اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تفاوت تاثیر تزریق فیلر و بوتاکس در جوانسازی اطراف چشم

تفاوت تاثیر تزریق فیلر و بوتاکس در جوانسازی اطراف چشم

پوست اطراف چشم بعنوان ظریف‌ترین بخش پوست در کل بدن شناخته می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود تا پوست این ناحیه در مقابل عوامل آسیب زا بسیار حساس بوده و زودتر دچار آسیب شود. برای رفع این آسیب‌ها و جوانسازی پوست از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که تزریق فیلرها یا پرکننده‌ها و تزریق بوتاکس از جمله‌ی این روش‌ها هستند. در این مطلب قصد داریم تا تفاوت تاثیر تزریق فیلر و بوتاکس در جوانسازی اطراف چشم را بیان کنیم اما قبل از آن بهتر است تا با فیلرها و بوتاکس آشنا شویم.

از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق ژل و بوتاکس است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

فیلر پوستی چیست؟

فیلرها موادی هستند که برای تزریق به زیر سطح پوست طراحی شده‌اند که پس از تزریق موجب افزایش حجم محل تزریق می‌شوند. مواد استفاده شده در فیلرها شامل موارد زیر است:

علاوه بر موارد ذکرشده، مواد دیگری نیز در درون فیلرها استفاده می‌شوند که هر یک از آنها کاربرد خود را در بدن ایفا می‌کنند و برای رفع مشکل خاصی کاربرد دارند. با توجه به نوع ترکیب فیلرها، مدت زمان تاثیر آنها نیز متفاوت است. برخی فیلرها به مدت 6 ماه و برخی نیز بیش از 2 سال دوام داشته و تاثیر خود را در جوانسازی پوست حفظ می‌کنند.

فیلرها برای چه مواردی کاربرد بهتری دارند؟

هر نوع خاصی از فیلرها با ترکیبات خاص خود برای رفع مشکل خاصی در پوست ساخته شده‌اند. بسته به اینکه چه ترکیبی در فیلرها به کار رفته‌اند ممکن است در موارد زیر به کار روند:

تزریق فیلر و بوتاکس در جوانسازی اطراف چشم

بوتاکس چیست؟

توليد بوتاکس فرايندى است که در طی آن از سم بوتولونیم برای ایجاد فلج موقتی در عضله استفاده می‌شود تا در اثر فلج شدن عضله، فعالیت آن متوقف شود. با فلج موقت در عضلات چین و چروکهایی که در اثر اخم یا خنده و سایر حرکات عضلات ایجاد می‌شوند از بین می‌روند. امروزه شکل‌های مختلفی از مواد در فرایند توليد بوتاکس استفاده می‌شوند.

بوتاکس برای چه مواردی کاربرد دارد؟

بوتاکس به طور کلی تنها برای زمانی کاربرد دارد که علت ایجاد چین و چروک در صورت، حرکت عضله‌ها باشد. این نوع چین و چروک پوست زمانی که فرد احساسات خاصی مانند خشم یا خنده پیدا می‌کند خود را نشان می‌دهند و بعنوان چروک دینامیک شناخته می‌شوند. دو خط در بین پلک‌ها، خطوط پیشانی و خطوط اطراف چشم که بعنوان خطوط پنجه کلاغی شناخته می‌شوند از جمله مشکلاتی هستند که با بوتاکس رفع می‌گردد. این خطوط توسط خندیدن، اخم کردن و ... ایجاد می‌شوند. تاثیر بوتاکس نیز بر روی صورت موقتی بوده و معمولا بین 3 تا 4 ماه به طول می‎‌انجامد.

تفاوت تاثیر تزریق فیلر و بوتاکس در جوانسازی اطراف چشم چیست؟

فیلرها و بوتاکس در شرایط مختلفی کاربرد دارند و همین مسئله موجب تفاوت تاثیرات آنها نیز می‌شود. اصلی‌ترین تفاوت در تاثیر این دو روش جوانسازی پوست در پوست اطراف چشم این است که بوتاکس برای چین و چروک‌هایی در اطراف چشم‌ها کاربرد دارد که علت آن انقباض غیرطبیعی بک یا چند عضله باشد. در این حالت با تزریق بوتاکس این عضله یا عضلات فلج شده و تاثیر آنها در ایجاد چین و چروک از بین می‌رود.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

فیلرها برای مشکلاتی در پوست اطراف چشم به کار می‌روند که علت ایجاد آنها روند طبیعی پیری و وجود گودى است؛ یعنی به علت اینکه در فرایند پیری بخشی از ساختارهای طبیعی بافت از بین می‌روند و پوست گود افتاده می‌شود، از فيلر استفاده می‌شود تا به بافت‌ها استحکام بخشد. .همانگونه که اشاره شد زمان تاثیر این دو روش درمانی نیز متفاوت است. بوتاکس به طور کلی بین 3 تا 4 ماه و فیلرها بین 12 تا 18 ماه تاثیر خود را حفظ می‌کنند.

بنابراین با توجه به تفاوت‌های اشاره شده در تاثیر تزریق فیلرها و بوتاکس در جوانسازی پوست اطراف چشم لازم است تا افراد بر اساس شرایط، نیاز بدن، نوع آسیب و انتظارات خود از نتایج پس از درمان نسبت به انتخاب روش مناسب برای جوانسازی پوست اطراف چشم خود اقدام کنند.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی، جراحی لیفت شقیقه، جراحی لیفت ابرو و روشهای غیر جراحی مانند تزریق چربی استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا اسکنورزاده [ 1400-08-30 ]
جهت بلفاروپلاستی پلک پایین

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر اس ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

تاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بیناییتاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بینایی

افتادگی پلک یا پتوز به وضعیتی گفته می شود که پلک بالایی به سمت پایین افتاده باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465