بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / افتادگی پلک بعد از بوتاکس چقدر طول میکشد؟

افتادگی پلک بعد از بوتاکس چقدر طول میکشد؟

بوتاکس بعنوان یک نوروتوکسین شناخته می‌شود. نوروتوکسین‌ها موادی سمی هستند که منجر به اختلال در پیامرسانی اعصاب می‌شوند. بوتاکس نیز زمانی که در بدن حضور داشته باشد منجر به اختلال در پیام عصبی شده و در نتیجه عضلات مرتبط با اعصابِ مسدود شده نمی‌توانند منقبض شوند و دچار فلج عضلانی می‌گردند. از همین ویژگی بوتاکس در پزشکی زیبایی استفاده می‌شود.
از بوتاکس برای رفع چین و چروک پیشانی، چین‌های پنجه کلاغی، خط لبخند و خط اخم استفاده می‌شود. در صورتی که عضلات مرتبط با ایجاد این چین و چروک دچار انقباض نشوند پس این چروک نیز ایجاد نمی‌شوند. استفاده از بوتاکس می‌تواند چهره‌ای شاداب و جوانتر ایجاد کند و به دلیل کم تهاجمی بودن مورد استقبال قرار گرفته است.

از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق ژل و بوتاکس است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

اگرچه معمولا مشکلی در تزریق بوتاکس ایجاد نمی‌شود با این حال در برخی موارد ممکن است پس از تزریق، بوتاکس به بافت‌های اطراف نیز حرکت کرده و تاثیر خود را در بافت‌هایی ایجاد کند که موردنظر فرد نبوده و منجر به ایجاد نتایج نامطلوب گردد. یکی از این نتایج نامطلوب، افتادگی پلک پس از بوتاکس است. زمانی افتادگی پلک پس از بوتاکس ایجاد می‌شود که بوتاکس در ناحیه‌ی بین دو چشم یا پیشانی حرکت کند. زمانی که بوتاکس به پیشانی تزریق شود، ممکن است به سمت عضلاتی حرکت کند که مسئول بالا نگه داشتن ابروها هستند. ابروها در این حالت شل شده و بر روی پلک می‌افتند و منجر به افتادگی پلک می‌شوند. گاهی نیز تزریق بوتاکس به ناحیه‌ی بین دو ابرو و برای از بین بردن خطوط 11شکل بین دو ابرو صورت می‌گیرد. در این حالت نیز ممکن است بوتاکس حرکت کرده و به عضله‌ای که مستقیما مسئول بالا نگه داشتن پلک است اثر گذاشته و با فلج کردن این عضله منجر به افتادگی پلک شود.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس چقدر طول میکشد

در مواقعی که افتادگی پلک بعد از بوتاکس رخ می‌دهد معمولا انتظار می‌رود تا در بازه‌ی زمانی بین هفته‌ی اول و سوم پس از بوتاکس باشد. همچنین پس از مدتی نیز خودبخود رفع شده و پلک به حالت طبیعی خود باز می‌گردد زیرا تاثیر بوتاکس موقت است بنابراین افتادگی پلک بعد از بوتاکس نیز موقت خواهدبود. در صورتی که افتادگی پلک بعد از بوتاکس رخ دهد معمولا لازم است تا افراد حدود شش هفته صبر کنند تا افتادگی پلک بصورت خودبخودی رفع شود.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس

آرایش بعد از بوتاکس

برای آرایش بعد از بوتاکس لازم است تا افراد کمی صبر کنند تا پوست محل تزریق که کمی سوراخ شده است بسته شود و همچنین قرمزی پس از تزریق از بین برود. بسیاری از افرادی که بوتاکس بوتاکس به آنان تزریق شده است قرمزی خفیفی را به مدت حداکثر 24 ساعت پس از تزریق گزارش می‌کنند.
مشکل اصلی در مورد آرایش بعد از بوتاکس این است که لازم است تا برای آرایش کردن، محل آرایش مالش داده شود. در حالی که توصیه می‌شود افراد به مدت حداقل 4 تا 6 ساعت از دست زدن به صورت خود و همچنین مالش صورت خودداری کنند. با توجه به اینکه بوتاکس دقیقا در زیر پوست تزریق می‌شود بنابراین فشاردادن بافت و مالش آنها منجر به حرکت بوتاکس و پخش شدن آن در بافت‌های اطراف شده و می‌تواند افتادگی پلک بعد از بوتاکس یا سایر مشکلات مرتبط را ایجاد کند. زمان ایده آل برای اولین آرایش پس از بوتاکس 24 ساعت پس از تزریق است.
قطره نفازولین برای افتادگی پلک
نفازولین ماده‌ای موثر در تنگی عروق بوده و بطور معمول برای قرمزی، پف، خارش و نیز آبریزش چشم تجویز می‌شود. علاوه بر این موارد مطالعات نشان می‌دهند که قطره‌ی نفازولین در رفع افتادگی پلک نیز موثر است.

