بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراح پلاستیک و ترمیمی چشم / عمل ناخنک چشم چیست و به چه دلیل انجام میشود؟

عمل ناخنک چشم چیست و به چه دلیل انجام میشود؟

ناخنک چشم زائده های گوشی بر روی قرنیه چشم هستند که رگ خونی دارند و در صورتی که بزرگ شوند میتوانند منجر به انسداد مسیر بینایی و در موارد نادری آسیب قرنیه و نابینایی شوند. ناخنک چشم که شبیه پینگوکولا است بصورت خودبخودی از بین نمیرود و برای رفع آن لازم است تا از جراحی استفاده شود. عمل ناخنک چشم عملی ایمن است که میتواند ناخنک چشم را برطرف کرده و مشکلات ناشی از آن را از بین ببرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با عمل ناخنک چشم آشنا کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

بهترین روش عمل ناخنک چشم

یکی از اصلی ترین عوارض یا ایرادات عمل ناخنک چشم در گذشته احتمال عود مجدد ناخنک چشم بوده است. روشهای استفاده شده برای برداشتن ناخنک چشم در گذشته مناسب نبوده و افراد پس از گذشت زمان شاهد ظهور مجدد ناخنک چشم می شدند. بنابراین روشهای عمل ناخنک چشم تکامل پیدا کرده اند تا احتمال عود مجدد ناخنک چشم پس از جراحی به حداقل برسد. روش استاندارد و مناسب عمل ناخنک چشم برش و بخیه اتوگرفت ملتحمه است که میتواند کمترین میزان عود مجدد را داشته باشد و تنها در 5 تا 10 درصد افرادی که از این روش جراحی بهره مند میشوند شاهد عود مجدد ناخنک چشم هستیم. شکل تغییریافته این روش جراحی ناخنک چشم که با نام جراحی پرفکت (P.E.R.F.E.C.T. surgery for pterygium) نیز شناخته میشود نتایج بسیار خوبی در پی داشته و تنها 1 نفر از هر هزار نفری که این روش جراحی را تجربه میکنند شاهد عود مجدد ناخنک چشم خود خواهند بود.
جراحی با پیوند غشاء آمنیوتیک نیز روش جراحی مناسب دیگری است اما نرخ عود مجدد ناخنک چشم در این روش بالاتر از روشهای بیان شده می باشد. با این حال این روش درمانی برخی مواقع مفیدتر از روش استاندارد عمل ناخنک چشم است؛ از جمله زمانی که لازم است تا ملتحمه چشم برای جراحی های دیگری مانند جراحی گلوکوم چشم دست نخورده باقی بماند.
جراحی سنتی ناخنک چشم که بصورت برش ناخنک چشم صورت میگرفت احتمال عود مجدد 80 درصد را دارد که بعنوان روش مناسبی برای عمل ناخنک چشم شناخته نشده و روشهای دیگری جایگزین آن شده اند.

عمل ناخنک چشم

ایا عمل ناخنک چشم نیاز به بیهوشی دارد

عمل ناخنک چشم معمولا با بی حسی موضعی (و نه بیهوشی عمومی) انجام میگیرد و فرد در حین جراحی بیدار است. در حین جراحی داروهای آرام بخش نیز استفاده میشوند تا فرد کمترین میزان ناراحتی را در حین جراحی تجربه کند. بنابراین جراحی ناخنک چشم یک روش جراحی بدون درد خواهد بود. با این حال در موارد کمی نیز ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی باشد و فرد تمام طول جراحی در خواب باشد.

مراقبت بعد از عمل ناخنک چشم

بهترین زمان عمل ناخنک چشم

عمل ناخنک چشم زمانی توصیه میشود که داروهای ضدالتهاب، قطره ها و پمادهای تجویزشده نتوانند وضعیت افراد را بهبود ببخشند. در این حالت عمل ناخنک چشم یک روش ایده اآل خواهد بود. بهترین زمان عمل ناخنک چشم زمانی است که ناخنک چشم منجر به ایجاد تحریک در سطح چشم یا انسداد مسیر بینایی میشود.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

عمل ناخنک چشم چقدر طول میکشد

عمل ناخنک چشم عملی کمترتهاجمی است که معمولا بین 30 تا 45 دقیقه طول میکشد. قبل از عمل ناخنک چشم لازم است تا افراد حداقل به مدت 24 ساعت لنزهای تماسی خود را استفاده نکنند.

مدت زمان استراحت بعد از عمل ناخنک چشم

مراقبت های پس از عمل ناخنک چشم برای ایجاد نتایج قابل قبول و جلوگیری از عوارض جراحی ناخنک چشم ضروری هستند؛ از همین رو توصیه میشود تا افراد به مدت دو تا سه هفته پس از عمل ناخنک چشم استراحت کنند. زمان بهبود افراد بیشتر طول کشیده و ممکن است به چند هفته تا حتی چند ماه زمان نیاز باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی دوستی [ 1402-06-05 ]
سال ۷۰ عمل ناخنک آنجا م دادم الان درافتاب گردوغبار احساس چشم درد دارم

رقیه برزگری [ 1402-05-27 ]
آیا عمل ناخنک چشم بستری هم داره یعنی بعد عمل بستری میشیم یانه مرخص

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟

لازک و پی آر کی دو نوع عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری چشم محسوب میشوند. ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیهجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه

بلفاروپلاستی پلک پایین یا جراحی پلک پایین بدون بخیه روشی نوین در جراحی پلک است که برای برطرف کردن پف زیر چشم یا کیسه‌های چربی زیر چشم مؤثر است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465