اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / از بین بردن تورم چشم بعد از جراحی پلک

از بین بردن تورم چشم بعد از جراحی پلک

ورم بعد از عمل پلک از عارضه های معمول پس از عمل پلک یا همان عمل بلفاروپلاستی به شمار میرود. ورم بعد از عمل پلک معمولا بلافاصله پس از جراحی خود را نشان میدهد و در طی چند روز پس از جراحی نیز از بین میرود. ورم بعد از عمل پلک نشانگر عارضه ای خطرناک و جدی نیست و در پاسخ طبیعی بدن به برش پوست در طی جراحی ایجاد میگردد؛ از همین رو با مشاهده ورم بعد از عمل پلک نباید استرس گرفت و تنها کافیست تا چند روز صبر کرد تا این ورم و برجستگی پلک بصورت خودبخود شروع به کوچک شدن و در نهایت از بین رفتن کند. در این مطلب توضیحی اجمالی در مورد ورم بعد از عمل پلک برای شما عزیزان فراهم گردیده است. این نکات جایگزین نظر پزشک شخصی شما نبوده و بهتر است در صورت وجود هر گونه مشکل به پزشک خود مراجعه نمایید.

آنچه در این مطلب میخوانید

ورم پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی یک عمل تهاجمی است که در طی آن لازم است تا بخشی از بافت پوست و بافتهای زیرین آن برش خورده و جابجا شوند. این برش ها که بر اساس نوع جراحی ممکن است در پلک بالا یا پایین ایجاد شوند این امکان را میدهند تا پزشک به پوست و بافت چربی اضافی دسترسی پیدا کرده و بخش اضافی آنها را حذف کند و به این طریق پوست را سفت تر نماید.

برش ایجاد شده در طی جراحی منجر میشود تا بدن پیام هایی را تولید کند که منجر به جذب مایعات بدن و سلولهای سفید خون به محل برش شوند. این پاسخ طبیعی بدن با این هدف صورت میگیرد که از بدن در مقابل عوامل عفونی محافظت شده و زخم ناشی از جراحی سریعتر بهبود یابد. تجمع مایعات و گلبول های سفید خون منجر به ایجاد ورم پلک و نیز کبودی آن میشوند. با توجه به این توضیحات، انتظار میرود تا پس از بهبود وضعیت زخم، به تدریج ورم پلک نیز کمتر شده و پس از پایان دوره بهبودی، ورم پلک به طور کامل رفع گردد.

ورم بعد از عمل پلک بلافاصله پس از جراحی شروع به ظهور کرده و در طی روزهای بعدی بیشتر میشود بصورتی که در طی روزهای دوم تا چهارم ورم پلک به بیشترین حد خود میرسد. پس از روز دوم تا چهارم به تدریج ورم پلک کاهش می یابد. ممکن است که پس از این مدت هنوز بخش هایی از پلک دارای ورم باقی بمانند که این ورم پلکی معمولا جزئی بوده و تاثیری جدی بر زندگی روزمره افراد ایجاد نمیکنند.

از بین بردن تورم چشم بعد از جراحی پلک

از بین بردن ورم بعد از عمل پلک

همانگونه که اشاره شد ورم پلک پاسخ طبیعی بدن است که بصورت خودبخودی رفع میشود. با این حال روشهایی وجود دارند که میتوانند منجر به تسریع فرایند از بین رفتن ورم بعد از عمل پلک شوند. از جمله این روشها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

ماساژ چشم بعد از عمل پلک

توصیه میشود تا از یک هفته پس از جراحی و به آرامی پلک ها ماساژ داده شوند. این ماساژ منجر به بهبود وضعیت خونرسانی شده و ناهمواری های بافتی را مرتفع میکند و میتواند منجر به ایجاد ساختاری صاف و یکنواخت در محل جراحی شود. برای ماساژ چشم بعد از عمل پلک میتوان از لوسیون هایی که برای ماساژ به کار گرفته میشود استفاده نمود. برای ماساژ پلک پایین بعد از عمل بلفاروپلاستی باید در جهت بالا و به سمت بیرون (یه سمت گوش) ماساژ داد بصورتی که انگار هدف از ماساژ، بالا کشیدن گوشه بیرونی پلک است. ذکر این نکته نیز ضروری است که ماساژ پلک پس از برداشتن بخیه ها میسر میشود و این کار لازم است تا به آرامی و احتیاط و با نوک نرم انگشت انجام گیرد.

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی یکی از عوارض این جراحی است که در برخی افراد بروز میکند و میتواند ناشی از ورم بعد از عمل پلک نیز باشد. این عارضه معمولا جدی یا خطرناک نیست و جای نگرانی ندارد. از جمله دلایل کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی میتوان موارد زیر را نام برد:

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شهلا [ 1403-01-28 ]
من عمل بلفارپلاستی کردم ولی زیر چشمم خیلی ورم کرده جکار باید کنم

صغرا یگانه [ 1402-11-10 ]
سلام وقت بخیر . من ۱۸ دی ماه عمل بلفاروپلاستی انجام دادم اما زیر ابروهام سر و ورم داره و همش حالت مورمور میشه و درد داره و اصلا نمیتونم ماساژ بدم یا درست چشمام رو بشورم . چکار کنم تا این ورم و سری از بین بره و اینکه اصلا از بین میره یا نه و چقد طول میکشه تا خوب بشه و دز بین بره

توران جم لیلان [ 1402-07-29 ]
سلام یکساله که عمل پلک پایین برای بار دوم انجام دادم ورم زیاد همراه بادردچشم دارم چیکار کنم که هم دردچشمم کم بشه هم ورمش کمتر بشه

ندا حسینی [ 1402-07-03 ]
آقای دکتر من خیلی کمپرس سرد گذاشتم رو چشام ولی این ورمش نمیخوابه چند روز این ورم هست ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستیتفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی روشهایی هستند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن و عوامل دیگر مانند ژنتیک به کار می‌روند ... ادامه مطلب

جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

علت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آنعلت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آن

زمانی که شبکیه چشم دچار پارگی شود به اصطلاح جدا شدگی شبکیه رخ می دهد. ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465