رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

انواع روشهای جوانسازی و درمانی چشم، از جمله بلفاروپلاستی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر است تا ابتدا نگاهی به تفاوت‌های پلک شرقی و سایر پلک‌ها داشته باشیم.

پلک شرقی از نظر آناتومی چه ویژگی‌هایی دارد؟

از نظر ساختاری، چند تفاوت جزئی بین پلک بالایی افرادی که به اصطلاح شرقی یا آسیایی یا چشم بادامی نامیده می‌شوند و پلک بالایی اروپایی‌ها وجود دارد. اگرچه برخی از پلک‌های آسیایی دارای چین پلکی هستند اما برخی از آنها چین پلکی متداول در پلک‌های اروپایی را ندارند. تفاوت دیگر پلک شرقی با پلک اروپایی این است که در پلک شرقی و اروپایی تفاوت بسیاری در جایگاه تاخوردگی پوست پلک بالا وجود دارد؛ بصورتی که جایگاه تاخوردگی پلک بالا ممکن است در 1 میلی متر تا 10 میلی متر بالای خط مژه‌ای قرار داشته باشد. تغییر در جایگاه این تاخوردگی‌ها یکی از اهداف جراحی زیبایی پلک شرقی است.

بلفاروپلاستی پلک شرقی چیست؟

یکی از اهداف بلفاروپلاستی پلک شرقی ایجاد چین در پلک با هدف دوتاشدن آن است. این جراحی که جراحی ایمن و ساده‌ای است تحت بی‌حسی موضعی و بصورت سرپایی و یا همراه با جراحی‌های دیگر و همراه با بیهوشی انجام می‌شود. در این جراحی برای برداشتن مقداری از چربی یا عضلات اطراف پلک، برش کوچکی در چین طبیعی پلک انجام می‌شود. همچنین با از بین بردن پوست برآمده‌ی در بخش داخلی چشم که اپی کانتال نام دارد، چشم‌ها از حالت پف آلود در آمده و ظاهری شاداب می‌گیرند. البته باید توجه داشت که برای ایجاد یک نتیجه‌ی مطلوب از جراحی بلفاروپلاستی پلک شرقی بهتر است تا این جراحی توسط پزشک متخصص که شناخت مناسبی از ساختار ابرو دارد انجام گیرد.

بلفاروپلاستی پلک شرقی

دوران بهبود جراحی بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بصورت کلی 2 روز پس از جراحی بلفاروپلاستی پلک شرقی فرد می‌تواند به زندگی روزمره‌ی خود بازگردد. البته بهبود اولیه‌ی پس از جراحی حدود دو هفته طول می‌کشد و برای بهبود کامل محل جراحی ممکن است نیاز به چند ماه زمان باشد. با این حال در طول این مدت فرد می‌تواند بدون مشکلی جدی به انجام کارهای روزانه خود بپردازد. اگرچه احتمال ایجاد مشکلات مرتبط با جراحی در این مدت بسیار پایین است، با این حال ممکن است مشکلات زیر در برخی افراد بروز کنند:

باید توجه داشت که بسیاری از این مشکلات بصورت موقتی بروز می‌کنند و معمولا در طی دو هفته‌ی اول پس از جراحی خودبخود رفع می‌شوند. با این حال در صورتی که فرد احساس خطر جدی کند بهتر است با پزشک متخصص مشورت نماید.

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و پلک شرقی بیشتر بدانید ...

برای کاهش مشکلات پس از جراحی چه کاری می‌توان انجام داد؟

بصورت عمومی، پزشک جراح پس از جراحی توصیه‌هایی کلی به فرد ارائه می‌دهد. همچنین داروهایی تجویز می‌کند تا سرعت بهبود پس از جراحی افزایش یافته و احتمال ایجاد عوارض جراحی به حداقل برسد. بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب پس از جراحی، پیروی از توصیه‌های پزشک متخصص است. با این حال توصیه‌های عمومی زیر نیز می‌توانند در کاهش مشکلات پس از جراحی بلفاروپلاستی پلک شرقی موثر باشند:

استفاده از آنتی بیوتیک‌ها: در صورتی که برای جلوگیری از ایجاد عفونت، داروهای آنتی بیوتیک تجویز شده باشند لازم است تا فرد بصورت منظم آنها را مصرف نماید. مصرف آنتی بیوتیک‌ها باید تا پایان دوره‌ی دارو صورت بگیرد و در صورتی که فرد احساس کند که بهبودی حاصل شده است نباید بصورت خودسرانه مصرف آنتی بیوتیک را قطع کند. البته باید توجه داشت که از مصرف خودسرانه‌ی این داروها باید خودداری نمود زیرا ممکن است عوارض خطرناکی همچون مقاومت میکروبی در درازمدت ایجاد نماید. در صورتی که علائم عفونت در محل جراحی ایجاد شوند لازم است تا توجه ویژه‌ای به آن شده و در سریعترین زمان ممکن با پزشک مشورت گردد.

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر است تا ابتدا نگاهی به تفاوت‌های پلک شرقی و سایر پلک‌ها داشته باشیم.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی، جراحی لیفت شقیقه، جراحی لیفت ابرو و روشهای غیر جراحی مانند تزریق ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟

مجرای اشکی مسدود شده یا انسداد مجاری اشکی وضعیتی است که در آن مسیر تخلیه اشک در چشم به طور جزئی یا کامل مسدود و منجر به مشکل در تخلیه اشک می شود ... ادامه مطلب

تاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بیناییتاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بینایی

افتادگی پلک یا پتوز به وضعیتی گفته می شود که پلک بالایی به سمت پایین افتاده باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465