رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟

آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟

با افزایش سن، افتادگی ابرو یا پلک، وضعیتی است که می تواند باعث اختلال در بینایی شود و زندگی روزمره افراد را با چالش مواجه کند. البته افتادگی ابرو و پلک در جوانی نیز ایجاد می شود و گاهی عوامل ژنتیکی در بروز این مشکل دخیل هستند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیار متعددی به وجود آمده اند که می توان به کمک آنها مشکل افتادگی ابرو و پلک را حل کرد. در این راستا جراحی پلک که به بلفاروپلاستی نیز معروف است، می‌تواند به صورت جداگانه و یا همراه با لیفت ابرو جهت جوانسازی صورت انجام شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب زیبایی صورت میباشد که باعث از بین بردن نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود و نتایج بسیار مطلوبی بر جای می گذارد. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی پروسه ‏ای است که طی آن با بریدن پوست پلک، چربی‏ و بافت های اضافه برداشته میشوند و در صورت نیاز پوست اضافی کشیده شده و بریده میشود. جراحی لیفت ابرو نیز یک عمل سرپایی است که با استفاده از بیهوشی عمومی یا آرامبخش داخل وریدی با بی حسی موضعی انجام می شود.

جراحان زیبایی از تکنیک های مختلفی برای جراحی لیفت ابرو استفاده می کنند. این که برای هر بیمار بهترین روش کدام است به اهداف بیمار، آناتومی منحصر به فرد و میزان اصلاحات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب بستگی دارد.

کاربردهای بلفاروپلاستی

مزایای بلفاروپلاستی

نحوه انجام بلفاروپلاستی

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی

لیفت پلک و ابرو

اقدامات بعد از بلفاروپلاستی

کاندیدای نامناسب بلفاروپلاستی

افرادی که به بیماری‌های زیر مبتلا هستند، نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی بلفاروپلاستی باشند:

  1. بیماری‌های چشمی، مانند گلوکوم ، خشکی چشم، یا جدا شدن شبکیه چشم
  2. فشار خون بالا
  3. دیابت
  4. اختلالات تیروئید، مثل بیماری گریوز و کم کاری یا پرکاری تیروئید
  5. افراد باردار
  6. بیماری‌های قلبی عروقی

ماندگاری بلفاروپلاستی

میزان ماندگاری عمل بلفاروپلاستی به سن و نوع پوست فرد بستگی دارد. در مواردی اگر مراقبت‌های بعد از عمل را با دقت و به درستی انجام دهید ماندگاری بلفاروپلاستی دائمی است؛ اما با توجه به نتایج به دست آمده ماندگاری بلفاروپلاستی بین 7 تا 15 سال است.

هزینه بلفاروپلاستی

هزینه جراحی زیبایی پلک به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه شامل مواردی مثل مهارت و تجربه پزشک، میزان افتادگی پلک، میزان پیچیدگی جراحی، هزینه اتاق عمل و … می شود.

عوارض بلفاروپلاستی

از جمله عوارض و خطرات احتمالی این عمل، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد جراحی لیفت ابرو

مزایای جراحی لیفت ابرو

نحوه جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو انواع مختلفی دارد که تفاوت آنها در شیوه‌ی انجام آنها می‌باشد. این جراحی شامل انواع زیر است:

جراحی لیفت سنتی یا کلاسیک:

این روش سنتی به عنوان روشی قدیمی شناخته می‌شود. در طی این جراحی ابتدا برشی در بالای پوست سر در ناحیه‌ی بالاى گوش ایجاد می‌شود و بر روی خط رویش مو و پیشانی ادامه می‌یابد تا در ناحیه‌ی مقابل بر روی گوش اتمام یابد. پوست برش‌خورده به آرامی بالا کشیده شده و محل اجزای صورت تنظیم می‌شود. پس از اینکه اجزای صورت از جمله ابروها و عضلات مرتبط با آن در ناحیه‌ی مناسب و متقارن قرار بگیرند پوست اضافی بریده می‌شود و نواحی مختلف برش‌خورده دوباره بخیه زده می‌شوند.

