بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. این عمل که می‌توان آن را همزمان با برخی از اَعمال زیبایی دیگر مانند بلفاروپلاستی پلک فوقانی ولیفت ابرو انجام داد؛ چشم‌ها را زیباتر و جوان‌تر کرده و حالتی شاداب به چهره می‌بخشد و پف پلک پایین را به حداقل می‌رساند. بلفاروپلاستی پلک پایین با تکنیک های مختلفی انجام می‌شود که در این مطلب بیشتر به جابجایی چربی در بلفاروپلاستی پلک پایین پرداخته می‌شود و ماندگاری و عوارض این عمل شرح داده خواهد شد.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی پلک را بررسی نموده، مناسب ترین روش بلفاروپلاستی پلک پایین را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

تاثیر افزایش سن روی پلک تحتانی

با افزايش سن، پلک پایین ممکن است به دلیل شل شدگی و افتادگی بافت این ناحیه، دچار بيرون زدگى چربى و پف پلک شود؛ همچنین حاشيه استخوانى حدقه مشخص شده و فاصله اى بين پلک و بافت ميانی صورت ايجاد مى شود که خود را به صورت گود افتادگى زير چشم نشان می‌دهد. افزايش طول پلک به علت نزول بافت ميان صورت نیز یکی از عوارض بالا رفتن سن است که همه این موارد نیاز به جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین را برای فرد ایجاد می‌نمایند. این جراحی همانطور که در زنان بسیار رایج بوده و محبوبیت دارد؛ در مردان نیز قابل انجام می‌باشد و چهره ای جوانتر را برای آنان بوجود می‌آورد.

جراحی زیبایی پلک پایین یا بلفاروپلاستی

در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین چه اقداماتی صورت می‌گیرد؟

در جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی، که به جراحی پف پلک پایین نیز معروف است؛ اقداماتی از قبیل موارد زیر صورت می‌گیرد :

لازم به ذکر است؛ در هر جراحی زیبایی پلک پایین، ممکن است همه تکنیک های نامبرده به طور همزمان یا برخی از آنها (بسته به نیاز فرد) انجام شود.

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

عمل بلفاروپلاستی پلک پایین به دو صورت انجام می‌شود :

1. جراحی کلاسیک بلفاروپلاستی پلک پایین

در روش اول که قدیمی تر نیز می‌باشد؛ پس از بیحسی یا بیهوشی فرد، جراح پلاستیک و ترمیمی چشم برشی ظریف در زير مژه پلک پایین ایجاد می‌کند. و از این برش اقدام به تخلیه چربی اضافی پلک می‌نماید. بطور کلی جراحی پلک تحتانی نسبت به بلفاروپلاستی پلک فوقانی از حساسیت و ظرافت بیشتری برخوردار است؛ در این روش علت حساسیت بیشتر، مربوط به برش جراحی بر روی عضله نگهدارنده پلک می باشد. زیرا در صورت بروز اختلال در انسجام این عضله، شکل چشم تغییر خواهد کرد.

2. جراحی مدرن بلفاروپلاستی پلک پایین (جابجایی چربی)

در افراد کم سن با چشمان جوان تر، پلک تحتانی کوتاه تر است؛ و زیر چشم پر می‌باشد. جراحی بلفاروپلاستی با تکنیک جابجایی چربی در این افراد به پر کردن زیر چشم کمک می‌کند؛ تا پلک کوتاه تر و پر شدگی زیر چشم بیشتری داشته باشیم؛ که این امر تاثیر فراوانی در جوان تر دیده شدن فرم چشم دارد.

در این تکنيک که جديدتر بوده و پیچیدگی بیشتری دارد؛ زمان جراحی نسبت به روش کلاسیک طولانی تر بوده و بطور کلی روند جراحی مشکل تر و با نتایج بهتری همراه است. در این تکنیک پزشک از طریق برش ملتحمه چشم اقدام به جراحی پلک می نماید. پس از برش در این ناحیه، چربی های اضافی که موجب حالت پف آلودگی زیر چشم می‌باشند؛ برداشته خواهند شد؛ سپس آماده سازی شده و به مناطق گود زیر چشم انتقال می‌یابند.

