رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟

جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟

به جرات می‌توان گفت نقش چشمها در القای جوانی و زیبایی به مخاطب از سایر اجزای صورت پر رنگ تر و مهمتر است. به همین دلیل جوانسازی اطراف چشم یکی از دلمشغولی های بسیاری از افراد، به ویژه خانمها می‌باشد. افتادگی پلک، پف آلودگی پلک بالا و پایین، گودی و تیرگی اطراف چشم، چین و چروکهای پنجه کلاغی گوشه بیرونی چشم، افتادگی ابروها و خطوط زیر چشم و بین دو ابرو از جمله مواردی هستند که امروزه برای رفع آنها در علم پزشکی تلاش های فراوانی شده است و روشهای موثر و متنوعی نیز بوجود آمده است .در این مطلب قصد داریم شما کاربران گرامی را با انواع روشهای جراحی و غیرجراحی جوانسازی اطراف چشم آشنا سازیم و توضیح مختصری در ارتباط با آنها ارائه نماییم.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی و جوانسازی اطراف چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

روشهای جوانسازی اطراف چشم:

همانطور که در ابتدای متن توضیح داده شد؛ برخی از روشهای جوانسازی دور چشم به شکل جراحی و برخی دیگر به صورت غیر جراحی و با تهاجم کمتر انجام می‌شوند. روشهای جراحی عبارتند از :

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین :

بلفاروپلاستی که به آن جراحی زيبايى پلک نیز گفته می شود ، روشی برای بهبود ظاهر پلک ها است. این روش با قابلیت انجام بر روی پلک بالا و پایین، می‌تواند برخی از مشکلات مربوط به زیبایی پلک را رفع نماید. در جریان افتادگ پلک، پلک بالا و در مواردی پلک پایین به عنوان بخشی از روند پیری، دچار افتادگی و شلی پوست پلک می‌شوند. عضلات پلک ها ضعیف می‌گردند و کیسه های چربی، حالتی برجسته و پف آلود به پلکها می‌دهند. این شرایط ممکن است از طریق ژنها نیز به ارث برده شود.

از نظر زیبایی شناسی، چنین وضعیتی از جذابیت کلی چشمها می‌کاهد. در روش جراحی پلک، برداشت پوست، چربى ، اصلاح افتادگى پلک ، تصحیح بیرون زدگى غده اشکى، جابه جایی چربى و تصحیح موقعیت ابروها مى تواند انجام شود که بسته به صلاحدید پزشک و نیاز بیمار هر کدام از این اصلاحات در حین جراحی اعمال خواهد شد. در بلفاروپلاستى پلک پایین ،جابه جایی چربى تکنیک نسبتا جدیدى است که به رفع گودى زیر چشم نیز کمک فراوانى مى کند . از موارد دیگر در جوانسازى افتادگى ابرو مى باشد .

همچنین باید یادآور شویم؛ موقعیت ابروها تا حدودى از طریق برش بلفاروپلاستى قابل تصحیح است ولى در افتادگى شدید ابرو، بهتر است جراحی لیفت ابرو و پیشانى از طریق پوست سر انجام شود . امکان لیفت بافت میانى صورت نیز جهت بهبود ظاهر فرد وجود دارد .در مجموع مى توان گفت اقدامات جوانسازى اطراف چشم ، طیفى از روشهاى مختلف را در بر مى گیرد و از اواخر دهه سوم زندگى قابل اغاز هستند .

روشهای جوانسازی پلکها

جراحی لیفت ابرو :

موقعيت ابرو به تعادل عضلات پايين كشنده ابرو (سه عضله) و عضله بالا كشنده ابرو و پيشانى بستگى دارد. عضله بالا برنده ابرو در سمت خارج ، ضعيفتر بوده و به اين دليل با افزايش سن ، يكى از اولين قسمتهايي كه دچار نزول و افتادگى مى شود؛ ناحيه دم ابرو است كه باعث ايجاد حالت پوست اضافه در كناره خارجى پلكها نيز مى‌گردد. برای اصلاح این معایب می‌توان از لیفت ابرو و لیفت پیشانی بهره برد که با روشهای مختلفی از جمله آندوسکوپی لیفت ابرو قابل انجام می‌باشد.

جراحی لیفت شقیقه :

لیفت شقیقه روشی است که همزمان با لیفت یک سوم خارجی ابرو، شامل فرآیند ایجاد تغییرات در ناحیه پیشانی و تا حدودی باز شدن خطوط پنجه کلاغی گوشه خارجی چشم انجام می‌شود. این عمل با ایجاد تحول در ابروها و پیشانی، جذابیت چشمها را افزایش داده زیبایی بيشترى به چهره می‌بخشد. لازم به ذکر است این روش به طور معمول انجام نمی‌شود و ترجیح با آن است که کل پیشانی و ابرو لیفت شود.

