اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهاى چشم / آب مروارید چشم چه نشانه هایی دارد؟

آب مروارید چشم چه نشانه هایی دارد؟

ساختاری به نام لنز یا عدسی چشم در درون چشم و پشت عنبیه وجود دارد که وظیفه‌ی آن شکستن نور جهت تمرکز دقیق آن بر روی ناحیه‌ی شبکیه‌ی چشم است. عدسی چشم برای داشتن عملکرد مناسب لازم است تا شفاف باشد تا نور بطور مناسبی دچار شکست شود. آب مروارید زمانی ایجاد می‌شود که عدسی شفاف چشم به دلایل مختلفی شفافیت خود را از دست داده و مات می‌شود. عدسی مات نمی‌تواند نور را به درستی متمرکز کند، در نتیجه تصویر ایجادشده از اجسام نیز تار می‌شود و مشکل در بینایی ایجاد می‌شود. مشکلات ایجادشده در اثر آب مروارید به محل و اندازه‌ی آسیب وابسته است.

تشخیص و درمان آب مروارید، جزو خدماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114 تماس حاصل فرمایید.

آب مروارید یکی از مشکلات رایج در بینایی است که معمولا افراد بالای 40 سال را درگیر می‌کند اما تا سنین بالای شصت سال علامت قابل تشخیصی برای فرد ندارد. علاوه بر آب مروارید در سنین بالا، نوع نادری از آب مروارید نیز وجود دارد که کودکان را درگیر می‌کند. بطور کلی افرادی که سبک زندگی آنها با عوامل زیر مرتبط است احتمال بیشتری برای بروز آب مروارید دارند:

آب مروارید

علائم و نشانه‌های آب مروارید چشم چیست؟

همانگونه که اشاره شد ممکن است آب مروارید در سنین 40 سالگی ایجاد شود اما در ابتدا علامتی که بینایی یا زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد از خود نشان ندهد. با این حال زمانی که آب مروارید پیشرفت می‌کند ممکن است بینایی را تحت تاثیر قرار دهد و نشانه‌هایی قابل احساس برای فرد یا حتی سایرین ایجاد کند. علائم آب مروارید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

البته باید توجه داشت که این علائم ممکن است نشانگر مشکلات دیگری در چشم نیز باشند بنابراین در صورت بروز این علائم بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود تا تشخیص دقیق علت آنها صورت گیرد. باید توجه داشت که در صورتی که در زمان مناسب به آب مروارید توجه کافی نشود و فرایند درمانی انجام نشود فرد در نهایت دید خود را از دست می‌دهد.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

خطرات جراحی آب مرواید چشم چیست؟

تنها راه رهایی از آب مروارید جراحی است اما این روش درمانی ممکن است با روش‌های تکمیلی درمانی دیگری مانند عینک یا لنزهای جدید و نیز تغییر سبک زندگی همراه باشد. با این حال در صورتی که جراحی بر روی چشم فرد انجام شوند ممکن است فرد عوارضی را تجربه کند. اگرچه این عوارض نادر هستند و معمولا با موفقیت از بین می‌روند اما آگاهی از این عوارض احتمالی می‌تواند در پیشگیری یا کنترل آنها و راحتی بیشتر فرد موثر باشد. از جمله خطرات و عوارض جراحی آب مروارید چشم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

در مورد عوارض جراحی آب مروارید چشم باید به چند مورد توجه کرد. باید توجه داشت که عوارض جراحی آب مروارید اگرچه نادر هستند و معمولا خطری جدی برای حیات فرد محسوب نمی‌شوند اما در صورتی که فرد دچار بیماری‌های دیگری باشد احتمال ایجاد آنها بیشتر می‌شود بنابراین لازم است تا فرد قبل از جراحی آب مروارید چشم در مورد سابقه‌ی بیماریهای خود با پزشک مشورت نماید. در برخی موارد نیز ممکن است جراحی آب مروارید موجب بهبود وضعیت بینایی نشود زیرا آسیب‌هایی زمینه‌ای مانند آب سیاه در چشم وجود دارند که جراحی قادر به ترمیم آنها نیست. بنابراین بهتر است تا قبل از جراحی بررسی‌های کاملی در مورد وضعیت بینایی و وجود سایر آسیب‌ها انجام شوند.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی، جراحی لیفت شقیقه، جراحی لیفت ابرو و روشهای غیر جراحی مانند تزریق ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آنعلت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آن

زمانی که شبکیه چشم دچار پارگی شود به اصطلاح جدا شدگی شبکیه رخ می دهد. ... ادامه مطلب

عوارض و روشهای درمان روماتیسم چشمعوارض و روشهای درمان روماتیسم چشم

روماتیسم چشمی یکی از بیماری های نسبتاً شایع و خطرناکی است که باعث به خطر افتادن سلامت بینایی انسان می شود ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیهجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه

بلفاروپلاستی پلک پایین یا جراحی پلک پایین بدون بخیه روشی نوین در جراحی پلک است که برای برطرف کردن پف زیر چشم یا کیسه‌های چربی زیر چشم مؤثر است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465