در واقع با این روش (جابجایی چربی) توزیع یکپارچه چربی صورت می‌گیرد و قسمت پف آَلوده حذف شده، گودی زیر چشم برجسته و هم سطح می‌گردد. تفاوت اصلی این روش با روش کلاسیک بلفارروپلاستی پلک پایین، در حذف گودی زیر چشم است. در این روش از چربی مازاد خود پلک به عنوان یک فیلر طبیعی برای پر کردن گودی زیر چشم استفاده می‌شود. این روش، به بهبود و اصلاح ظاهر پلک پایین کمک می کند. توجه داشته باشید که این شیوه جراحی پلک پايين را بسیاری از جراحان انجام نمی دهند؛ زیرا این تکنیک بسیار دشوار و پیچیده می‌باشد و فقط در حوزه تخصص جراحان پلاستیک چشم و صورت قرار دارد.

در نظر داشته باشید؛ به دلیل وسعت تکنیک جدید جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین، به طی دوران نقاهت طولانی تری نیاز است. با این وجود اصلاحات صورت گرفته روی پلک پایین به مراتب چشم گیرتر، و نتایج جراحی درخشان تر خواهد بود.

نتایج جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

نکته مهم درباره مراقبتهای پس از بلفاروپلاستی پلک پایین :

مراقبتهای بعد از جراحی پف پلک پایین بسیار مهم و تاثیرگذار در نتایج نهایی این جراحی هستند و در صورت رعایت دقیق نکات مراقبتی پس از عمل، عوارضی مانند درد غیر معمول، عفونت و تورم به حداقل ممکن خواهد رسید. لازم به ذکر است؛ حصول بهترین نتایج پس از جراحی، (بعد از مهارت پزشک) در دست خود فرد با انجام صحیح مراقبتها است و در صورت عدم مراقبت صحیح پس از جراحی، بهترین جراحان نیز نمی‌توانند عالی ترین نتایج را رقم بزنند.

آدرس اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

رفع چین و و چروک زیر چشم با بلفاروپلاستی پلک پایین

این جراحی اغلب با هدف رفع پف آلودگی زیر چشم و در بعضی موارد برداشتن پوست اضافه در این ناحیه انجام می‌شود؛ و از این جراحی نمی‌توان انتظار بهبود پوست و رفع چین و چروک‌های زیر چشم را داشت. برای درمان خطوط زیر چشم می‌توان از روشهای موثری مانند تزریق ژل و بوتاکس و يا ليزر استفاده نمود.

هزینه عمل بلفاروپلاستی

در معاینات نخست توسط متخصص جراحی پلک مشخص می شود که روی کدام ناحیه از چشم باید جراحی پلاستیک انجام شود اگرفقط نیاز به برداشتن پف زیر چشم باشد هزینه های جراحی در مقایسه با جراحی پلک بالا و پایین کمتر خواهد بود ولی اگر پزشک لازم بداند که جراحی ترمیمی را برای لیفت پشت پلک و پف زیر چشم انجام دهد باید هزینه ای برای جراحی پلک بالا و پایین را متحمل شوید پس بنابراین حتما" قبل از انجام جراحی یک جلسه مشاوره با پزشک مربوطه در مورد نوع عمل بسیار مفید خواهد بود.

عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت ابرو و پیشانی، عمل پی ار کی و روشهای جرای و غیر جراحی درمان افتادگى پلك از جمله اقداماتی هستند که توسط فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، قابل انجام می‌باشند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مریم هادی زاده [ 1402-11-18 ]
سلام دکتر وقت بخیر.... چند سال پیش ۲۳ سالم بود در اثر سانحه تصادف اوربیت چشمم آسیب دید و در بیمارستان شریعتی تهران عمل شدم از نتیجه عمل راضی نبودم و عمل دوم هم حاضر نشدم در اون بیمارستان انجام بدم، ک ی مدت هم دوبینی داشتم و خوشبختانه خوب شد، اما ظاهر چشمم مثل اول نشده الان هم ک ۳۷ سالم شده احساس میکنم ک تورفتگیه چشمم بیشتر شده، و چون کارم با لپ تاب بوده دیگ الان مثل سابق نمیتکنم زیاد پشت سیستم بشینم کار کنم چشمم اذیت میش و گاهی حس میکنم چشمم تیک تیک نبضی میزنه، بنظر شما الان باید چکار کرد؟

ندا رفیعی [ 1402-07-09 ]
سلام، با عمل بلفاروپلاستی علاوه بر پف پلک و چروک زیر چشم آیا سیاهی چشم رو هم میشه از بین برد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465