اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟

آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب می باشد که باعث رفع نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود و نتایج بسیار مطلوبی بر جای می گذارد. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پروسه ‏ای است که طی آن با بریدن پوست پلک، چربی‏ و بافت های اضافه برداشته میشوند و در صورت نیاز پوست اضافی کشیده شده و بریده میشود. در واقع هدف از عمل بلفاروپلاستی بازگرداندن عملکرد صحیح به پلک های افتاده و آسیب دیده و همچنین ترمیم زیبایی ناحیه چشم می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

نتایج بلفاروپلاستی به طور کلی دائمی است، اگرچه برخی از بیماران ممکن است پس از چند سال نیاز به ترمیم داشته باشند؛ زیرا پوست به طور طبیعی پیر می‌شود و با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. در بدترین شرایط و مراقبت بعد از عمل، نتیجه لیفت پلک معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۵ سال و اغلب طولانی‌تر باقی می‌ماند. اگر اصلاح پلک جدید مورد نظر باشد، بدون هیچ مشکلی امکان‌پذیر است.

کاربرد بلفاروپلاستی

مزایای بلفاروپلاستی

ترمیم بلفاروپلاستی

نحوه انجام بلفاروپلاستی

طی عمل بلفاروپلاستی، برش های بسیار ظریفی روی پلک بالا ایجاد می کنند و پوست اضافی و شل روی پلک برداشته می شود. اگر بیمار مقدار زیادی از چربی انباشته شده، در زیر پلک خود داشته باشد مقدار اندکی از این چربی نیز تخلیه می شود. سپس دو لبه باقی مانده روی پلک بالا به وسیله بخیه های ظریف که با تکنیک های جراحی پلاستیک زده می شوند به هم متصل می شوند.
در عمل جراحی پلک پایین، عمدتاً کیسه های چربی و پف آلودگی زیر چشم ها مورد عمل جراحی قرار می گیرد. برش ها بسته به شرایط از زیر مژه ها و قسمت بیرونی و یا از داخل پلک ایجاد می شوند.

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی

  1. قبل از جراحی پلک، ابتدا متخصص با ارزیابی کامل سابقه بیمار و بررسی علائمی همچون خشکی چشم، عفونت چشم و… شرایط بیمار را برای جراحی تعیین می کند.
  2. اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، قبل از جراحی آن را قطع کنید.
  3. از مصرف سیگار یا الکل قبل از جراحی به شدت اجتناب کنید.
  4. بعضی از پزشکان توصیه می کنند تا قبل از جراحی حتماً ناشتا باشید.
  5. هیچ دارویی را قبل از جراحی بدون تجویز پزشک مصرف نکنید؛ چرا که برروی روند جراحی تأثیر می گذارد.

مراقبت بعد از بلفاروپلاستی

کاندیدای نامناسب بلفاروپلاستی

معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند متقاضیان سنی بالاتر از ۲۰ تا ۳۰ سال برای عمل بلفاروپلاستی اقدام کنند؛ زیرا این جراحی معمولاً برای افراد بالای ۴۰ سال مناسب است. همچنین افرادی که به بیماری‌های زیر مبتلا هستند، نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی بلفاروپلاستی باشند:

آیا بلفاروپلاستی دائمی است؟

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی دائمی و همیشگی برای درمان افتادگی پلک است، به شرطی که متقاضی، کاندیدای مناسبی برای انجام آن باشد. اگر در سن پایین برای بلفاروپلاستی اقدام کنید، به مرور و با بالا رفتن سن، شاهد شل شدن پوست و چروک شدن اطراف چشم‌ها خواهید بود. این شل شدن پوست، روی پلک‌ها یا زیر آنها را متورم می‌کند و مجدداً باید برای بلفاروپلاستی اقدام کنید. تخصص پزشک و روشی که برای جراحی پلک انتخاب می‌کنید هم در ماندگاری این عمل زیبایی تأثیرگذار است. در صورتی که پزشکتان تمام پوست‌ها، چربی‌ها و عضلات اضافه را برندارد، یا اینکه بخیه زدن و ... را به خوبی انجام ندهد، به احتمال زیاد نیاز به جراحی ترمیمی خواهید داشت.

ترمیم بلفاروپلاستی بعد از چند سال

گاهی دیده می شود که عوامل ژنتیکی افراد باعث میشود تا بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی و با گذشت چند سال، مجدداً حالت افتادگی پلک در ظاهر فرد دیده شود. در این موارد نیز گاهی نیاز است تا عمل بلفاروپلاستی دوباره انجام شود تا این مشکل برطرف شود.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

عوارض بلفاروپلاستی

از جمله عوارض و خطرات احتمالی این عمل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه بلفاروپلاستی

هزینه جراحی زیبایی پلک به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه شامل مواردی مثل مهارت و تجربه پزشک، میزان افتادگی پلک، میزان پیچیدگی جراحی، هزینه اتاق عمل و … می شود. هزینه عمل بلفاروپلاستی ثابت نیست و ممکن است در افراد مختلف، متفاوت است.

برای آنکه بدانید جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام می شود؛ روی لینک کلیک کنید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرنوش کی نژاد [ 1402-07-19 ]
با سلام لطفاً هزینه عمل بلفارو پلاستی رو لطف میفرمایید

سحر شفیعی [ 1402-07-15 ]
سلام با جراحی پلک یا بلفاروپلاستی فقط کیسه های چربی رو از زیر پلک خالی میکنند یا اینکه سیاهی دور چشم هم با این روش از بین میره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای نوعی از جراحی است که در طی آن عضلات و رباط‌های حمایتی پلک در گوشه‌ی چشم جراحی شده و سفت می‌شوند. این جراحی که همراه با تغییر شکل چشم است نباید با جراحی کانتوپکسی اشتباه گرفته شود. در جراحی کانتوپکسی تغییر شکلی در چشم ایجاد نمی‌شود ... ادامه مطلب

پاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلکپاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلک

در این مطلب به سولاات رایج و شایعی که درباره جراحی پلک توسط کاربردان و مراجعه کنندگان پرسیده شده است پاسخ داده می شود. ... ادامه مطلب

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر اس ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465