رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / درمان افتادگی پلک با پلاسما جت یا پلکسر

درمان افتادگی پلک با پلاسما جت یا پلکسر

پلاسما جت (Jett Plasma) و پلکسر (Plexr) دو نوع از ابزاری هستند که با استفاده از پلاسما موجب ایجاد تغییرات در پوست شده و منجر به جوانسازی پوست می‌شوند. پلاسما حالت چهارم ماده است که به شکل یک گاز با ذرات یونیزه شده وجود دارد و می‌تواند در برخورد با سلول‌های پوست منجر به تصعید سلول‌ها شود. هنگام برخورد پلاسما با سلول‌های سطحی بدن، پوسته‌ی ظریفی ایجاد می‌شود که پس از یک هفته از بین می‌رود و محل زخم ایجادشده حالتی شفاف‌تر و سفت‌تر پیدا می‌کند. از پلاسما جت یا پلکسر می‌توان برای حذف بافت و پوست اضافی، سفت کردن پوست و تحریک تولید کلاژن استفاده کرد. ابزارهای مختلفی برای استفاده از پلاسما در جوانسازی پوست وجود دارند که تفاوت آنها در جریان برق مورد نیاز، کنترل پذیری پلاسما، عمق تاثیر پلاسما و دقت آنها است.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی و جوانسازی اطراف چشم مانند پلاسما جت پلک را بررسی نموده، مناسب ترین روش را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

جت پلاسما برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

باید توجه داشت که جت پلاسما اگرچه بصورت محدود به کار می‌رود اما تاییدیه‌ی سازمان‌های بهداشتی معتبر را دریافت نکرده است. این مسئله به این معنی است که در مورد تاثیر پلاسما در رفع مشکلات مختلف پوستی اطلاعات جامع، دقیق و مشخصی از مضرات و معایب کوتاه و بلندمدت آن وجود ندارد. با این حال پلاسما در موارد زیر می‌تواند به کار برود:

بلفاروپلاستی غیرتهاجمی یا لیفت پلک بدون جراحی

حذف خطوط و چین و چروک در اطراف دهان و چشم

حذف خال‌ها و زگیل‌ها و فیبروما

بهبود جای جوش

کاهش نقاط رنگدانه‌ای پوست

بهبود محل بخیه ها با پلاسما جت

کاهش علائم کشش و شلی پوست (استرچ مارک‌ها)

لیفت پوست و سفت کردن صورت، گردن، ابروها و ..

پلاسما علاوه بر حذف پوست اضافی می‌تواند منجر به تحریک تولید کلاژن نیز شود که تاثیر بلندمدت در جوانسازی پوست دارد.

مزیت پلاسما برای پوست این است که نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و در مدت زمان کمی، در حد یک ساعت، قابل انجام است در حالی که نتایج طولانی مدت دارد و انتظار میرود نتایج آن بیش از 5 سال باقی بمانند.

پلاسما جت

درمان افتادگی پلک با پلاسما جت یا پلکسر

درمان افتادگی پلک با پلاسما به عنوان بلفاروپلاستی بدون جراحی نیز شناخته می‌شود. استفاده از پلاسما برای درمان افتادگی پلک علاوه بر اینکه ساده‌تر است، عوارض کمتری نیز پس از جراحی از خود به جا می‌گذارد. روش درمان افتادگی پلک با پلاسما جت به این صورت است که ابتدا جریان پلاسما توسط دستگاه تولید می‌شود که منجر به ایجاد سوختگی‌های جزئی و نقطه‌ای در پوست می‌گردد. با تکرار این کار، چندین نقطه‌ی سوختگی در بالای پلک ایجاد می‌شود. زمانی که جای این زخم‌ها شروع به بهبود کند بافت ایجادشده سفت تر و کشیده‌تر خواهدبود. با این کار بدون نیاز به جراحی پلک شروع به لیفت شدن می‌کند. ایجاد نتایج پلاسما درمانی از همان روز درمان شروع می‌شود و با گذشت چند هفته بهبودی بیشتری حاصل می‌گردد. پس از چند هفته پوست به بازسازی خود پرداخته و بافت جدید و شادابی ایجاد می‌شود که ساختار مستحکمی داشته و افتادگی آن رفع می‌گردد.

درباره جراحی پلک شرقی بیشتر بدانید ...

