رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / مقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپی

مقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپی

پوست پلک مانند پوست بقیه قسمتهای بدن، دچار فرسایش و پیری می شود، با این تفاوت که چون پوست پلک بافت چربی نگهدارنده زیرجلدی ندارد، این تغییرات زودتر و بیشتر اتفاق میفتد. اولین علائم شلی و افتادگی پوست پلک، بعد از سی سالگی نمایان می شود، گرچه در بعضی از بیماران، شلی و افتادگی پوست پلک ممکن است زودتر نیز اتفاق بیفتدکه به دلایل ژنتیکی و خصوصیات پوست این افراد است. بلفاروپلاستی از روش های جراحی و پلکسر از روشهای غیر جراحی پلک است.

آنچه در این مطلب میخوانید

بلفاروپلاستي یا جراحی زیبایی پلک یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت می باشد که به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک های بالا یا پایین انجام می گیرد. در عمل بلفاروپلاستی، برش دقیقاً بر روی خط طبیعی پلک بوده و بخیه ها ریز و ظریف هستند؛ بنابراین امکان این که بخیه مشاهده شود، بسیار کم است. عضلات و بافت های اضافی در عمل بلفاروپلاستی با استفاده از سوزن های بسیار نازکی استخراج می شوند. در برخی از مواقع در زمان عمل بلفاروپلاستی پلک پایین، برشی ایجاد نمی شود و نیازی به بخیه هم نیست؛ بنابراین هیچ جای زخم و بخیه ای باقی نمی ماند.

پلکسر یک روش درمانی بسیار پیشرفته است که از قلم پلاسما برای لیفت پوست و از بین بردن افتادگی پلک یا چربی‌های اطراف چشم استفاده می‌کند. پلاسماتراپی بر خلاف جراحی، نیازی به برش دادن پوست پلک یا استفاده از روش‌های تهاجمی دیگر ندارد. این روش به شکل کاملاً کم خطر و غیر تهاجمی انجام می‌شود و کوچک‌ترین آسیبی به سطح چشم وارد نخواهد کرد. برخلاف جراحی بلفاروپلاستی که ممکن است دوره نقاهتی به مدت دو الی سه هفته داشته باشد، دوره نقاهت پلاسماتراپی بعد از گذشت یک هفته به پایان می‌رسد. بعد از به پایان رسیدن دوره نقاهت، افتادگی پلک تا حد زیادی از بین رفته و پوست اطراف چشم شاداب و جوان به نظر می‌رسد. متخصصین بر اساس میزان افتادگی پلک ها، شرایط بدنی و انتظارات شما راهکار مناسب را جهت درمان مشکلات پلک، تعیین می کنند.

کاربردهای بلفاروپلاستی

مزایای بلفاروپلاستی

مراحل انجام بلفاروپلاستی

در این روش، ابتدا پوست اطراف چشم ضد عفونی و بی حس می شود. در برخی شرایط با صلاحدید پزشک این عمل جراحی با بیهوشی نیز انجام خواهد شد. سپس برش کوچکی در چین طبیعی پلک بالا ایجاد خواهد شد. اگر جراحی در پلک پایین انجام شود برش در محل رویش مژه ها یا داخل چشم ایجاد می شود. پس از دسترسی پزشک، چربی ها و مایعات جمع شده در این ناحیه را استخراج کرده و پوست اضافه حذف می شود. سپس با کمک بخیه یا فرایند لیزر عمل جراحی پلک به پایان می رسد.

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی

مراقبت بعد از بلفاروپلاستی

پلاسما تراپی پلک

ماندگاری بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی در اصل یک روش جراحی است نتایج حاصل از آن حداقل بین 7 تا 10 سال ماندگاری خواهد داشت و به ندرت نیاز به تکرار دارد.

