رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / تخلیه فیلر زیر چشم

تخلیه فیلر زیر چشم

تزریق فیلر به زیر چشم یکی از روش‌های پرطرفدار برای رفع انواع مشکلات زیر چشم مانند گودی و تیرگی زیر چشم و نیز چین و چروک دور چشم است. در صورتی که تزریق فیلر زیر چشم توسط یک پزشک متخصص و باتجربه صورت بگیرد انتظار می‌رود تا نتایج آن مطلوب باشد. نتیجه‌ی مطلوب تزریق فیلر زیر چشم دارای ویژگی‌های زیر است:

از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق ژل و بوتاکس است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

با این حال تزریق فیلر در زیر چشم حتی زمانی که توسط باتجربه‌ترین پزشکان انجام شود ممکن است با مشکلاتی روبرو شود و نتایج مناسبی ایجاد نکند. اگرچه انتخاب یک پزشک مجرب می‌تواند از ایجاد مشکلاتی چون عدم تقارن و تزریق بیش از حد فیلر جلوگیری کند با این حال، حتی با وجود یک پزشک باتجربه، بدن افراد ممکن است به فیلرها حساسیت نشان دهند یا واکنش‌هایی غیرمعمول ایجاد شود که منجر به طولانی شدن زمان ورم محل تزریق و گلوله شدن فیلر در زیر پوست شود. بنابراین دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است پزشک و فرد را متقاعد کنند تا فیلر زیر چشم تخلیه شود. اما آیا امکان تخلیه‌ی فیلرهای زیر چشم وجود دارد؟

آیا امکان اصلاح نتیجه‌ی تزریق فیلرهای زیر چشم پس از تزریق وجود دارد؟

در اکثر مواردی که فرد از نتیجه‌ی نهایی تزریق فیلر خود ناراضی باشد و یا نیاز داشته باشد تا اصلاحاتی بر روی آنها انجام شود این امکان وجود دارد که اصلاحاتی بر روی فیلرهای تزریق شده انجام شود تا نتیجه‌ی آنها بهبود یابد. با این حال روش انجام این تغییرات بسته به نوع و شدت مشکل است و نوع فیلر استفاده شده بعنوان یک عامل مهم در تعیین روش اصلاح یا رفع فیلرهای زیر چشم به شمار خواهد آمد.
برای رفع گلوله‌ای شدن‌های خفیف فیلرها در زیر پوست می‌توان از ماساژ موضع تزریق استفاده کرد. همچنین ماساژ می‌تواند در مواردی که عدم تقارن خفیف وجود دارد منجر به اصلاح آن شود. در صورتی که مشکلات ایجادشده در اثر تزریق فیلر زیر چشم بیش از حدی باشد که بتوان با ماساژ آنها را اصلاح کرد باید به دنبال روشهای تخلیه‌ی فیلر زیر چشم بود.

تخیله فیلرهای زیر چشم از جنس هیالورونیک اسید چگونه انجام می‌شود؟

فیلرهای هیالورونیک اسید معمول‌ترین و پرکاربردترین فیلرها در پزشکی زیبایی به شمار می‌روند. هیالورونیک اسید بعنوان یک ماده‌ی طبیعی شناخته می‌شود و روش تخلیه و حذف بسیار ساده‌ای دارد. هیالورونیک اسید را به راحتی می‌توان توسط آنزیمی به نام هیالورونیداز تخریب کرده و از بین برد. تزریق هیالورونیداز با تخریب فیلرهای هیالورونیک اسید می‌تواند منجر به رفع مشکلات زیر شود:

اگرچه هیالورونیداز برای تخلیه و رفع کامل فیلرهایی از جنس هیالورونیک اسید بسیار مفید و کاربردی است با این حال مشکلاتی نیز دارد. این آنزیم در مواردی که نیاز به رفع مقدار معینی از فیلر مدنظر ما باشد ممکن است بیش از حد مورد نظر ما فیلرها را تخریب کند. همچنین اگرچه این آنزیم‌ها منشا حیوانی دارند با این حال در برخی افراد ایجاد حساسیت‌های شدیدی می‌کنند.

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و چشم آسیای شرقی بیشتر بدانید ...

تخیله ی فیلرهای غیر هیالورونیک اسیدی چگونه انجام می‌شود؟

در صورتی که فیلر استفاده شده در زیر چشم از جنس هیالورونیک اسید نباشد، آنزیم هیالورونیداز نیز بر روی آن موثر نخواهدبود. بنابراین باید از روش‌های جایگزین برای تخلیه‌ی آنها استفاده نمود. در برخی افراد تزریق استروئید می‌تواند منجر به معکوس شدن تاثیر برخی فیلرها شود با این حال در برخی افراد تنها روش کارساز این است که اجازه دهند تا با گذشت زمان این فیلرها جذب بدن شده و از بین بروند. در صورتی که فرد نتواند مدت زمان زیادی را صبر کند ممکن است استراتژی جایگزین این باشد که فیلرهای اضافی برای ایجاد تقارن اضافه شوند. در شرایط معدودی نیز ممکن است از جراحی برای تخلیه‌ی فیلرها استفاده کرد. تخلیه‌ی فیلر زیر چشم یک جراحی پیچیده است و نیاز به بررسی اولیه‌ی کافی و پزشک باتجربه دارد. اگرچه این جراحی محدودیت سنی ندارد اما در افرادی بهترین نتیجه ایجاد می‌گردد که سلامتی عمومی مناسبی داشته باشند. تخلیه‌ی فیلر زیر چشم از جمله در مواردی توصیه می‌شود که تزریق فیلر منجر به ایجاد اختلال در عملکرد بخشی از صورت از جمله در چشم‌ها شده باشد و نتوان آن را با روش‌های بیان شده رفع نمود.

در نهایت باید توجه داشت که تزریق فیلر به زیر چشم روشی ایمن برای جوانسازی پوست است که نتایج موقتی ایجاد می‌کند. با این حال در صورتی که مشکلی در فرایند تزریق ایجاد شود امکان رفع آن وجود دارد و در موارد بسیار نادری مشکلات جدی مانند آسیب بینایی ایجاد می‌شوند. همچنین باید توجه داشت که بهترین درمان، پیشگیری است و پیشگیری نیز با بهره‌مندی از مشاوره و خدمات یک پزشک متخصص امکان‌پذیر می‌گردد.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی ابرو و چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش لیفت ابرو و پیشانی را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه گرامی [ 1402-10-04 ]
سلام...من الان چها ماهه که زیر چشمم را فیلر کردم ولی هنوز ورم داره باید چه کاری انجام بدم

مهتاب آفتابی [ 1401-09-30 ]
سلام و خسته نباش. من ناخواسته که به دکتر مراجعه کردمو برام فیلر ترریق کردن . الان هم زیر چشم هام و بغل چشمام کلا گلوله گلوله شده و هر بار مراجعه کردم گفتند طبیعیه و لی اکنون بعد از یکماه میگه باید مقداری آنزیم تزریق کنه تا حجمش رو کمتر کنه. چون میگه اگر اینطور بمونه شاید عفونت کنه . حالا موندم میترسم بازم حساسیت و ورم کنه. چه راهکاری پیشنهاد میکنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر اس ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

لیزیک چشم یکی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465