بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / پیشگیری از جذب سریع ژل

پیشگیری از جذب سریع ژل

زود جذب شدن ژل و علت زود جذب شدن ژل یکی از دغدغه هایی است که افرادی که از ژل یا فیلر برای جوانسازی پوست دور چشم خود استفاده میکنند با آن روبرو میشوند. ژل ها و فیلرها ماندگاری موقتی دارند و این مسئله منجر میشود تا نیاز باشد هر چند ماه یکبار تزریق ژل انجام گیرد تا تاثیر آن در جوانسازی پوست از بین نرود.

آنچه در این مطلب میخوانید

ماندگاری ژل از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است و بسیاری از افراد ممکن است دنبال پاسخ این پرسش باشند که علت زود جذب شدن ژل چیست تا با یافتن پاسخ آن، ماندگاری ژل را افزایش دهند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با علت زود جذب شدن ژل آشنا کرده و روشهای افزایش ماندگاری ژل دور چشم را بررسی کنیم.

پیشگیری از جذب سریع ژل

علت زود جذب شدن ژل

اینکه بدن به فیلرها یا ژلها چگونه پاسخ دهد مسئله ای است که از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است. بسیاری از افراد نتایج مناسبی از تزریق ژل تجربه میکنند اما درصد پایینی از افراد پس از تزریق ژل شاهد جذب بسیار سریع آن در بدن و کاهش تاثیر آن هستند. علت زود جذب شدن ژل را میتوان به یک یا چند مورد از موارد زیر مرتبط دانست:

پیشگیری از جذب سریع ژل

فیلرها و ژلها از موادی ساخته شده اند که توسط بدن تجزیه شده و جذب میشوند. اکثر فیلرهایی که برای جوانسازی اطراف چشم و رفع گودی و خطوط دور چشم استفاده میشوند از جنس هیالورونیک اسید هستند. این ماده که توسط بدن نیز به صورت طبیعی ساخته میشود توسط آنزیم ها به قطعات کوچکتر تبدیل شده و به تدریج از بین میرود. این مسئله بعنوان یک مزیت برای فیلرهای اطراف چشم شناخته میشود؛ گاهی ممکن است به علت خطای پزشکی، تزریق ژل به داخل عروق اطراف چشم تزریق شود که میتواند خطرات بسیار جدی و دائمی داشته باشد.

با توجه به اینکه میتوان فیلرهای هیالورونیک اسید را با آنزیم هیالورونیداز از بین برد، بنابراین به راحتی میتوان از ایجاد آسیبهای جدی چشم هنگام خطای پزشکی جلوگیری کرد. این مسئله که فیلرها توسط آنزیم های طبیعی بدن تجزیه میشوند بعنوان یک عیب نیز شناخته میشود زیرا منجر میشود تاثیرات تزریق فیلر ها به اطراف چشم موقتی باشد و برای تاثیر طولانی مدت، هر چند ماه یکبار تزریق فیلر تکرار شود. امروزه روشی وجود ندارد که با آن بتوان جذب ژل توسط بدن را متوقف کرد اما روشهایی وجود دارند که منجر به افزایش ماندگاری آنها میشوند.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

برای ماندگاری ژل چه کنیم؟

راهکارهای زیر برای افزایش ماندگاری تزریق ژل و فیلر اطراف چشم بسیار مفید هستند:

برای خواندن مطالب مربوط به تیرگی و سیاهی زیر چشم کلیک کنید. همچنین شما می توانید برای رفع تیرگی ، گودی و پف زیر چشم در تهران و اصفهان به دکتر بهرام اشراقی جراح پلاستیک و ترمیمی چشم مراجعه نمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟

با پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیار متعددی به وجود آمده اند که می توان به کمک آنها مشکل افتادگی ابرو و پلک را حل کرد. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر اس ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

لیزیک چشم یکی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می شود. ... ادامه مطلب

افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟

جراحى افتادگی پلک یا پتوز به تبحر فراوان نیازداشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام گيرد. با اينهمه نتايج ان به صورت پاسخ عالى ( در فاصله نيم ميلى متر از پلک مقابل) يا مناسب (در فاصله يک ميلى متر از پلک مقابل ) کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد، قابل بيان است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465