عوارض جانبی استفاده از پلاسما جت یا پلکسر برای درمان افتادگی پلک چیست؟

با این که پیشرفت‌های مناسبی در ایمن سازی استفاده از پلاسما برای جوانسازی پوست به دست آمده است با این حال همچنان در مورد ایمنی این روش تردیدهایی وجود دارد. از جمله عوارض جانبی پلاسما جت و پلکسر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

التهاب محل استفاده از پلاسما که عارضه‌ای طبیعی است و طی چند روز خودبخود رفع می‌شود.

سرخ شدن محل پلاسما که ممکن است تا سه روز دوام داشته باشد. در برخی موارد استفاده از پلاسما جت در نواحی اطراف چشم تا ده روز عوارضی چون التهاب و سرخ شدن را ایجاد می‌کند.

ورم محل پلاسما درمانی که برای کاهش آن می‌توان ارتفاع سر در هنگام خواب را کمی بالا برد.

ایجاد پوسته های بافتی و نقاط زخمی بر روی پوست که یک هفته تا ده روز باقی می مانند. باید توجه داشت که نباید در این مدت این زخم‌ها را خاراند و یا دستکاری کرد و باید اجازه داد تا خودبخود رفع شوند.

برای جلوگیری از تشدید عوارض پلاسما جت بهتر است حداقل 24 ساعت پس از پلاسما درمانی از مواد آرایشی استفاده نشود.

ماندگاری پلاسما جت برای افتادگی پلک چقدر است؟

بسیاری از افراد پس از یک بار استفاده از پلاسما جت یا پلکسر نتایج مناسبی را مشاهده می‌کنند. برخی افراد نیز برای رسیدن به نتیجه‌ی قابل قبول نیاز به تکرار مجدد پلاسما درمانی پس از یک دوره‌ی کوتاه دارند. مشاهده‌ی نتایج اولیه‌ی بهبود وضعیت پوست از همان روز استفاده از پلاسما جت شروع شده و بسته به محل استفاده بین یک تا سه سال دوام دارد اما ممکن است تا بیش از 5 سال نیز دوام داشته باشد. برای برخی مشکلات مانند رفع زگیل و خال با استفاده از پلاسما جت، نتایج آن دائمی است.

پس از پلاسما جت برای درمان افتادگی ابرو از چه کرم هایی می‌توان استفاده کرد؟

بهترین کرم ها برای برای پلاسما جت کرم هایی هستند که پزشک متخصص خود فرد توصیه می‌کند. توصیه می‌شود بدون توصیه‌ی پزشک متخصص از هیچ نوع کرم یا مرطوب کننده‌ای بر روی موضع پلاسما درمانی شده استفاده نشود. قبل از استفاده از کرم نیز توصیه می‌شود تا دست‌ها به خوبی شسته شوند تا محل زخم پلاسما جت دچار آلودگی نشود.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

از پلاسما جت یا پلکسر در چه مواردی نمی توان استفاده کرد؟

همانگونه که اشاره شد هنوز تاییدیه‌ی رسمی برای استفاده از پلاسما برای جوانسازی پوست وجود ندارد و مطالعات بیشتری برای نتیجه گیری مناسب مورد نیاز است. توصیه می‌شود در موارد زیر از پلاسما جت یا پلکسر استفاده نشود:

در صورتی که پوست اضافی موجود در پلک بالا زیاد باشد توصیه می شود از پلاسما استفاده نشود. پلاسما برای ضایعات پوستی با مقدار کم تاثیر بهتری دارد.

افرادی که از ضربان ساز قلب استفاده می‌کنند

بانوان باردار

در افراد مبتلا به صرع و دارای سابقه‌ی تشنج

در افرادی که دارای ایمپلنت فلزی در بدن خود هستند

در افراد مبتلا به سرطان

در افرادی که بیماریهای التهابی حاد دارند

پف پلک بالا ناشی از چربی پلک

کوچکتر بودن شکاف پلکی که منجر به افتادگی همزمان پلک بالا می‌شود

افتادگی همزمان ابروها

افتادگی یا پرولاپس غدد اشکی از جمله در بخش خارجی پلک فوقانی

افرادی که پوست آنها رنگدانه‌ی بیشتری دارد، در نتیجه تیره تر است.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپیمقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپی

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت می باشد که به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک های بالا یا پایین انجام می گیرد. ... ادامه مطلب

آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب می باشد که باعث رفع نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود ... ادامه مطلب

جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟

لازک و پی آر کی دو نوع عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری چشم محسوب میشوند. ... ادامه مطلب

آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟

با پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیار متعددی به وجود آمده اند که می توان به کمک آنها مشکل افتادگی ابرو و پلک را حل کرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465