اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / مهمترین سوالات درباره جراحی لیفت پلک

مهمترین سوالات درباره جراحی لیفت پلک

چشم را میتوان از اصلی ترین عناصر زیبایی فرد نام برد. روشهای مختلفی برای جوانسازی پوست دور چشم وجود دارد که افراد مختلف با توجه به نیاز خود از آنها استفاده میکنند. تزریق ژل و فیلر، پیوند چربی، رفع سیاهی دور چشم با روشهای مختلف، لیفت شقیقه، لیفت پیشانی و ... از جمله روشهای جوانسازی پوست دور چشم هستند. علاوه بر اینها، با افزایش سن و پیری سلولهای پوستی، مشکلات مختلفی از جمله شل شدگی و افتادگی پوست در نواحی مختلف بدن از جمله پوست صورت ایجاد میشود. جراحی لیفت پلک یا جراحی بلفاروپلاستی روشی تهاجمی است که در طی آن سعی میشود تا افتادگی پلک رفع شود. دلایل افتادگی پلک میتوانند متفاوت باشند و مسلما روش درمانی استفاده شده نیز بر اساس نیاز افراد انتخاب میشود. قبل و بعد از جراحی لیفت پلک ممکن است سوالات مختلفی برای افراد ایجاد شوند. در این مطلب قصد داریم تا مهمترین سوالات درباره جراحی لیفت پلک را پاسخ دهیم.

انواع روشهای جوانسازی و درمانی چشم، از جمله بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول جراحی پلک

جراحی لیفت پلک برای افرادی که دارای پوست شل شده یا توده های چربی در زیر پلک خود هستند بیشترین کارایی را دارد. این مشکلات از عوارض معمول افزایش سن بوده و معمولا از سن 40 سالگی به بالا خود را نشان میدهند.

سنی که بیشترین عمل لیفت پلک در آن انجام میشود سنین بالای 40 سالگی است، با افزایش سن نیاز به این جراحی نیز بیشتر میشود. به طور کلی سن مشخصی برای جراحی لیفت پلک نمیتوان مشخص کرد و این جراحی محدوده سنی خاصی ندارد بلکه بسته به نیاز افراد به کار گرفته میشود.

جراحی لیفت پلک

پاسخ این سوال را میتوان از دو جنبه بیان کرد. جراحی لیفت پلک اساسا برای ایجاد تغییر در شکل غیرطبیعی چشم است؛ به این معنی که پس از افزایش سن، ساختار پوست و چربی دور چشم دچار تغییراتی میشود و جراحی لیفت پلک تلاش میکند تا این تغییرات را به حداقل برساند. بنابراین اگرچه جراحی لیفت پلک به منظور زیباترکردن ساختار چشم صورت میگیرد اما در شکل طبیعی چشم تغییری ایجاد نمیکند و تنها تلاش میکند تا چشم را به حالت طبیعی و جوان خود بازگرداند. البته برخی دیگر از جراحی ها وجود دارند که منجر به تغییر شکل طبیعی چشم میشوند مانند جراحی چشم گربه ای ، چشم آسیایی و ... که اساس آنها و وضعیت چشم افراد کاملا با بلفاروپلاستی متفاوت است.

در جراحی لیفت پلک یا بلفاروپلاستی پوست اضافی و نیز توده های چربی رفع میشوند. پوست و چربی حذف شده بطور دائمی از بدن جدا میشوند و معمولا افرادی که لیفت پلک انجام میدهند بصورت دائمی تاثیرات پلک چشم را بصورت ثابت تجربه میکنند اما در برخی موارد ممکن است پوست اضافه و توده چربی مجددا ایجاد شوند. این تجربه که شیوع پایینی دارد را میتوان با جراحی تکمیلی رفع کرد. بنابراین تاثیرات جراحی لیفت پلک چشم دائمی هستند ولی با توجه به اینکه این جراحی روند پیری را متوقف نمیکند ممکن است عوارض افزایش سن مجددا ایجاد شده و افتادگی پلک را ایجاد کنند.

