بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / پاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلک

پاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلک

در این مطلب به سولاات رایج و شایعی که درباره جراحی پلک توسط کاربردان و مراجعه کنندگان پرسیده شده است؛ پاسخ داده می شود.

علت سفت شدن جای بخیه پلک چیست؟

سفت شدن جای بخیه پلک می تواند به عوامل مختلفی مرتبط باشد.

  1. اول از همه، تورم بعد از عمل پس از انجام هر نوع جراحی رایج است. پلک ها و ناحیه چشم تا چند روز پس از جراحی پف کرده است که بخشی طبیعی از درمان است. این تورم موقتی است و پس از کاهش تورم اصلی (معمولاً دو هفته) مقداری از سفتی از بین می‌رود.
  2. حتی پس از کاهش تورم، ممکن است مقداری سفتی همچنان روی چشم بیمار تأثیر بگذارد. این اغلب به دلیل ادامه بهبود پلک است. پوست و بافت عضلانی ممکن است در حال ترمیم باشند، که زمان بر است و ممکن است در حین ادامه بهبودی، احساس سفتی ایجاد کند.
  3. در موارد نادر، تشکیل ضعیف بافت اسکار ناشی از جراحی پلک ممکن است منجر به مشکلاتی در باز یا بسته شدن پلک شود. برای برخی از بیماران، این می تواند مانع از بستن کامل چشم هایشان شود. این مسائل ممکن است با گذشت زمان برطرف شوند، اما برای محافظت از سلامت چشم بیمار نیاز به نظارت است.

جراحی مجدد پلک چه زمانی لازم است؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بیمار ممکن است نیاز به جراحی اصلاح بلفاروپلاستی داشته باشد، اما در بیشتر موارد، بیماران از نتایج جراحی قبلی پلک ناراضی هستند. از آنجایی که بلفاروپلاستی با ناحیه بسیار ظریف صورت سروکار دارد، اگر این عمل توسط یک جراح چشم ماهر انجام نشود، ممکن است عوارضی ایجاد شود.
پیچیدگی این مشکل می تواند از فردی به فرد دیگر به طور قابل توجهی متفاوت باشد، از جمله درجات جزئی جای زخم تا ناهنجاری شدید پلک، که بر یکپارچگی چشم و توانایی آن برای عملکرد صحیح تأثیر می گذارد.
شایع ترین دلایل انجام اصلاح جراحی بلفاروپلاستی به شرح زیر است:

آیا درمان افتادگی پلک با لیزر موثر است؟

لیزر در سفت کردن پوست اطراف پلک بسیار موثر است. لیزر همچنین باعث کاهش چین و چروک و بهبود ضخامت و کشسانی پوست در اطراف چشم می شود. این قوی ترین راه برای بهبود شلی و چین و چروک دور چشم به جز بلفاروپلاستی است. چروکیدگی پوست ناشی از لیزر است که باعث سفت شدن و کاهش چین و چروک پوست پلک می شود. در طول فرآیند بهبودی، کلاژن جدید سنتز می شود که منجر به بهبود بافت، ضخامت و خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلک

قرمزی پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی چه زمانی برطرف می شود؟

قرمزی و تورم بعد از بلفاروپلاستی معمول و طبیعی است. حدود دو هفته طول می کشد تا کاهش یابد.

عوارض جراحی پلک بالا چیست؟

معمولاً پس از جراحی پلک به طور موقت موارد زیر وجود دارد:

  1. پلک های بی حس و پف کرده که به سختی بسته می شوند
  2. چشم های تحریک شده، حساس یا آبریزش که ممکن است چند هفته طول بکشد
  3. کبودی
  4. اسکار؛ این اسکارها باید در نهایت محو شوند یا تقریباً نامرئی شوند

هزینه عمل افتادگی پلک چقدر است؟

پزشک در جلسه مشاوره با توجه به عوامل متعدد، هزینه این جراحی را معین می‌کند. هزینه عمل بلفاروپلاستی دو پلک پایین از چهار تا هشت میلیون تومان تخمین زده شده است. اگر دو پلک بالا و دو پلک پایین نیاز به بلفاروپلاستی داشته باشند، پیچیدگی عمل بیشتر شده و برای هر دو پلک، هزینه عمل بلفاروپلاستی جداگانه معین می‌شود.

آیا امکان ایجاد گوشت اضافه بعد از بخیه پلک وجود دارد؟

خیر، در حالی که روند بهبود اولیه پس از جراحی پلک معمولاً چند هفته طول می‌کشد، اسکارها می‌توانند در طی چند ماه تا یک سال به بلوغ و محو شدن ادامه دهند. مدت زمان دقیق بسته به نوع پوست فرد، روش جراحی مورد استفاده و مراقبت های بعد از عمل متفاوت است.
در حالی که تمام جراحی ها منجر به نوعی جای زخم می شوند، اسکارهای ناشی از جراحی پلک معمولاً به خوبی در چین های طبیعی پلک ها پنهان می شوند. با مراقبت و درمان مناسب، این اسکارها در طول زمان به سختی قابل مشاهده هستند.

دوران نقاهت بلفاروپلاستی چقدر است؟

معمولاً حدود دو هفته طول می‌کشد تا بهبودی پس از بلفاروپلاستی انجام شود، اگرچه طول دوره بهبودی جراحی بلفاروپلاستی ممکن است برای همه متفاوت باشد. زمان صرف شده برای ریکاوری بستگی به این دارد که چقدر از خود مراقبت می کنید، از ورزش یا فعالیت های شدید و تماشای زیاد صفحه نمایش خودداری می کنید. با این حال، اکثر افراد می توانند ظرف دو هفته به سر کار بازگردند.

