اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / جوانسازی پلک با بلفاروپلاستی بهتر است یا امواج رادیوفرکوئنسی؟

جوانسازی پلک با بلفاروپلاستی بهتر است یا امواج رادیوفرکوئنسی؟

پلک‌ها با تاثیرگذاری در شکل چشم، نقش مهمی در زیبایی صورت و قضاوت افراد از وضعیت ما دارند. گاهی افتادگی پلک چشم در اثر افزایش سن، آسیب نور خورشید یا سایر آسیب‌ها باعث می‌شوند تا صورت فرد شکلی خسته یا اندوهگین به خود بگیرند. علاوه بر تاثیر در زیبایی، افتادگی پلک می‌تواند موجب انسداد نسبی در مسیر بینایی شود و مشکلاتی را از جمله در دید جانبی افراد ایجاد کند. روش‌های مختلفی نیز وجود دارند که می‌توان از آنها در جوانسازی پلک استفاده کرد. روش مرسوم جوانسازی پلک، روش تهاجمی (جراحی) بلفاروپلاستی است. بلفاروپلاستی نوعی جراحی است که در طی آن افتادگی پلک ترمیم شده و پوست اضافی پلک برداشته می‌شود. در این جراحی، پس از برش پوست، صفحات چربی و عضلات پلکی به محل مناسب خود جابجا می‌شوند و پلک‌ها حالت طبیعی خود را می‌گیرند.

انواع روشهای جوانسازی و درمانی چشم، از جمله بلفاروپلاستی پلک تحتانی و فوقانی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

امروزه روش‌های غیرتهاجمی یا کمترتهاجمی که نیازی به برش پوست ندارند نیز به وجود آمده‌اند که می‌توانند موجب جوانسازی پلک شوند. از جمله روش‌های جوانسازی غیرتهاجمی یا کمترتهاجمی جوانسازی پلک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در این مطلب به معرفی روش‌ جوانسازی غیرتهاجمی رادیوفرکوئنسی (RF) خواهیم پرداخت و مزایا و معایب آن نسبت به جراحی بلفاروپلاستی را بررسی خواهیم کرد. آگاهی از تفاوت‌ها، مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها می‌تواند در انتخاب روش مناسب برای هر فرد کمک‌کننده باشد.

جوانسازی چشم

روش RF چیست؟

همانگونه که از اسم این روش مشخص است، در این روش از امواج رادیویی با فرکانس مشخص جهت جوانسازی و ایجاد پوستی یکنواخت استفاده می‌شود. امواج استفاده‌شده می‌توانند لایه‌های درونی پوست به نام درمیس (dermis) را هدف قرار داده و موجب گرم‌شدن آن لایه‌ها شوند. این افزایش دمای هدفمند موجب تحریک سلول‌ها به تولید کلاژن می‌شود. کلاژن که بیشترین ترکیب پروتئینی بدن است می‌تواند شبکه‌ای محکم تشکیل داده و پوست را تقویت و یکنواخت سازد. با توجه به اینکه با افزایش سن، سلول‌های پوستی کلاژن کمتری تولید می‌کنند بنابراین پوست دچار کشیدگی و افتادگی می‌شود. استفاده از روش RF می‌تواند این افتادگی‌ها را برطرف نماید.

استفاده از روش RF در جوانسازی پلک

پوست اطراف چشم و پلک نازک‌ترین بخش پوست در کل بدن هستند. ظرافت این بخش از پوست باعث می‌شود تا نسبت به تغییر سن و عوامل محیطی زودتر واکنش دهند. عملکرد مداوم پلک‌ها می‌تواند خطوط و چین‌وچروک زیادی در اطراف آن ایجاد کند. روش RF می‌تواند با تحریک سلول‌ها به تولید کلاژن بیشتر به دوام و استحکام پوست منجر شود. ساختار شبکه‌ای کلاژن می‌تواند پوست را صاف و یکنواخت کند و چین‌وچروک اضافی را از بین ببرد. از این جهت از روش RF در جوانسازی پلک استفاده می‌گردد. باید توجه داشت که روش RF علاوه بر رفع چروک پوست، برای افتادگی یا شل‌شدگی‌های خفیف پوست پلک بالا و پایین هم کاربرد دارد اما برای تمام مشکلات پلکی پاسخگو نیست. برای مثال فرورفتگی‌های شدید زیر پلک پایین يا پف پلك را نمی‌توان با روش FR درمان کرد.

مزایا و محدودیت‌های روش RF برای جوانسازی پلک نسبت به روش بلفاروپلاستی چیست؟

از جمله مزایای روش RF نسبت به روش بلفاروپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

با این حال روش RF نیز دارای محدودیت‌هایی برای جوانسازی پلک است که بخاطر همین محدودیت‌ها ممکن است پزشک جراح روش بلفاروپلاستی را برای جوانسازی پلک توصیه نماید. از جمله محدودیت‌های روش RF نسبت به روش بلفاروپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بنابر موارد ذکرشده، روش RF یک روش موثر و کارامد در جوانسازی پلک است که می‌تواند مشکلاتی چون چین‌وچروک خفيف پوست، افتادگی‌های خفیف پلک و ... را رفع نماید با این حال در مورد برخی مشکلات لازم است تا روش بلفاروپلاستی به کار گرفته‌شود. مسلما مشورت با یک پزشک متخصص و بررسی شرایط پلک‌ها و عوامل ایجاد مشکلات آنها می‌تواند در تصمیم‌گیری مناسب بسیار تاثیرگذار و مهم باشد.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت آندوسکوپی پیشانی و ابرو، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى اطفال و بالغين، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟

مجرای اشکی مسدود شده یا انسداد مجاری اشکی وضعیتی است که در آن مسیر تخلیه اشک در چشم به طور جزئی یا کامل مسدود و منجر به مشکل در تخلیه اشک می شود ... ادامه مطلب

تزریق ژل اطراف چشمتزریق ژل اطراف چشم

امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی فراوانی برای جوانسازی زیر چشم وجود دارد؛ که یکی از بهترین و موثرترین آنها تزریق ژل یا فیلر زیر چشم است ... ادامه مطلب

جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟

جراحى بلفاروپلاستی پلک بالایی شامل برداشت پوست اضافه، برداشت قسمتهايی از چربى پلک در صورت نياز ، بالا بردن ابرو و تقويت عضله بالابرنده پلک است. ... ادامه مطلب

پاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلکپاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلک

در این مطلب به سولاات رایج و شایعی که درباره جراحی پلک توسط کاربردان و مراجعه کنندگان پرسیده شده است پاسخ داده می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465