روشهای غیر جراحی جوانسازی اطراف چشم نیز عبارتند از:

تزریق ژل :

تزریق ژل زیر چشم در صورت مهارت فرد تزریق کننده (پزشک متخصص) یکی از روشهای کم ریسک و موثر در جوانسازی پوست و به طور خاص اطراف چشم می‌باشد. در این روش با استفاده از ژلهاى خاص، می‌توان معایبی از قبیل خطوط و چین و چروک های اطراف چشم را اصلاح نمود. یکی از علل محبوبیت جوانسازی دور چشم با تزریق ژل، مشاهده فوری نتایج بلافاصله پس از تزریق، ماندگاری مناسب، عوارض بسیار خفیف و قابل چشم پوشی و قابلیت بازگشت به شرایط قبل از تزریق در صورت عدم رضایت فرد است (اگر از ژل هیالورونیک اسید که این روزها بسیار رایج است استفاده شود؛ چنین قابلیتی وجود دارد.)

آدرس اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

تزریق چربی به عنوان فیلر :

تزریق چربی در جوانسازی اطراف چشم، روشی است که با برداشت چربی از قسمتهایی از بدن (مانند شکم، پهلوها، کناره رانها و ...) و آماده سازی سلولهای برداشته شده، و نهایتا انتقال آن به نواحی اطراف چشم صورت می‌گیرد. این روش نسبت به تزریق ژل با دارا بودن مراحل اضافی و ماده قابل تزریقی که به صورت کاملا سازگار و طبیعی از بدن خود فرد برداشته شده است؛ متمایز می‌گردد.

تزریق بوتاکس :

بوتاکس سمى به نام بوتولینوم مى باشد . این سم توسط نوعى باکترى تولید شده و انواع مختلفى دارد. سم مذکور با انسداد پایانه هاى عصبى روى عضله، باعث فلج عضله مى شود که این امر تا زمان تشکیل پایانه هاى جدید ، به طور متوسط حدود سه ماه به طول مى انجامد. در طی این مدت عضله به دلیل عدم توانایی در حرکت، نمی‌تواند خطوط و چین و چروک های ناشی از تحرک خود را ایجاد کند و به همین علت پوست با درمان چین و چروک های اطراف چشم پس از تزریق بوتاکس جوانسازی خواهد شد.

ذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که تزریق بوتاکس دور چشم فقط قابلیت درمان خطوط وابسته به حرکت عضله را دارا می‌باشد و برای چروک هایی که در حالت ثابت بودن چهره نیز قابل مشاهده هستند، باید از روشهای دیگر جوانسازی اطراف چشم استفاده نمود.

بکارگیری لیزرها :

لیزرها نیز سهم مهمی در جوانسازی اطراف چشم دارند. به عنوان نمونه لیزر هاى فرکشنال یکی از انواع لیزرهای غیر تخریبی است که به صورت موثری می‌تواند موجب جوانسازی اطراف چشم شود و خطوط و چین و چروک این ناحیه را به نحو موثری درمان کند.

هایفوتراپی :

هایفوتراپی دور چشم روش درمانی غیر جراحی جهت رفع افتادگی پوست و برطرف کردن چین و چروک اطراف چشم می باشد. در این روش امواج اولترا سوند (همان امواجی که اساس کار دستگاه سونوگرافی است) در لایه های زیرین پوست کانونی و متمرکز می شوند و باعث ایجاد حرارت ،در عمق مناسبی از پوست می گردند؛ بدون آنكه باعث آسیبی در سطح خارجی پوست شوند. این حرارت باعث منعقد شدن الیاف کلاژن و الاستین که مسئول استحکام و قوام پوست هستند،در نقطه مورد نظر شده و تخریب ساختار قدیمی کلاژن و تحریک کلاژن سازی جدید ودر نتیجه بهبود قوام پوست را به همراه خواهد داشت. از این روش می‌توان برای جوانسازی اطراف چشم با ایجاد نتایج موثر بهره برد.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم و دانشيار دانشگاه با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت ابرو و لیفت پیشانی، عمل پی ار کی، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى شيرخواران و بالغين، بيمارى تيروئيد چشمى، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سارینا زارع [ 1402-07-03 ]
آقای دکتر سلام من ۱۷ سالمه دور چشمم چروکه و انگار پوست اضافی هستش زیر و بالای چشمش خط هست که موقع خندیدن به وضوح معلومه چکار باید انجام بدم که برام بی خطر باشه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

روش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستیروش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستی

جراحی زیبایی پلک پایین بدون برش یک روش انقلابی است که دنیای جراحی پلاستیک را تغییر داده است. ... ادامه مطلب

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیهجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه

بلفاروپلاستی پلک پایین یا جراحی پلک پایین بدون بخیه روشی نوین در جراحی پلک است که برای برطرف کردن پف زیر چشم یا کیسه‌های چربی زیر چشم مؤثر است. ... ادامه مطلب

عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟

مجرای اشکی مسدود شده یا انسداد مجاری اشکی وضعیتی است که در آن مسیر تخلیه اشک در چشم به طور جزئی یا کامل مسدود و منجر به مشکل در تخلیه اشک می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465