تفاوت جراحی بلفاروپلاستی یا عمل پلک با بلفاروپلاستی چیست؟

برخلاف بلفاروپلاستی که یک عمل زیبایی محسوب می شود، ترمیم پتوز یا بلفاروپلاستی در درجه اول عملکردی است. ترمیم پتوز عضله پلک را سفت یا کوتاه می کند تا بتواند یک بار دیگر پلک را به اندازه کافی بلند و باز کند. جزئیات این روش به علت و شدت پتوز بستگی دارد. بلفاروپلاستی پوست اضافی را برای کمک به بهبود ظاهر چشم ها از بین می برد، اما برای عملکرد چشم ها چندان مفید نیست.

آیا بعد از جراحی زیبایی پلک، جای بخیه ها می ماند؟

جای بخیه‌ها ممکن است برای چند روز بعد از عمل پلک باقی بمانند. با این حال تا زمانی که بخیه‌ها به طور کامل کشیده نشوند پوست پلک به حالت طبیعی خود باز نمی‌گردد. برای کمک به تسریع فرآیند بهبود، ممکن است پزشک شما از قطرات چشمی و کرم‌های ضد التهاب استفاده کند. همچنین، مهم است که مراقبت‌های بعد از عمل پلک را دقیقا انجام دهید تا دوره نقاهت کاهش پیدا کند و نتایج طبیعی تر باشد.

آیا بخیه‌های عمل بلفاروپلاستی جذبی هستند؟ بخیه های پلک من بعد از جراحی بلفاروپلاستی قابل جذب است یا خیر؟

در بلفاروپلاستی، بخیه‌های قابل جذب و یا در مواردی از بخیه‌های غیرقابل جذب استفاده می‌شود. بخیه‌های قابل جذب در مدت زمانی معین (معمولاً چند هفته) جذب می‌شوند و نیازی به برداشت آنها نیست. بخیه‌های غیر قابل جذب باید به صورت جداگانه برداشته شوند.
معمولا برای بلفاروپلاستی از بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌شود که جذب آن در مدت ۲ تا ۳ هفته طول می کشد. همچنین مدت زمان مراقبت از بخیه‌ها و یا کشیدن آن ها ممکن است بستگی به روش جراحی و توصیه‌های پزشک متفاوت باشد.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

عمل جراحی زیبایی پلک چند ساعت طول می‌کشد؟

مدت زمان لازم برای انجام یک عمل بلفاروپلاستی ممکن است متفاوت باشد و بستگی به عوامل متعددی دارد که شامل میزان پوست اضافی، میزان تغییرات مورد نیاز در ساختار چشم و مهارت و تجربه جراح است. عمل بلفاروپلاستی به جراح اجازه می‌دهد تا پوست و چربی‌های اضافی را از اطراف چشم خارج کند. برای مثال، یک عمل بلفاروپلاستی ساده ممکن است تا یک یا دو ساعت طول بکشد، در حالی که عملیاتی پیچیده تر و بزرگتر ممکن است تا چند ساعت یا بیشتر هم طول بکشد. برای بدست آوردن یک مقدار دقیق تر، بهتر است با یک جراح قابل اعتماد با توجه به مشکلات مشورت کنید.

ورم و درد ناشی از جراحی پلک چند روز بعد از عمل طول می‌کشد؟

شل شدن پوست پلک و بی‌حالت شدن چشم‌ها، بیشترین علت انجام عمل بلفاروپلاستی است. به همین دلیل برطرف شدن ورم و درد بستگی به پوست فرد دارد؛ اما معمولا تا حصول بهبودی و مشاهده نتیجه 2 هفته طول می‌کشد. اگر بیمار مبتلا به فشار خون باشد یا داروی خاصی مصرف کند، این مدت بیشتر طول می‌کشد.

چه زمان می‌توان فعالیت‌های روزانه را از سر گرفت؟

  1. پس از گذشت 7 تا 10 روز می توانید به فعالیت ها روزمره خود برسید.
  2. همچنین طی 3 الی 4 هفته از انجام فعالیت هایی که موجب افزایش فشار به چشم هایتان می شود خودداری کنید.

برای جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا برشها در کجای صورت ایجاد میشوند؟

جراحی پلک بالایی، با ایجاد برش در اطراف چین طبیعی پلک ایجاد می شود. این کار به جراح اجازه می دهد تا بافت چربی و پوست اضافی را با تیغ جراحی جدا کند، مجددا لبه های پوست را تنظیم کرده و زخم را بخیه کند.

آیا میتوانم جراحی بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی را با هم انجام بدهم ؟

انجام جراحی بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی به طور همزمان هیچ منعی ندارد اما با توجه شرایط بیمار و تصمیم بیمار و پزشک ترجیح بر آن است که جراحی به صورت جداگانه صورت پذیرد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم، با آشنایی به جزييات آناتومى و عملكردى پلکها، عمل هایی مانند لیزیک را با تکیه بر مهارت و دانش خود، با بهترین نتایج ارائه می‌نمایند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟

مجرای اشکی مسدود شده یا انسداد مجاری اشکی وضعیتی است که در آن مسیر تخلیه اشک در چشم به طور جزئی یا کامل مسدود و منجر به مشکل در تخلیه اشک می شود ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

لیزیک چشم یکی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می شود. ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

تاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بیناییتاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بینایی

افتادگی پلک یا پتوز به وضعیتی گفته می شود که پلک بالایی به سمت پایین افتاده باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465