رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / نقش پلاسما تراپی در جوانسازى اطراف چشم

نقش پلاسما تراپی در جوانسازى اطراف چشم

اين روزها با تبليغات زيبايي مختلفى سر و کار داريم . تبليغاتى که دو سمت فعال دارند . سمت اول شرکتهايى هستند که به هر قيمت در پى فروش کالا ى مصرفى يا تجهيزات خود هستند و سمت دوم پزشکانى که نااگاهانه يا اگاهانه و به صورت غير حرفه اى در اين دور باطل وارد مى شوند. در امر جوانسازى دور چشم نيز با تبليغات مشابه، مواجهيم . گاهى روشى مد و فراگير مى شود و وقتى ناکارآمدى خود را نشان مى دهد، از دور خارج مى شود ولى در اين فاصله ، تبليغات زيادى انجام شده است. و درآمدهايي نصيب عده اى شده و گاها عوارضى هم رخ داده است. اين روزها با تبليغاتى شبيه؛ بلفاروپلاستى ديگر يک جراحى نيست يا بلفاروپلاستى با پلاسما مواجهيم . در اين فرصت قصد دارم نگاهى به اين مقوله و کاربرد ان داشته باشم.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی و جوانسازی اطراف چشم مانند پلاسما جت پلک را بررسی نموده، مناسب ترین روش را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

ساختار پلک و تغيیرات پيرى مى باشد

پلک فوقانى داراى هفت لايه مجزا مى باشد که پوست صرفا يکى از اين لايه ها مى باشد . پوست از لايه جلدى و زير جلدى تشکيل شده است. در روند پيرى علاوه بر شل شدگى پوست ، چربى حدقه به سمت جلو برجسته مى شود ، ابروها نزول کرده و ممکن است افتادگى پلک و بيرون زدگى غده اشکى نيز رخ دهد.در بلفاروپلاستى ،علاوه بر برداشت پوست اضافه، امکان برداشت چربى ، اصلاح وضعيت ابرو از داخل، اصلاح وضعيت غده اشکى و رفع افتادگى پلک نيز وجوددارد . بنابراين جراحى بلفاروپلاستى برخلاف مساله اى که بسيارى از پزشکان غير متخصص در اين زمينه، ادعا مى کنند به هيچ وجه برداشت پوست نيست و صرفا توسط جراح پلاستيک چشم يا صورت بايد انجام گيرد.

پلاسما تکنولوژى جديدى است که با تصعيد پوست ،باعث جمع شدن پوست مى شود و در واقع تا حدى ميزان شل شدگى پوست و چينهاى ريز پوستى را کاهش مى دهد . قدرت نفوذ دستگاه ،صرفا در سطح پوست مى باشد و لازم است ،چندين جلسه در فواصل مشخص اقدام فوق صورت گيرد تا کمى ، کاهش حجم پوست رخ دهد.با هر اقدام درمانى، روندى اغازمى شود که منجر به تخريب سطحى بافت ( تا حدودى شبيه سوختگى خفيف) مى شود . با توجه به توضيحات متوجه مى شويم که پلاسما تقريبا هيچيک از اقدامات مورد نظر در بلفاروپلاستى را انجام نمى دهد يعنى برداشت چربى، تغيير پف الودگى چشم ، اصلاح افتادگى پلک ، غده اشکى و ابرو با اين روش قابل انجام نيست و صرفا جمع شدن پوست، انهم در موارد خيلى خفيف قابل انجام است و مى توان گفت براى افرادى که پوست کاملا شل و افتاده اى دارند ،ناکارامد است.

با جستجو در مقالات در مى يابيم که مقالات معتبر چندانى در رابطه با پلاسما وجودندارد و عوارض احتمالى اين روش از جمله تغيير رنگ پوست مورد بحث قرار نگرفته است.بنابراين تبليغات فراوان در مورد اين روش صرفا توسط شرکتهاى فروشنده تکنولوژى و پزشکانى که قانونا مجاز به جراحى پلک نمى باشند و يا فاقد صلاحيت علمى و عملى در اين مورد هستند صورت مى گيرد. ضمنا در اين روش بايد توجه نمود که چندين بار اقدام فوق بايد صورت گيرد و در نهايت به بيمار هزينه اى را تحميل مى کند که ممکن است نتيجه بخش نباشد.

صفحه اینستاگرام دکتر اشراقی

آيا پلاسما جايگاهى در جوانسازى اطراف چشم دارد؟

قطعا اين تکنولوژى جديد مانند ساير تکنولوژيها همچون ليزر و امواج ماورا صوت جايگاه دارد منتها نه به صورت جايگيزين جراحى. در واقع اين روش به عنوان مکمل جراحى براى رفع پوست باقيمانده با کاهش چينهاى پوستى مى تواند مورد استفاده قرار گيرد که حتى اين امر نيز نياز به انجام مطالعات بيشتر و انتشار نتايج توسط جراحان پلاستيک چشم دارد تا بتوان به اين نتايج استناد نمود و مورد استفاده قرار داد.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم و دانشيار دانشگاه با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت ابرو و لیفت پیشانی، پی ار کی، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى شيرخواران و بالغين، بيمارى تيروئيد چشمى، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :خدامی [ 1402-06-22 ]
سایت خیلی خوبی دارید امیدوارم موفق باشید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

پاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلکپاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلک

در این مطلب به سولاات رایج و شایعی که درباره جراحی پلک توسط کاربردان و مراجعه کنندگان پرسیده شده است پاسخ داده می شود. ... ادامه مطلب

آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود؛ روشی است که همزمان با لیفت یک سوم خارجی ابرو، شامل فرآیند ایجاد تغییرات در ناحیه پیشانی و تا حدودی باز شدن خطوط پنجه کلاغی گوشه خارجی چشم نیز می‌شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465