بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

بلفاروپلاستی پلک فوقانی به فرآیندی گفته می شود که برای رفع افتادگی پلک بالا و برداشتن پوست اضافه در این ناحیه انجام می شود. این عمل بسته به نیاز بیمار ممکن است با جراحی صورت گیرد. ولی در برخی از موارد نیز با تشخیص پزشک، میتوان عمل بلفاروپلاستی را بدون نیاز به جراحی و با لیزر انجام داد.

آنچه در این مطلب میخوانید

افتادگی پلک می تواند در پی افزایش سن و یا عوامل ژنتیکی به وجود بیاید و از زیبایی و جذابیت چشم های شما بکاهد. این عارضه می تواند تا جایی پیش رود که موجب تاری دید شده و فعالیت های روزمره را تحت تأثیر قرار دهد. لیفت پلک یا بلفاروپلاستی، روشی است که برای جوان و زیباتر کردن چشم ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند آثار افزایش سن و خستگی را از چهره رفع کند. این روش معمولاً برای برداشتن پوست اضافه در پلک ها و برطرف کردن پف و افتادگی استفاده می شود همچنین با کمک از این روش می توانید افتادگی کنار چشم را از بین ببرید و چین و چروک ها را برطرف کنید.

در حالی که جراحی پلک مؤثرترین راه حل برای اصلاح این مشکل شناخته شده است؛ اما برخی از بیماران به دلیل خطرات، زمان و هزینه های مربوطه از جراحی پلک اجتناب می کنند؛ بنابراین درمان افتادگی پلک بدون جراحی ممکن است در چنین مواردی انجام شود تا جایگزین مناسبی برای جراحی باشد.

مزایای بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی

روش های بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی

پلکسر

در این روش درمانی برای از بین بردن افتادگی پلک، پلاسما به‌عنوان چهارمین صورت ماده (پس از جامد، مایع و گاز) مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند تأثیر بسیار مناسبی برای درمان افتادگی پلک داشته باشد. در پلاسما تراپی یا پلاسما جت، با حرارت زیادی که به گاز می‌دهند، الکترون‌ها را آزاد می‌کنند و یون‌ها در جای خود باقی می‌مانند. برای تحمل درد کمی که در زمان پلاسما تراپی به وجود می‌آید، به کار بردن کرم‌های بی‌حسی موضعی کفایت خواهد کرد.

تزریق بوتاکس

کشیدن پلک‌های بخش فوقانی چشم، به‌سوی بالا به شیوه بوتاکس امکان‌پذیر است. در این روش به عضله‌هایی را که ابرو را به سمت پایین می‌کشانند، بوتاکس تزریق می‌شود. این روش برای رفع افتادگی پلک به عضلات ماهیچه اخم یا چین دهنده ابروها و عضلات حلقوی چشم در پیرامون مدخل چشم انجام می‌گیرد. در تزریق بوتاکس به این عضلات، به ابرو اجازه بالا رفتن و از این سمت اجازه باز شدن پلک‌های بالایی را می‌دهد.

تزریق ژل

لیفت و بالا کشیدن پلک چشم به روش‌های غیر جراحی می‌تواند به بازیابی فوری حجم مورد نظر در چند دقیقه با استفاده از تزریق ژل کمک کند. در این روش پوست افتاده‌ی پلک چشم پر می‌شود و همچنین ناحیه‌ی اطراف چشم را بالا می‌برد و ظاهر جوان و زیبایی آن را بازمی‌گرداند. پزشک شما چندین بار تزریق را در نقاط کوچکی انجام می‌دهد آنها را ماساژ می‌دهد و به ‌دقت آن در جهت مورد نظر فرم می‎دهد.

هایفوتراپی

تکنولوژی هایفو یک روش غیر جراحی و غیرتهاجمی برای سفت کردن و کشیدن پوست و رفع افتادگی پلک است که از امواج صوتی متمرکز (اولتراسوند) و فرآیند طبیعی بهبودی بدن فرد برای بالا کشیدن پوست شل و افتاده استفاده می‌کند. هایفوتراپی بافت‌های عمیق زیرپوست را که معمولاً با روش‌های تهاجمی درمان می‌شوند را به ‌دقت بدون هیچ مداخله جراحی مورد هدف قرار می‌دهد.