روش اندوسکوپیک لیفت ابرو:

روش اندوسکوپیک لیفت ابرو روشی مدرن بوده و نسبت به روش سنتی، کمتر تهاجمی است. در این روش به جای برش بزرگ و سرتاسری در پیشانی و خط رویش مو، چندین برش کوچک در درون ناحیه‌ی رویش مو ایجاد می‌شود. چون این برش‌ها کوچک بوده و در ناحیه‌ی رویش مو هستند در اندازه‌ی قابل مشاهده نیستند بنابراین اثری از جراحی مشخص نیست. از مزیت دیگر این روش این است که چون برش ایجاد شده در پوست بسیار کوچکتر از برش روش سنتی است بنابراین دوران بهبودی نیز سریع‌تر بوده و خطر عفونت بسیار کمتر است.

لیف ابرو از طریق برش گیجگاهی یا تمپورال لیفت (temporal lift):

این روش جراحی نیز روشی کمتر تهاجمی است . این نوع لیفت ابرو تنها بخش یک‌سوم انتهای سمت گوش هر ابرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نسبت به سایر روش‌ها تأثیر آن در بافت‌های کمتری است. با توجه به اینکه دسترسی به بافت مورد نظر در این روش از طریق برش‌های کوچکی در ناحیه‌ی گیجگاهی است این روش را جراحی لیفت ابروی گیجگاهی یا لیفت شقیقه گویند.

اقدامات قبل از لیفت ابرو

مراقبت های بعد از لیفت ابرو

کاندید نامناسب لیفت ابرو

  1. افرادی که دارای سلامتی جسمانی کافی نیستند و داروهای بیهوشی یا بی حسی موضعی برای آنها مضر هستند.
  2. افرادی که تجربه ابتلا به اختلال لاگوفتالموس یا همان خوابیدن با چشم باز دارند، هرگز نباید لیفت ابرو انجام دهند.
  3. افرادی که به هر دلیل ناچار به استفاده مکرر از داروهای رقیق کننده خون هستند، نباید از روش جراحی کشیدن استفاده کنند؛ زیرا ریسک هماتوم در آنها بسیار بیشتر از سایرین است.
  4. افرادی که دارای دیابت کنترل نشده و فشار خون بالا هستند نیز نباید جراحی را انتخاب کنند.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

ماندگاری لیفت ابرو

اثر جوانسازی لیفت ابرو از طریق عمل جراحی حدود 5 تا 10 سال باقی خواهد ماند.

هزینه لیفت ابرو

قیمت لیفت ابرو به عوامل مختلفی نظیر دستمزد پزشک، مواد مورد استفاده و میزان مشکل پوستی بستگی دارد.

عوارض جراحی لیفت ابرو

برای آگاهی از میزان ماندگاری عمل پلک ، روی لینک کلیک کنید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :اسکندری [ 1402-09-07 ]
سلام آقای دکتر با چه روش هایی میشه ک لیفت ابرو انجام داد من 32 سالمه پشت پلک دارم ولی دوست دارم مدل ابروهام تغییر کنه میتونم با روش های زیبایی اینکار رو انجام بدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟

برخی از روشهای جوانسازی دور چشم به شکل جراحی و برخی دیگر به صورت غیر جراحی و با تهاجم کمتر انجام می‌شوند. با جراحی بلفاروپلاستی، لیفت شقیقه، لیفت ابرو و پیشانی،تزریق فیلرها و بوتاکس، همچنین بکارگیری برخی از لیزرها می‌توان به جوانسازی دور چشم پرداخت ... ادامه مطلب

آشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانیآشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانی

ابروها را مى توان با روشهاى جراحى و غير جراحى بالا برد. شايعترين روش غير جراحى استفاده از بوتاكس (سم بوتولينوم) است كه ليفت شيميايي نام دارد. اين روش در افتادگى خفيف و در افراد جوان مناسب بوده و اثر ان بين سه تا پنج ماه در ناحيه پيشانى طول مى كشد ... ادامه مطلب

تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465