رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / مراقبتهای بعد از عمل بلفاروپلاستی

مراقبتهای بعد از عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که هدف از آن رفع افتادگی پلک با برداشتن پوست اضافی دور چشم، عضلات جابجا شده و چربی اضافه و انباشته در پشت پوست است. اگرچه دلایل افتادگی پلک متنوع هستند اما جراحی بلفاروپلاستی در افرادی که در سنین بالا قرار دارند و پلک آنها در اثر مشکلات ناشی از افزایش سن دچار افتادگی شده است بیشترین کاربرد دارد. روش انجام عمل بلفاروپلاستی به شکل تهاجمی بوده و همراه با برش پوست است؛ همین مسئله منجر به ایجاد عوارض جانبی بلفاروپلاستی میشود که نیاز به آگاهی از مراقبتهای بعد از عمل بلفاروپلاستی را گوشزد میکند. در این مطلب قصد داریم تا مراقبتهای عمومی بعد از بلفاروپلاستی را بیان کنیم بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع روشهای جوانسازی و درمانی چشم، از جمله بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

مراقبتهای بعد از عمل بلفاروپلاستی

پس از عمل بلفاروپلاستی توصیه میشود نکات زیر رعایت شوند:

عمل بلفاروپلاستی

تغذیه بعد از عمل بلفاروپلاستی

تغذیه مناسب پس از جراحی نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد. از جمله توصیه های عمومی در مورد تغذیه بعد از عمل بلفاروپلاستی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورت وجود علائم زیر پس از جراحی بلفاروپلاستی به پزشک مراجعه کنید:

  1. درد شدید در اطراف چشم که با داروهای مسکن التیام نمی یابند.
  2. ورم شدید و پیشرونده از جمله در پلک های زیرین
  3. خونریزی مداوم از زخم های جراحی
  4. تغییر ناگهانی در بینایی یا کاهش ناگهانی بینایی
  5. احساس اینکه چیزی به چشم شما چسبیده است
  6. تب بالای 38.5 درجه
  7. وجود ترشحات خارج شونده از زخم های جراحی پس از گذشت 48 ساعت از جراحی

ورم پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی

ورم پلک بعد از بلفاروپلاستی از عوارض معمول بلفاروپلاستی است که بلافاصله پس از جراحی خود را نشان میدهد و پس از 2 تا 4 روز به بیشترین میزان خود میرسد و پس از آن به تدریج از شدت آن کاهش می یابد و پس از چند هفته به طور کامل از بین میرود. برای کاهش ورم پلک بعد از عمل بلفاروپلاستی میتوان از روشهای زیر استفاده کرد:

ورزش بعد از عمل بلفاروپلاستی

پس از عمل بلفاروپلاستی نباید فشار ناشی از فعالیت های روزانه یا ورزشی به بدن وارد شود. البته باید سطح کمی از فعالیت بدنی را پس از جراحی حفظ کرد. برای داشتن فعالیت پایه ای در طی روزهای اول پس از جراحی میتوان با سرعت پایین به پیاده روی پرداخت اما نباید اجسام سنگین را به مدت حداقل 7 روز بلند کرد. توصیه کلی این است که یک تا دو هفته ورزشهای سبک و فعالیتهای روزانه کنار گذاشته شوند. فعالیتهای شدیدتر ورزشی مانند استفاده از باشگاه بدنسازی پس از 3 تا 4 هفته ممکن میشود. در نهایت باید توجه داشت که شروع هر نوع فعالیت سنگین و ورزشی باید با مشورت پزشک و بر اساس شرایط فرد پس از جراحی مشخص شود.

جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی

پس از عمل بلفاروپلاستی انواعی از بخیه ها ممکن است استفاده شوند. برخی از این بخیه ها قابل جذب هستند و توسط بدن جذب میشوند و لازم نیست تا برداشته شوند. برای باقی بخیه ها لازم است تا افراد پس از 7 تا 10 روز به پزشک مراجعه کنند تا برداشته شوند. جای بخیه که همان محل برش پوست است در هر حال جای زخم یا اسکار بر روی پوست ایجاد میکند. شدت این جای زخم ها به نوع جراحی و میزان برشها وابسته است. با تمام این موارد باید توجه داشت که خوشبختانه پلک ها و پوست اطراف چشم بخشی از پوست هستند که به سرعت و راحتی بالا ترمیم میشوند و بنابراین جای زخم بسیار کمی به جای می ماند. جای بخیه عمل پلک پایین با مژه های پلک پایین پوشش داده شده و تاثیر چندانی در ظاهر افراد ایجاد نمیکنند. جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک بالا نیز به شکلی ایجاد میشوند که در هنگام باز بودن چشم ها اثر چندانی از آنها در ظاهر افراد نمیتوان یافت.
جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی کوچک بوده و در حد چند میلی متر هستند ولی با این حال ممکن است در بخش هایی از پوست که چین های پاکلاغی دارند قابل تشخیص باشند. با تمام این موارد، جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی بسیار جزئی بوده و جزو دغدغه افراد پس از جراحی نیست.

نحوه خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی

حداقل به مدت 72 ساعت پس از جراحی ضروری است تا افراد در هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارند. برای این کار میتوان چند بالش اضافه به زیر سر اضافه کرد. توصیه میشود تا این کار به مدت 2 هفته ادامه یابد. این کار از ورم محل جراحی و کبودی بیشتر آن جلوگیری میکند.
همچنین در هنگام خوابیدن ممکن است افراد احساس کنند که بستن چشم ها سخت شده. این مسئله غیرطبیعی نبوده و ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد. با گذشت چند روز شاهد بهبود این وضعیت بصورت خودبخودی خواهیم بود. برای محافظت از چشم ها ممکن است پزشک متخصص توصیه کند تا افراد از گاز استریل استفاده کنند. گاز استریل بافتی از جنس ابریشم، پنبه یا نایلون است که بر روی زخم قرار داده میشود و میتوان از داروخانه ها تهیه کرد.
در هنگام خواب باید مراقبت شود تا بر روی زخم ها نیروی اضافی وارد نشود.

کمپرس یخ بعد از عمل بلفاروپلاستی

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

داروهای بعد از عمل بلفاروپلاستی

داروهای بعد از عمل بلفاروپلاستی باید توسط پزشک متخصص خود شخص تجویز شوند و باید از مصرف خودسرانه دارو جدا پرهیز شود. داروهایی که بصورت عمومی پس از عمل بلفاروپلاستی تجویز میشوند شامل موارد زیر هستند:

  1. داروهای ضد درد
  2. داروهای آنتی بیوتیک
  3. داروهای ضدالتهاب و کاهنده ورم ناحیه جراحی شده
  4. این داروها ممکن است به شکل قطره چشمی، قرص یا پماد باشند.
  5. در صورتی که فرد از قبل از جراحی دارویی مصرف میکند باید به پزشک خود اطلاع دهد تا در صورت وجود تداخل دارویی، گزینه های موجود جایگزین شوند.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی چگونه انجام میشود؟لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی چگونه انجام میشود؟

جراحی لیفت ابرو اغلب خطوط اخم از بین می برد و موجب لیفت کل ابرو می‌شود (بر خلاف جراحی لیفت شقیقه که تنها یک سوم خارجی ابرو ها را لیفت می‌نماید) . اگرچه این روش به شما کمک می کند تا ابروهای بالاتر و زیباتری داشته باشید؛ اما پوست پلک را درگیر نمی کند و تاثیر مستقیم بر روی افتادگی پلک و فرم چشمها ندارد ... ادامه مطلب

تاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بیناییتاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بینایی

افتادگی پلک یا پتوز به وضعیتی گفته می شود که پلک بالایی به سمت پایین افتاده باشد. ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465