بلفاروپلاستی پلک فوقانی

لیزر CO2 فرکشنال

لیزر فرکشنال روی لایه‌های عمیق پوست اطراف چشم‌ها را کار می‌کند و باعث برجسته شدن چروک‌ها، سفت شدن پوست، لیفت ابرو و پلک‌های افتاده و بهبود ظاهری فرد می‌شود. لیزر از اشعه‌های تنظیم‌شده‌ای به باریکی برای نفوذ در پوست و درمان قسمتی از پوست در یک‌زمان استفاده می‌کند. این اشعه‌های لیزری کلاژن‌های فرسوده در چروک‌ها را تخریب و منقبض می‌کنند و فرآیند بهبودی طبیعی بدن را تحریک می‌کند تا کلاژن‌های جدید و جوانی را در پوست تولید کند. این عملکرد باعث می‌شود تا چروک‌های اطراف چشم کشیده، سفت و صاف شوند.

لیفت با نخ

لیفت با نخ شامل قرار دادن بخیه‌های ضد افتادگی در زیر سطح پوست برای لیفت پلک چشم و رفع افتادگی پلک می‌شود. این روش از طریق تحریک تولید کلاژن جدید باعث بالا کشیدن و سفت کردن پوست می‌شود. این روش تنها به برش‌هایی بسیار کوچک نیاز دارد. این روش همچنین با بیحسی موضعی در مطب پزشک انجام می‌گیرد.

اقدامات لازم بعد از انجام بلفاروپلاستی بدون جراحی

  1. برای جلوگیری از درد و تورم اطراف چشم های خود، به مدت دو روز بعد از عمل سرتان را بالا نگه دارید.
  2. برای کاهش درد، تورم و کبودی اطراف چشم و پلک خود از کمپرس یخ استفاده کنید.
  3. بعد از انجام این روش، در مواقعی که از منزل خارج می شوید از عینک آفتابی در برابر نور خورشید استفاده کنید.
  4. بعد از انجام این روش، از مواد آرایشی به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  5. به مدت یک هفته از مالش چشم ها و اطراف چشم، بپرهیزید و از خاراندن ناحیه ای که زیباسازی انجام شده است، خودداری کنید.
  6. به مدت یک ماه از لنزهای طبی و مواد شوینده قوی استفاده نکنید.
  7. به مدت دو هفته از مصرف دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید.
  8. داروهای مسکن و آنتی بیوتیک هایی را که پزشک تجویز کرده است را سر وقت استفاده کنید و از مصرف خود سرانه داروها بپرهیزید.
  9. بعد از انجام این روش در دوران استراحت خود از فعالیت های سنگین بپرهیزید.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

عوارض بلفاروپلاستی بدون جراحی

هزینه بلفاروپلاستی بدون عمل جراحی

مهارت و تجربه جراح، هزینه های کلینیک و محل انجام بلفاروپلاستی از عوامل تأثیر گذار در هزینه می باشد، ضمن اینکه سن شخص و شدت افتادگی پلک هم از دیگر عوامل مؤثر بر هزینه است.

برای آنکه بدانید لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست و چگونه انجام می شود؛ روی لینک کلیک کنید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صفورا [ 1402-08-08 ]
عمل بلفاروپلاستی داشتم چشم چپم خیلی بزرگ شده نسبت به راست ایا درمان میشه قرینه شن با هم؟توروخدا کمک کنید ولی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟

جراحى افتادگی پلک یا پتوز به تبحر فراوان نیازداشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام گيرد. با اينهمه نتايج ان به صورت پاسخ عالى ( در فاصله نيم ميلى متر از پلک مقابل) يا مناسب (در فاصله يک ميلى متر از پلک مقابل ) کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد، قابل بيان است ... ادامه مطلب

تزریق ژل اطراف چشمتزریق ژل اطراف چشم

امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی فراوانی برای جوانسازی زیر چشم وجود دارد؛ که یکی از بهترین و موثرترین آنها تزریق ژل یا فیلر زیر چشم است ... ادامه مطلب

منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟

عیوب انکساری چشم در دو دهه اخیر جز بیماری های رایج محسوب شده است که افراد در رنج ‌های سنی مختلف به آن دچار شده اند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465