترین ماسک برای چروک دور چشم

انواعی از ماسک ها وجود دارند که برای جوانسازی پوست استفاده میگردند. ماسک ها را میتوان در منزل تهیه کرد و یا بصورت تجاری خریداری نمود. ماسک های تجاری معمولا از الیاف طبیعی ساخته میشوند که بر روی آنها مواد مغذی نشانده شده است. زمانی که این نوع ماسک بر روی پوست قرار گیرد به تدریج مواد مغذی از ماسک به پوست منتقل شده و منجر به شادابی و جوانی پوست در طولانی مدت میشوند. انواع مختلفی از ماسک ها و از شرکتهای بهداشتی و معتبر وجود دارند که بصورت تجاری در دسترس هستند و بر اساس نیاز افراد و وضعیت پوست آنها استفاده میشوند. برای آگاهی از بهترین ماسک برای چروک دور چشم بهتر است با پزشک متخصص مشورت شود و پس از بررسی وضعیت پوست بهترین ماسک برای خطوط پرکلاغی تهیه و استفاده شود.
برای تهیه ماسک در منزل میتوان از ماسک های زیر استفاده نمود:

ماسک هایی که در منزل ساخته میشوند بر اساس مواد تشکیل دهنده روش تهیه متفاوتی خواهند داشت.

ماساژ دور چشم برای رفع چروک

ماساژ اطراف چشم میتواند با افزایش جریان خون در پوست منجر به شادابی پوست شوند اما روشی قطعی و درمانی برای رفع چروک دور چشم به شمار نمیروند. ماساژ دور چشم برای پیشگیری از ایجاد چروک اطراف چشم میتواند مفید باشد و زمان ایجاد چروک دور چشم را به تاخیر بیندازد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه صدرزاده [ 1402-09-05 ]
دور چشم خیلی چروگ داره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض و روشهای درمان روماتیسم چشمعوارض و روشهای درمان روماتیسم چشم

روماتیسم چشمی یکی از بیماری های نسبتاً شایع و خطرناکی است که باعث به خطر افتادن سلامت بینایی انسان می شود ... ادامه مطلب

عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای نوعی از جراحی است که در طی آن عضلات و رباط‌های حمایتی پلک در گوشه‌ی چشم جراحی شده و سفت می‌شوند. این جراحی که همراه با تغییر شکل چشم است نباید با جراحی کانتوپکسی اشتباه گرفته شود. در جراحی کانتوپکسی تغییر شکلی در چشم ایجاد نمی‌شود ... ادامه مطلب

انواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آنانواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آن

عفونت چشم وقتی اتفاق می افتد که باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها به بخشی از چشم یا نواحی اطراف آن حمله کنند. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465