اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟

جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟

اين مطلب را با جراحي هاى زيبايي پلک فوقانى ( عمل بلفاروپلاستى ) اغاز مى کنم. پلک فوقانى مسئول اصلى پخش اشک بر روى چشم بوده و با دارا بودن قدرت حرکت باعث حفاظت از کره چشم مى شود. نازکترين پوست بدن را دارد و فاقد چربى زير جلد مى باشد. در ضخامت اندک ان ، از سمت پوست به سمت ملتحمه ،هفت لايه مختلف وجود دارد و اشنايي با ابن اجزا طى جراحى ضرورى بوده و نياز به تجربه طولانى در جراحيهاى مختلف پلک دارد.پلک فوقانى داراى شيارى در ميانه پوست مى باشد که طى پلک زدن عمق ان بيشتر مى شود.

پايين تر از اين شيار ، صفحه تارسى نام دارد که محل ارايش پشت چشم در خانمهاست و بالاتر از ان چين پلکى نام دارد.گاهى در اثر عوامل نژادى و ارثى ، شيار پشت پلک ،وضوح کافى نداشته و دو قسمت صفحه تارسى و چين پلکى قابل تفکيک نيستند. اين حالتى است که در افراد اسياى شرقى تا ناحيه افغانستان ديده مى شود. در واقع ،در اين حالت ، پلک حالت پف الوده داشته و فضاى پشت پلک کافى ،جهت ارايش در خانمها وجود ندارد.

در اين افراد، چربى پشت پلک از حد معمول پايينتر قرار گرفته و گاها چينهاى اضافى در سمت داخل پلکها نيز وجود دارد. روشهاى جراحى مختلفى جهت اصلاح مشکلات اين گروه از پلکها وجود دارد که نياز به تبحر خاص نسبت به پلکهاى معمول نژاد قفقازى دارد و لازم است توسط متخصص جراحى پلک متبحر در اين زمينه انجام شود.

تغيير عمده در ظاهر پلکها با افزايش سن رخ مى دهد و شامل چندين جنبه کاملا متفاوت است. تغيير جنس پوست پلکها به صورت شل شدن و چروکيدگى پوست بر اثر کاهش کلاژن و الاستين همانند ساير نقاط بدن رخ مى دهد. اين مساله خود را به صورت پوست اضافه پلک فوقانى نشان مى دهد. نکته بعدى ، شل شدن ديواره يا سپتوم داخل پلک است که باعث برجسته شدن چربيهاى داخل حدقه به سمت خارج به صورت پف الودگى پلک فوقانى مخصوصا در سمت داخل شود.

تغيير بعدى با نزول و پايين امدن ابروها رخ مى دهد که باعث ايجاد پوست اضافه در سمت خارج پلک مى شود. نکته جالب اين است که جراحى پلک بدون در نظر گرفتن وضعيت ابرو منجر به نتيجه دلخواه نخواهد شد . تغييرات کمتر شايع که مى توانند منجر به نتيجه نامطلوب جراحى پلک شوند ،شامل بيرون زدگى غده اشکى و افتادگى پنهان پلک است که تشخيص اين موضوعات نياز به تبحر مناسب جراح پلک دارد.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی پلک را بررسی نموده، مناسب ترین روش جراحی بلفاروپلاستی را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 02188713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

بلفاروپلاستی پلک فوقانی

پس از تعيين وضعيت پلکها بر اساس معيارهاى فوق، برنامه درمانى و جراحى مشخص مى شود که در افراد مختلف مى تواند براساس ميزان برداشت پوست، برداشت چربى و بالا بردن ابرو با تکنيکهاى مختلف ،کاملا متفاوت باشد.جراحى زيبايي بلفاروپلاستی پلک بالا به طور معمول شامل برداشت پوست اضافه، برداشت قسمتهايي از چربى پلک در صورت نياز ، بالا بردن ابرو با چندين تکنيک مختلف، بازگرداندن غده اشکى به محل صحيح وبازگرداندن غده اشکى به محل صحيح و تقويت عضله بالابرنده پلک در صورت نياز است.پس از اتمام جراحى محل برشها بخيه خواهد شد و حدود يک هفته بعد ، بخيه ها برداشته مى شود.

عوارض جراحی بلفاروپلاستی پلک فوقانی

پس از جراحى تورم و کبودى مختصر چند روزى وجود خواهد داشت که با استفاده از کمپرس سرد طى سه روز اول کاهش خواهد يافت. فعاليت معمول ظرف دو تا سه روز قابل اغاز است .عوارض جراحى در صورت عدم تبحر کافى جراح مى تواند شامل نتيجه ظاهرى نامناسب يا نامتقارن، باز ماندن پلکها و خشکى چشم که مى تواند منجر به زخم قرنيه شود، گودافتادگى بيش از حد پشت پلکها و افتادگى پلکها باشد.

آدرس اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

با توجه به مسائل فوق و خطرات بالقوه براى چشمها ، لازم است جراحى توسط فرد متخصص جراح ترميمى چشم ، با تجربه و تبحر کافى در جراحيهاى پلک و تبحر کافى در بيماريهاى چشم جهت کنترل عوارض احتمالى انجام شود. در جلسات بعد ، در مورد جراحى پلک تحتانى و بالا بردن ابرو ها مطالبى را ارائه خواهم نمود.

در برخورد با عمل تومور چشم تنها گروه کوچکى از متخصصين داراى تجربه و صلاحيت کافى مى باشند که با توجه به گستردگى انواع تومورها برنامه ريزى دقيق لازم است و درمانها مى تواند شامل پيگيرى ، جراحى ، شيمى درمانى و يا راديوتراپى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :قادری [ 1402-06-15 ]
سلام وقت بخیر بستگی به شرایط پوست و پلک فرد داره اگر پوست خیلی افتاده و نازک شده باشه امکان عمل بلفاروپلاستی وجود نداره

حسین [ 1402-06-15 ]
سلام علت تغییر رنگ سفید تر شدن و شل شدن بافت صلبیه چیه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستیتفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی روشهایی هستند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن و عوامل دیگر مانند ژنتیک به کار می‌روند ... ادامه مطلب

تزریق ژل اطراف چشمتزریق ژل اطراف چشم

امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی فراوانی برای جوانسازی زیر چشم وجود دارد؛ که یکی از بهترین و موثرترین آنها تزریق ژل یا فیلر زیر چشم است ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود؛ روشی است که همزمان با لیفت یک سوم خارجی ابرو، شامل فرآیند ایجاد تغییرات در ناحیه پیشانی و تا حدودی باز شدن خطوط پنجه کلاغی گوشه خارجی چشم نیز می‌شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465