درباره جراحی پلک شرقی بیشتر بدانید ...

خوابیدن بعد از بوتاکس

خوابیدن یا درازکشیدن پس از بوتاکس زمانی توصیه می‌شود که حداقل 4 تا 6 ساعت از تزریق آن گذشته باشد. در این مدت سر باید صاف نگه داشته شود. برای خوابیدن پس از بوتاکس فرد باید به پشت بخوابد و از خوابیدن به شکم یا بغل خودداری کند. از ایجاد هر گونه نیرو و فشار بر روی محل تزریق نیز باید خودداری کرد. توصیه می‌شود در هنگام خواب موارد زیر رعایت شوند تا احتمال حرکت بوتاکس به بافت‌های مجاور به حداقل برسد:

آدرس اینستاگرام دکتر اشراقی

ورم چشم بعد از بوتاکس

یکی از عوارض تزریق بوتاکس ورم چشم است. این عارضه یک واکنش طبیعی است و جای نگرانی چندانی ندارد. برای اینکه ورم چشم بعد از بوتاکس را رفع نمود راهکار درمانی چندانی وجود ندارد و تنها کاری که می‌توان کرد این است که یک هفته صبر کرد تا اثر بوتاکس کاهش یافته و ورم چشم به صورت خودبخود رفع شود. در صورتی که پس از یک هفته ورم چشم از بین نرفته باشد لازم است تا با پزشک متخصص مشورت شود. برای پیشگیری از ورم چشم بعد از بوتاکس بهتر است تا تزریق بوتاکس زیر نظر پزشکی متخصص و مجرب صورت بگیرد. با این حال، احتمال ورم چشم بعد از بوتاکس به صفر نمی‌رسد و حتی با وجود تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص نیز ممکن است عوارضی همچون ورم چشم ایجاد شوند.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سمیه سلمانیان [ 1403-02-04 ]
من ترزیق بوتاکس کردم. قبل عید بعداز ۲۰ روز واسه ترمیم رفتم ولی بعد چند روز از ترمیم بوتاکس افتادگی پلک چشم چپ ایجاد شد چیکار کنم عصبی شدم بخاطر چشم

شیرازی [ 1402-10-20 ]
من بعد ۳روز دچار افتادگی پلک شدم تنهادلیل ای اتفاق اگاهی نداشتن ازمراقبت بعد عمل بود.واز پزشکم که کاملا مشاوره درست ودقیق یه من نداد.

سپیده مرادخان [ 1402-10-13 ]
۴ ماهه بوتاکس کردم افتادگی پلک بعد دوهفته گرفتم هنوزم خوب نشده قطره هم ریختم اما هنوز پلک افتادس خیلی نگرانم نمونه اینطوری

سالومه بهگام [ 1402-04-09 ]
من بعد از بوتاکس ۴روز بعدش پتوز پلک شدم و الان ۳هفته شده ولی خوب نشده و خیلی عصبی شدم چقدر دیگه زمان می بره از بین بره و چشم درد بدی گرفتم و پیش دوتا متخصص چشم پزشک رفتم و قطره بهم معرفی کردن میریزم به چشمم ولی فایده نداشته

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی بلفاروپلاستی می تواند نقش مهمی در هماهنگی صورت و از بین بردن آثار پیری بر چشم داشته باشد. این جراحی برای از بین بردن پف و افتادگی پلک موثر است ... ادامه مطلب

تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟

با پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیار متعددی به وجود آمده اند که می توان به کمک آنها مشکل افتادگی ابرو و پلک را حل کرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465