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل پلک

گاهی ممکن است در طی جراحی لیفت پلک پوست زیادی از پلک برداشته شود. در این حالت پس از التیام زخم ها ممکن است پلک به طور کامل نتواند چشم را بپوشاند و چشم ها نیمه باز بمانند. این حالت که از عوارض جراحی به شمار میرود ممکن است منجر شود تا چشم ها کوچکتر به نظر برسند. علاوه بر این، برخی دیگر از عوارض جراحی بلفاروپلاستی ممکن است منجر به کوچک شدن چشم شوند. از جمله:

  1. ورم شدید چشم
  2. درد و سخت شدن پلک زدن
  3. وجود زخم های داخلی در محل جراحی

باید توجه داشت که ورم و احساس درد به تدریج پس از جراحی کم شده و از بین میرود و اندازه چشم به حالت طبیعی خود باز میگردد با این حال اگر علت کوچک شدن چشم، برداشتن پوست اضافی باشد لازم است تا جراحی تکمیلی بر روی پلک انجام شود.

عدم تقارن پلک بعد از عمل و قرینه نبودن چشم بعد از عمل پلک

معمولا افتادگی پلک در هر دو چشم بصورت همزمان رخ میدهد. در این حالت بلفاروپلاستی که بر روی هر دو چشم انجام میشود ممکن است عارضه ای بصورت عدم تقارن دو چشم ایجاد کند. قرینه نبودن چشم بعد از عمل پلک زمانی ایجاد میشود که میزان پوست برداشته شده از دو چشم به مقداری نباشد که دو چشم حالت طبیعی داشته باشند، یعنی از یکی از دو چشم مقدار پوست برداشته شده بیشتر یا کمتر از حد لازم است.

گوشت اضافه بعد از عمل پلک

یکی از عوارض بلفاروپلاستی که احتمال بروز پایینی دارد ایجاد گوشت اضافه بعد از عمل پلک است. توده های کوچک گوشتی که در دوران بهبود و نقاهت ممکن است خود را نشان دهند معمولا در راستای برش های جراحی ایجاد میشوند. گوشت اضافی معمولا به علت تجمع مایعات لنفی و نیز جای اسکار برش ها ایجاد میشوند و معمولا پس از جراحی سریعا برجسته و سفت میگردند. گاهی نیز گوشت اضافی در اثر واکنش به بخیه تشکیل میشود و گاهی نیز ممکن است نشانگر وجود عفونت باشد. گاهی توده های گوشتی بصورت خودبخودی از بین میروند و گاهی نیز بر اساس علت ایجاد آنها لازم است تا از فرایندهای درمانی بهره گرفته شود.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

آرایش بعد از بلفاروپلاستی

استفاده از هرگونه لوازم آرایشی پس از بلفاروپلاستی مشروط به صلاح دید پزشک است و معمولا چند هفته زمان لازم است تا وضعیت پوست دور چشم برای استفاده از مواد آرایشی آماده باشد.
پس از جراحی، اولویت بر این است تا سطح پوست پاکیزه نگه داشته شود تا امکان عفونت کاهش یابد. همچنین در این دوران باید از هر گونه فشار فیزیکی و تماس آسیب زا با پوست خودداری گردد. حداقل دو هفته زمان لازم است تا وضعیت پوست به حالت پایدار در بیاید و امکان استفاده از مواد آرایشی در دور چشم وجود داشته باشد. استفاده از مواد آرایشی قبل از این زمان علاوه بر آسیب به پوست، فرایند بهبود زخم ها را کند کرده و احتمال عفونت را نیز افزایش میدهد. همچنین ورود مواد آرایشی به محل زخم ها ممکن است تاثیرات دائمی به شکل تغییر رنگ پوست به همراه داشته باشد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

علت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آنعلت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آن

زمانی که شبکیه چشم دچار پارگی شود به اصطلاح جدا شدگی شبکیه رخ می دهد. ... ادامه مطلب

تزریق ژل اطراف چشمتزریق ژل اطراف چشم

امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی فراوانی برای جوانسازی زیر چشم وجود دارد؛ که یکی از بهترین و موثرترین آنها تزریق ژل یا فیلر زیر چشم است ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

لیزیک چشم یکی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465