رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / نمايش در منو / روش های شگفت انگیز درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم

روش های شگفت انگیز درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم

سیاهی دور چشم از مشکلات اطراف چشم است که افراد زیادی را درگیر میکند. روشهای درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم نیز بسته به دلایل ایجاد سیاهی دور چشم انتخاب می شوند.

یکی از روشهای جوانسازی و رفع سیاهی اطراف چشم تزریق ژل یا فیلر است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

دلایل سیاهی دور چشم می تواند به علت محدودیت جریان خون و افزایش رنگدانه ها در اطراف چشم و یا به علت کاهش ضخامت پوست اطراف چشم باشد. به طور کلی میتوان موارد زیر را بعنوان دلایل سیاهی زیر چشم عنوان کرد:

علاوه بر این موارد، برخی علل هستند که میتوانند خطر ایجاد سیاهی دور چشم را افزایش دهند. از جمله:

برای رفع سیاهی دور چشم راهکارهای متنوعی وجود دارند که به معرفی آنها می پردازیم.

درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم

درمان خانگی سیاهی زیر چشم

روشهای مراقبت از پوست می توانند منجر به افزایش کیفیت پوست و جوان ماندن آن در طولانی مدت شوند. برای جلوگیری از سیاهی زیر چشم راهکارهایی وجود دارند که با تقویت پوست زیر و دور چشم منجر به کاهش سیاهی آنها می شوند. از جمله راهکارهایی که میتوان برای پیشگیری از سیاهی دور چشم یا درمان جزئی آن به کار برد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. داشتن خواب کافی: خواب کافی و البته باکیفیت منجر به کاهش احتمال آسیب پوست اطراف چشم میشود. بلند بودن زیر سر نیز میتواند به کاهش ورم و تیرگی اطراف چشم شود.
  2. استفاده از برشهای ورقه ای خیار: عصاره خیار میتواند منجر به کاهش ورم اطراف چشم و تقویت پوست شود. این عصاره حاوی موادی همچون ویتامین C است و با تقویت آبرسانی به پوست منجر به بهبود وضعیت آن میگردد.
  3. عصاره چای: عصاره چای حاوی آنتی اکسیدان بوده و حاوی موادی است که میتواند به بهبود جریان خون در اطراف چشم کمک کند.
  4. استفاده از کمپرس یخ: کاهش ضخامت پوست منجر به نمایان شدن عروق زیر چشم میشود. این عروق منجر به سیاه دیده شدن زیر چشم می شوند. کمپرس یخ می تواند منجر به انقباض این عروق شده و در نهایت به کاهش سیاهی زیر چشم ها منجر شود.
  5. ماساژ: کاهش جریان خون اطراف چشم ها نیز از دلایل ایجاد سیاهی دور چشم است. ماساژ این نواحی با کرم های تقویت کننده میتواند به کاهش سیاهی پوست منجر شود.
  6. استفاده از مواد آرایشی: مواد آرایشی منجر به بهبود سیاهی دور چشم "نمی شوند" ولی میتوانند لایه ای ایجاد کنند که سیاهی دور چشم کمتر نمایان باشد.

درمان پزشکی برای سیاهی و جوانسازی دور چشم

در صورتی که روشهای درمان خانگی سیاهی دور چشم نتوانند سیاهی دور چشم را رفع کنند می توان از روشهای پزشکی برای سیاهی و جوانسازی دور چشم استفاده کرد. این روشها شامل موارد زیر هستند:

همانگونه که اشاره شد سیاهی دور چشم میتواند به علت کاهش استحکام و ضخامت پوست زیر چشم، آبرسانی ضعیف یا کاهش بافت چربی در این نواحی ایجاد شود. برای تغذیه و آبرسانی به پوست زیر چشم میتوان از ماسک دور چشم استفاده کرد. ماسک به شکل یک لایه نازک از الیاف است که مواد مغذی و آبرسان بر روی آن نشانده میشوند. قراردادن ماسک بر روی پوست منجر به جذب این مواد از سطح پوست می شود و در نهایت پوستی شاداب و جوان ایجاد میکند. انواع ماسک بصورت تجاری تولید میشوند که میتوان بر اساس نیاز و بصورت دلخواه از آنها استفاده نمود. برای آگاهی از بهترین ماسک دور چشم برای رفع سیاهی میتوان با پزشک متخصص نیز مشورت کرد.

اینستاگرام دکتر اشراقی

درمان سریع سیاهی دور چشم

درمان سریع سیاهی دور چشم با روشهای خانگی کمی زمانبر است. روشهای پزشکی از جمله تزریق ژل و فیلر و استفاده از لیزر میتوانند نتایج سریع و رضایت بخشی برای فرد به همراه داشته باشند. استفاده از کرم ها نیز معمولا به چند ماه زمان لازم دارد تا نتیجه مطلوب ایجاد شود.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

لیزیک چشم یکی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می شود. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

بلفاروپلاستی یک روش درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک، پف زیر چشم و افتادگی پلک با ریشه ژنتیکی و افزایش سن است. ... ادامه مطلب

مقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپیمقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپی

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت می باشد که به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک های بالا یا پایین انجام می گیرد. ... ادامه مطلب

عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟

مجرای اشکی مسدود شده یا انسداد مجاری اشکی وضعیتی است که در آن مسیر تخلیه اشک در چشم به طور جزئی یا کامل مسدود و منجر به مشکل در تخلیه اشک می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465