بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / فیلرهایی که برای زیر چشم مناسب هستند

فیلرهایی که برای زیر چشم مناسب هستند

پوست زیر چشم بعنوان بخشی از پوست شناخته می‌شود که سریع‌ترین واکنش‌ها را نسبت به شرایط محیطی و فیزیولوژیکی نشان می‌دهد. حساسیت بالای پوست زیر چشم و تغییراتی همچون سیاهی زیرچشم، ایجاد چین و چروک اطراف چشم و گودی زیر چشم منجر می‌شوند تا شادابی چهره و جوانی آن کاهش یابد. بسیاری از افراد با ایجاد این تغییرات به دنبال راهکاری برای رفع آنها هستند. علاوه بر این، برخی افراد زیبایی و اعتماد به نفس بیشتری در خود ایجاد کنند. یکی از راهکارهایی که می‌توان برای جوانسازی زیر چشم به کار برد، استفاده از فیلرها است. در این مطلب به بررسی فیلر مناسب زیر چشم خواهیم پرداخت.

از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق فیلر و بوتاکس است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

فیلر مناسب زیر چشم

برای اینکه در مورد تزریق فیلر زیر چشم تصمیم گیری شود لازم است تا عواملی مانند هزینه‌ فیلر، نوع فیلر، نوع مشکل و انتظارات از نتیجه‌ تزریق فیلر، انتخاب پزشک با تجربه، زمان بازیابی سلامت پس از تزریق، عوارض جانبی و ... مدنظر قرار بگیرند.

انواع فیلرها بر اساس ترکیب شیمیایی و ساختار وجود دارند که برای زیر چشم می‌توان به کار برد. از جمله‌ این فیلرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیلرهای هیالورونیک اسید: هیالورونیک اسید ترکیبی است که در بدن بصورت طبیعی تولید می‌شود اما آنچه بعنوان فیلر شناخته می‌شود بصورت صنعتی تولید شده و از بدن انسان استخراج نمی‌شود. شرکت‌های مختلفی وجود دارند که هیالورونیک اسید تولید می‌کنند و بسته به شرکت، این فیلرها قیمت و کیفیت متفاوتی دارند.فیلرهای هیالورونیک اسیدی می‌توانند تولید کلاژن را در پوست تحریک کنند و معمول‌ترین نوع فیلر برای زیر زیر چشم هستند. مزیت اصلی این فیلرها این است که در صورت بروز خطا و تزریق اشتباه، امکان اصلاح سریع و آسان نتیجه با استفاده از آنزیم هیالورونیداز وجود دارد. یه دلیل سهولت کارکردن با آنها و نتایج قابل قبول، این نوع فیلرها بیشترین کاربرد را در بین سایر فیلرها دارند.

فیلرهای پلی لاکتیک اسید: پلی لاکتیک اسید یک ماده‌ی مصنوعی اما سازگار با بدن است که مانند هیالورونیک اسید منجر به تحریک تولید کلاژن می‌شود. از این ماده برای حجم دهی و رفع چین و چروک پوست می‌توان استفاده کرد.

فیلرهای کلسیم هیدروکسی آپاتایت: این فیلر نیز توانایی تحریک تولید کلاژن را دارد و استفاده از آن منجر به افزایش حجم موضع استفاده شده می‌شود. به دلیل اینکه پس از تزریق این نوع فیلر به زیر چشم، احتمال ایجاد رنگ سفید و نیز گلوله شدن آن وجود دارد برخی از پزشکان از تزریق آن دوری می‌کنند.

تزریق چربی: ماهیت چربی با فیلرها یا همان ژل‌ها متفاوت است. در فیلرها ماده‌ی موثر در جوانسازی پوست، ماده‌ای شیمیایی و غیرزنده است در حالی که در تزریق چربی، سلول‌های بافت چربی و زنده‌مانی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تزریق چربی یا پیوند چربی روش دیگری است که منجر به جوانسازی ناحیه زیر چشم می‌شود. در این روش از بافت چربی خود فرد تعداد کمی سلول جدا شده و پس از تخلیص، به نواحی موردنظر تزریق می‌گردد.

عوارض فیلر زیر چشم

عوارض شایع تزریق فیلر به زیر چشم شامل قرمزی و ورم محل تزریق است. عوارض کمتر شایع تزریق فیلر به زیر چشم نیز شامل موارد زیر است:

درد محل تزریق

کبودی

عدم تقارن دو چشم

گلوله‌ای شدن فیلرها

یکی از عوارض نادر اما بسیار خطرناک تزریق فیلر به زیر چشم، تزریق آن به داخل رگ خونی است که نیاز به مداخلات پزشکی اورژانسی دارد.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

ماندگاری فیلر زیر چشم

ماندگاری فیلر برای زیر چشم تقریبا بین 9 ماه تا یک سال است. با این حال دوام و ماندگاری فیلرها وابستگی بسیاری به سبک زندگی (مراقبت در برابر نور خورشید، عدم استفاده از دخانیات و ...) دارد و در صورتی که مراقبت‌های لازم صورت نگیرد ماندگاری فیلرها به شدت کاهش می‌یابد. همچنین سبک زندگی مناسب با فیلرها می‌تواند طول عمر آنها را افزایش دهد.

قیمت فیلر زیر چشم

همانگونه که اشاره گردید، فیلرهای مختلفی را برای زیر چشم می‌توان به کار برد. بنابراین بسته به نوع فیلر، هزینه‌ درمانی نیز متغیر است. علاوه بر نوع فیلر، حجم تزریق شده، قیمت نسبی ارزها (به دلیل وارداتی بودن فیلرها) و هزینه‌ مرکز جراحی و فرایند تزریق در هزینه‌ نهایی تزریق فیلر موثر هستند.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی لیفت ابرو ( جهت درمان افتادگی ابروجراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر و تزریق چربی زیر چشم استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپیمقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپی

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت می باشد که به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک های بالا یا پایین انجام می گیرد. ... ادامه مطلب

آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟

عمل PRK یک نوع جراحی انکساری برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم میباشد . ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

بلفاروپلاستی یک روش درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک، پف زیر چشم و افتادگی پلک با ریشه ژنتیکی و افزایش سن است. ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465