رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد؟

تزریق ژل زیر چشم چه عوارضی دارد؟

افزایش سن مشکلات مختلفی در پوست اطراف چشم ایجاد میکند. از چین و چروک پا کلاغی تا سیاهی و گودی دور چشم. انواع روش درمان سیاهی دور چشم و رفع چین و چروک پا کلاغی دور چشم وجود دارند که از جمله معروفترین و محبوب ترین روشها میتوان به تزریق ژل اشاره کرد. تزریق ژل از این جهت که ایمنی بالایی داشته و سریع است محبوبیت بالایی پیدا کرده است. با این حال این روش نیز مانند هر روش جوانسازی دور چشم ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. در این مطلب قصد داریم تا عوارض تزریق ژل زیر چشم را بیان کنیم.

یکی از روشهای جوانسازی و رفع سیاهی اطراف چشم ، تزریق ژل یا فیلر است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

عوارض تزریق ژل زیر چشم

قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه داشت که برای تجربه کمترین عوارض پس از تزریق ژل لازم است تا از پزشک متخصص و باتجربه بهره گرفته شود. همچنین استفاده از فیلر استاندارد و معتبر نیز برای داشتن یک تجربه موفق الزامی است. حتی با رعایت این دو نکته مهم نیز ممکن است عوارض زیر ایجاد شوند:

عوارض تزریق ژل زیر چشم

عوارض تزریق ژل به صورت

تزریق ژل به صورت عوارض زیر را در پی میتواند داشته باشد:

ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر نیز عارضه ای شایع است. علت ایجاد ورم و کبودی در محل تزریق این است که فرایند تزریق آسیب کمی به بافت محل تزریق وارد میکند و در این حالت پاسخ بدن به این آسیب به شکل ورم و کبودی نمایان میشود. بنابراین ورم زیر چشم معمولا عارضه خطرناکی محسوب نمیشود.
برای کاهش ورم زیر چشم میتوان از آسپرین یا ایبوپروفن در منزل استفاده کرد. مصرف این داروها از جمله آسپرین به شرطی مجاز است که پزشک شما به هر علتی استفاده از آنها را منع نکرده باشد. برخی کرم های تجویزی توسط پزشک نیز میتوانند کبودی و ورم محل تزریق را کاهش دهند.
پس از تزریق ژل لازم است تا از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و دخانیات دوری شود. همچنین از لمس و ایجاد فشار به هر شکلی مانند خاراندن، آرایش کردن و ... بر روی محل تزریق ژل خودداری شود. ماساژ غیراستاندارد ژل ها ممکن است باعث شود تا ظاهر ژل نامتقارن شود بنابراین توصیه میشود افراد این کار را در منزل انجام ندهند.
در صورت وجود هرگونه نگرانی در مورد ورم و کبودی محل تزریق بهترین کار مراجعه به پزشک است.

درمان گلوله شدن ژل صورت

گلوله شدن ژل صورت یکی از عوارض تزریق ژل میتواند باشد. برای جلوگیری از گلوله شدن ژل تزریق شده به صورت لازم است تا 72 ساعت از دستکاری، مالش، خاراندن و فشار بر روی محل تزریق خودداری شود. از آرایش محل تزریق ژل نیز باید خودداری کرد. همچنین گلوله شدن ژل ممکن است پس از دو یا سه روز بصورت خودبخودی رفع شود اما در صورتی که بصورت خودبخودی از بین نرود و تداوم داشته باشد لازم است تا با پزشک متخصص در میان گذاشته شود. برای درمان گلوله شدن ژل میتوان موارد زیر را عملی کرد:

پزشک احتمالا روشهای درمانی زیر را به کار خواهد برد:

عوارض تزریق ژل و بوتاکس

تزریق بوتاکس نیز از جمله روشهای جوانسازی پوست است که طرفداران زیادی دارد. این روش نیز ممکن است عوارض جزئی تا جدی زیر را به همراه داشته باشد:

  1. درد محل تزریق
  2. ورم و کبودی محل تزریق
  3. سردرد
  4. ایجاد علائمی شبیه به آنفلوانزا
  5. افتادگی پلک و ابرو
  6. افتادگی لب ها
  7. خشکی چشم یا آب ریزش چشم

گاهی نیز ممکن است بوتاکس در بدن شروع به حرکت و مهاجرت کند که این مسئله میتواند عوارض جدی و بسیار خطرناکی در پی داشته باشد. در صورتی که در طی چند ساعت تا چند هفته پس از تزریق بوتاکس علائم زیر را احساس کردید در سریعترین زمان ممکن به پزشک مراجعه نمایید:

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

عوارض ژل لب نامرغوب

امروزه به علت سودآوری فراوان محصولات آرایشی و بهداشتی، شرکتهای مختلفی محصولات بی کیفیت یا تقلبی عرضه میکنند که مصرف آنها به دلیل اینکه با سلامت بدن در ارتباط مستقیم هستند میتواند خطرات جدی به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه اکید این است که از مواد آرایشی و بهداشتی استاندارد استفاده شود. در صورت تزریق ژل نامرغوب و غیراصل ممکن است عوارض زیر ایجاد شوند:

عمل لیزیک و پی ار کی در اصفهان و تهران، جزو خدماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

در برخی از موارد با تشخیص پزشک، میتوان عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی را بدون نیاز به جراحی و با لیزر انجام داد. ... ادامه مطلب

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی دو نوع از جراحی هستند که اگرچه هر دو بر روی چشم و بافت‌های مرتبط با آن انجام می‌شوند اما اهداف و تاثیرات متفاوتی دارند. در این مطلب به معرفی هر کدام از این جراحی‌ها پرداخته و کاربرد و تفاوت هر کدام با دیگری را بیان خواهیم کرد ... ادامه مطلب

تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستیتفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی روشهایی هستند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن و عوامل دیگر مانند ژنتیک به کار می‌روند ... ادامه مطلب

تزریق ژل اطراف چشمتزریق ژل اطراف چشم

امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی فراوانی برای جوانسازی زیر چشم وجود دارد؛ که یکی از بهترین و موثرترین آنها تزریق ژل یا فیلر زیر چشم است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465