عوارض بلفاروپلاستی

این جراحی مانند سایر روش های زیبایی دارای عوارض مخصوص خود است که برخی از مهم ترین آنها عبارت است از:

  1. عفونت
  2. درد
  3. دوبینی
  4. کبودی
  5. تورم
  6. ایجاد مشکل در قرارگیری پلک‌ها
  7. کوتاه شدن پلک‌ها

کاربرد پلکسر پلک

مزایای پلکسر پلک

روش انجام پلکسر پلک

ابتدا مقداری ماده بی‌حسی موضعی به ناحیه اطراف چشم تزریق می‌شود. بعد از اینکه ماده بی‌حسی به طور کامل اثر کرد، قلم پلاسما جت روی سطح پوست پلک قرار داده می‌شود. در مرحله بعد، پزشک نوک قلم را روی بخش‌های مختلف پوست پلک قرار می‌دهد. در قلم پلاسما جت، از پلاسما استفاده می‌شود. پلاسما چهارمین حالت ماده بعد از جامد، مایع و گاز است. این ماده شامل یک گاز یونیزه شده است که می‌تواند پوست اضافی را تبخیر یا تصعید کند. در این حالت، ممکن است شخص مقداری گرما در ناحیه پلک احساس کند که به هیچ وجه دردناک نیست.

فرایند پلاسماتراپی، شامل برش دادن سطح پوست پلک یا برداشتن تهاجمی بافت پوست نیست. گرمای ایجاد شده به سرعت به سلول‌های لایه میانی پوست منتقل می‌شود. در نتیجه بدن به این موضوع واکنش نشان داده و سطح پوست سفت می‌شود.

اقدامات قبل از پلکسر پلک

مراقبت‌ های بعد از پلکسر پلک

ماندگاری پلکسر پلک

اگر افتادگی پلک شدید نباشد، فرایند لیف پوست به شکل کاملاً طبیعی انجام خواهد شد و نتایج آن ممکن است تا پنج سال باقی بماند.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

عوارض پلکسر پلک

  1. تقریباً دو تا چهار روز پس از انجام عمل مقداری قرمزی و تورم در محل تحت درمان وجود خواهد داشت.
  2. ممکن است ریزش پوسته های سبکی را نیز به مدت 3 تا 5 روز پس از عمل تجربه کنید.
  3. احساس خارش و درد نیز یکی دیگر از عوارض درمان افتادگی پلک به وسیله‌ی پلاسما جت است.
  4. توجه داشته باشید به پوسته های به وجود آمده در محل زخم به هیچ عنوان دست نزنید. این کار می تواند منجر به عفونت و یا زخم شود.

هزینه بلفاروپلاستی و پلکسر

جراحی پلک هزینه بیشتری نسبت به فرایند پلکسر خواهد داشت؛ زیرا پلاسماتراپی جزء روش های غیر جراحی است و مطمئناً مراحل درمان ساده تر خواهد بود. عوامل مختلفی هزینه های درمان را تحت تأثیر قرار می دهد. به طور کلی در کلینیک های زیبایی عوامل مختلفی از قبیل مدت زمان انجام عمل، شرایط متقاضیان، مهارت و تخصص پزشک، وسایل و تجهیزات مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی کلینیک هزینه ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

برای هماهنگی و تعیین نوبت جراحی بلفاروپلاستی در تهران ، توسط دکتر بهرام اشراقی، با شماره های درج شده در این صفحه تماس حاصل فرمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :یلدا [ 1402-08-08 ]
پشت پلك من كمى گودرفتگى داره،ميخواستم بدونم امكان اصلاح داره يا نه،؟ اگه داره به چه روشى؟؟؟ آيا عوارض داره يا نه؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانیآشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانی

ابروها را مى توان با روشهاى جراحى و غير جراحى بالا برد. شايعترين روش غير جراحى استفاده از بوتاكس (سم بوتولينوم) است كه ليفت شيميايي نام دارد. اين روش در افتادگى خفيف و در افراد جوان مناسب بوده و اثر ان بين سه تا پنج ماه در ناحيه پيشانى طول مى كشد ... ادامه مطلب

لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود؛ روشی است که همزمان با لیفت یک سوم خارجی ابرو، شامل فرآیند ایجاد تغییرات در ناحیه پیشانی و تا حدودی باز شدن خطوط پنجه کلاغی گوشه خارجی چشم نیز می‌شود ... ادامه مطلب

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟

با پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیار متعددی به وجود آمده اند که می توان به کمک آنها مشکل افتادگی ابرو و پلک را حل کرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465