رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / تزریق فیلر زیر چشم بهتر است یا جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی

تزریق فیلر زیر چشم بهتر است یا جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی

با افزایش سن تغییراتی در وضعیت پوست ایجاد می‌شود که چندان خوشایند نبوده و بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند تغییرات ناخوشایند را رفع کرده یا کاهش دهند. تزریق فیلر زیر چشم و جراحی بلفاروپلاستی دو نوع از روش‌های جوانسازی چشم هستند که هر کدام طرفداران زیادی دارند. این دو روش می‌توانند در کاهش پف زیر چشم و مشکلات مرتبط با پلک تحتانی موثر باشند اما اینکه کدام یک از آنها برای یک فرد مناسب‌تر است سوالی است که می‌خواهیم در این مطلب به آن پاسخ دهیم.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تزریق فیلر زیر چشم بهتر است یا جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی؟

بعنوان یک اصل کلی جراحی بلفاروپلاستی برای افرادی که از پف زیر چشم رنج می‌برند یک روش درمانی کارامد است. با این حال این افراد می‌توانند از مزایای فیلر زیر چشم نیز بهره‌مند شوند، از جمله اگر پف زیر چشم آنها متوسط یا خفیف باشد. در حالت خفیف تا متوسط پف زیر پلک تحتانی، استفاده از فیلرها می‌تواند ناحیه‌ی بین پلک تا گونه‌ها را نرم و یکنواخت کنند اما در افرادی که پف زیر چشم آنها شدید است استفاده از فیلرهای زیر چشم به تنهایی کافی نخواهدبود و توصیه می‌شود از جراحی بلفاروپلاستی استفاده نمایند.

بلفاروپلاستی برای از بین بردن حلقه‌های زیر چشم و نحیف شدگی پلک تحتانی روشی کارامد است که تاثیر بلندمدت و دائمی دارد. در این مورد نیز همه‌ی افراد ممکن است شرایط استفاده از جراحی بلفاروپلاستی را نداشته باشند. برای افرادی که به هر دلیل امکان بهره‌مندی از جراحی بلفاروپلاستی میسر نباشد می‌توان از تزریق فیلر زیر چشم استفاده نمود. فیلرها را می‌توان به زیر پلک تحتانی تزریق کرد که این کار منجر به ایجاد حجم در زیر پلک تحتانی شده و می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کند. تغییرات ایجادشده در اثر تزریق فیلر زیر چشم منجر به ایجاد چهره‌ای شاداب و جوان‌تر خواهدشد.

مزیت تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید این است که کنترل حجم فیلر تزریق شده به راحتی ممکن است. این کار بوسیله‌ی آنزیمی طبیعی صورت می‌گیرد و در صورتی که خطایی در تزریق هیالورونیک اسید رخ داده باشد به راحتی می‌توان آن را با تزریق آنزیم اصلاح کرد. یکی دیگر از مزایای فیلرها نسبت به جراحی بلفاروپلاستی این است که نیازی به دوره‌ی بهبود پس از جراحی ندارد و افراد می‌توانند پس از تزریق به زندگی معمول خود بازگردند (البته این به معنی نبود عوارض جانبی جزئی و قابل مشاهده نیست). پس از جراحی بلفاروپلاستی لازم است تا فرد مدتی را، اگرچه کوتاه، استراحت کرده و از عوامل محیطی مضر دوری کند.

از مزایای جراحی بلفاروپلاستی نسبت به تزریق فیلر نیز می‌توان به دائمی بودن تاثیر جراحی اشاره کرد. برای تزریق فیلر لازم است تا افراد بصورت سالانه فرایند تزریق فیلر را تکرار کنند تا تاثیر آن از بین نرود. بنابر موارد ذکرشده می‌توان گفت که شرایط فرد و نیازهای او عاملی بسیار تاثیرگذار در انتخاب روش درمانی خواهدبود. انتخاب مناسب‌ترین روش جوانسازی پلک تحتانی می‌تواند با مشورت با پزشک و بر اساس نیازهای فرد صورت بگیرد.

تزریق فیلر زیر چشم

عوارض بلفاروپلاستی پلک پایین

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین اگرچه یک روش جراحی ایمن است با این حال مانند هر جراحی دیگری دارای عوارضی جزئی است. از جمله‌ی عوارض بلفاروپلاستی پلک پایین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در موارد نادری ممکن است آسیبی به چشم وارد شود که بینایی را بصورت دائمی مختل کند.

درباره جراحی پلک شرقی بیشتر بدانید ...

عوارض فیلر برای پف زیر چشم

اگرچه بصورت عمومی تزریق فیلرها عوارض خفیف‌تری نسبت به جراحی بلفاروپلاستی دارد با این حال روشی بدون عارضه نیست و برخی از این عوارض می‌توانند برای فرد آزاردهنده باشند:

بنابراین انتخاب بهترین روش برای جوانسازی پلک تحتانی با توجه به شرایط فرد و شدت تغییرات پوست، سبک زندگی، توقع افراد از روش درمانی و عوارض و مزایای آنها صورت می‌گیرد که بهترین راه برای آگاهی از این موارد مشورت با پزشک متخصص است.

آر اف برای پف زیر چشم

علاوه بر موارد ذکرشده، روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند منجر به جوانسازی پوست شوند. از جمله‌ی روش‌های ایمن و محبوب می‌توان به روش آر اف (RF) اشاره کرد. در این روش از فرکانس امواج رادیویی استفاده می‌شود تا سلول‌های اطراف چشم (و در صورت نیاز سایر بخش‌های بدن) تحت تاثیر قرار گیرند. امواج رادیویی منجر به افزایش دمای ناحیه‌ی تابش شده و منجر به تولید کلاژن در این ناحیه می‌شود. کلاژن یکی از پروتئین‌های بسیار مهم در بدن است و نقشی ضروری در استحکام پوست دارد. استفاده از آر اف می‌تواند منجر به کشیدگی پوست، کاهش چروک پوست و افزایش حجم آن شود.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

جراحی پلک پایین با لیزر

یکی دیگر از روش‌های مدرن جوانسازی پوست استفاده از لیزر است. اساس کار لیزر با تخریب سلول‌های سطحی پوست است. پس از لایه‌برداری از سطح پوست، سلول‌های زیرین نمایان می‌شوند که شروع به تولید سلول‌های جدیدتر می‌کنند. سلول‌های جدیدتر که جوانتر هستند توان تولید کلاژن بیشتری دارند در نتیجه پوست نواحی لیزرشده میزان کلاژن بیشتری را دارا خواهد بود. لیزر بعنوان یک روش جوانسازی غیرتهاجمی پوست شناخته می‌شود که معمولا برای حذف خطوط و چین و چروک خفیف پوست کاربرد دارد.

لیزیک در اصفهان و تهران، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114 تماس حاصل فرمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستیروش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستی

جراحی زیبایی پلک پایین بدون برش یک روش انقلابی است که دنیای جراحی پلاستیک را تغییر داده است. ... ادامه مطلب

انواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آنانواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آن

عفونت چشم وقتی اتفاق می افتد که باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها به بخشی از چشم یا نواحی اطراف آن حمله کنند. ... ادامه مطلب

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465