اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / اهمیت مراقبت از پوست دور چشم در برابر نور آفتاب

اهمیت مراقبت از پوست دور چشم در برابر نور آفتاب

چشم و پوست اطراف چشم تاثیر مهمی در زیبایی و انتقال احساس افراد در حین روابط اجتماعی برقرار میکنند. افزایش آسیب های پوست اطراف چشم میتواند تاثیر روانی نیز داشته باشد و اعتماد به نفس افراد را کاهش دهد. از همین رو لازم است تا مراقبت کافی از پوست دور چشم صورت بگیرد. یکی از مهم ترین عوامل محیطی آسیب زا برای پوست صورت از جمله نواحی دور چشم نور آفتاب است. نور آفتاب به دلیل اینکه امواجی به نام امواج فرابنفش از خود ساطع میکند میتواند برای پوست آسیب زا بوده و مشکلاتی از جمله تیرگی پوست دور چشم، ایجاد چین و چروک دور چشم و ... را ایجاد کند. اگرچه راهکارهای درمانی مختلفی برای رفع تیرگی دور چشم و چین و چروک وجود دارند اما بهترین روش پیشگیری است. پیشگیری میتواند نیاز افراد به تزریق ژل، تزریق بوتاکس، هایفوتراپی، لیزرتراپی، جراحی و ... را از بین ببرد. در این مطلب قصد داریم تا اهمیت مراقبت از پوست دور چشم در برابر نور آفتاب را بیان کرده و روشهای مراقبت از پوست دور چشم را مرور نماییم؛ بنابراین با ما همراه باشید.

تشخیص و درمان انواع بیماریها و مشکلات اطراف چشم و جراحی های زیبایی و جوانسازی چشم ، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

اهمیت مراقبت از پوست دور چشم در برابر نور آفتاب

نور آفتاب منشا انرژی و یکی از ارکان حیات بر روی زمین است. اصلی ترین راه تامین ویتامین دی برای بدن استفاده از نور آفتاب است با این حال نور آفتاب آسیب هایی را نیز در پی دارد. یکی از آسیبهای رایج تابش آفتاب، آفتاب سوختگی است که میتواند در کوتاه مدت دردناک و آزاردهنده باشد. با این حال در طولانی مدت آسیب نور آفتاب میتواند جدی تر باشد و خطراتی همچون سرطان را نیز در پی داشته باشد. همچنین آسیب های ناشی از نور آفتاب در پوست اطراف چشم ممکن است خود را به شکلهای دیگری همچون سیاهی، ایجاد الگوهای رنگدانه ای غیرطبیعی، افزایش چین و چروک دور چشم و مشکلات دیگری در ساختارهای داخلی تر چشم مانند قرنیه نشان دهد. بنابراین لازم است تا مراقبت های جدی از پوست دور چشم داشته باشیم.
پوست دور چشم ویژگی هایی دارد که آنها مستعد آسیبهای بیشتری میکند. از جمله:

مراقبت از پوست دور چشم

راه های مراقبت از پوست دور چشم در برابر نور آفتاب

نور آفتاب میتواند تنها در عرض 15 دقیقه به پوست آسیب برساند. بنابراین لازم است تا برخی مراقبت ها قبل از حضور در زیر نور آفتاب انجام شوند. از جمله راه های مراقبت از پوست دور چشم در برابر نور آفتاب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده از کرم های ضدآفتاب معتبر و استاندارد: نور آفتاب دارای پرتوهای UVA و UVB است. نوع UVA مسئول اصلی پیری سلولهای دور چشم و ایجاد علائم آسیب پوست است زیرا تا عمق بیشتری در پوست نفوذ میکند. در مقابل، نوع UVB سطح پوست را تحت تاثیر قرار میدهد و عمق نفوذ بالایی ندارد. کرم های ضدآفتاب میتوانند مانع آسیب پوست با این پرتوها شوند.
  2. استفاده از عینک آفتابی استاندارد میتواند تاثیر به سزایی در محافظت از پوست دور چشم داشته باشد. عینک آفتابی استاندار مانع نفوذ پرتوهای UV و آسیب پوست میشود.
  3. برنامه روزانه خود را بطوری بچینید که در ساعات 10 صبح تا 4 عصر بیرون نباشید. این زمانها اوج تابش نور خورشید است.
  4. از سایه های اطراف خود استفاده کنید. سایه چتر، درختان و ... میتوانند تا حدودی از آسیبهای نور آفتاب جلوگیری کنند.
  5. در مقابل نور آفتاب از کلاه استفاده کنید.

جوانسازی دور چشم

جوانسازی دور چشم شامل استفاده از روشهایی است که منجربه بهبود کیفیت پوست میگردد. انواع روشهای جوانسازی دور چشم وجود دارند که میتوان از نقطه نظرهای مختلفی آنها را دسته بندی کرد. برخی از این روشها دارای تاثیرات موقتی هستند و برخی دیگر مانند انواع جراحی ها برای جوانسازی دور چشم تاثیرات طولانی مدت یا دائمی دارند. از جمله روشهای جوانسازی رایج برای پوست دور چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

باید توجه داشت که هر روش بر اساس نیاز افراد انتخاب میشود و بهترین و مناسب ترین روش را می توان با مشورت با پزشک متخصص مشورت کرد.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

مصرف قرص کلاژن

کلاژن را میتوان بیشترین پروتئین بدن نامید. این پروتئین که نقش ساختاری در بدن دارد در ایجاد ساختار یکنواخت و صاف پوست نقشی ضروری دارد و آسیب آن یا کاهش کیفیت کلاژن پوست منجر به ایجاد عوارضی همچون چین و چروک دور چشم، فرورفتگی دور چشم، سیاهی دور چشم و ... میشود. از همین رو روشهای مختلفی برای تحریک تولید کلاژن تولیدی پوست به وجود امده است. لیزرتراپی، روش RF، روشهای میکروفوکوس اولتراسوندی، مزوتراپی و ... از جمله روشهای رایجی هستند که هدف آنها تحریک سلولها به تولید کلاژن است.
قرص کلاژن نیز یکی از روشهایی است که میتوان برای افزایش کیفیت کلاژن پوست به کار برد. برخی مطالعات نشان میدهند که پپتیدهای کلاژنی و قرص های کلاژنی میتوانند در کاهش چین و چروک دور چشم کمک کننده باشند و خشکی پوست را تا حدی برطرف کنند. مطالعه ای که با بررسی 11 مطالعه دیگر و با تمرکز بر پوست خانم ها منتشر شده است نشان میدهد که مصرف سه تا 10 گرم کلاژن در روز و به مدت 69 روز میتواند منجر به افزایش الاستیسیتی یا کشسانی پوست شده و آب رسانی به آن را تقویت کند. قرص های کلاژن میتوانند سلولها را تحریک کنند تا میزان کلاژن بیشتری تولید کنند و نیز سلولها را تحریک کنند تا پروتئین های دیگری را تولید کنند که در استحکام پوست موثر هستند. از همین رو می توانند یک راهکار مفید برای کاهش چین و چروک پوست و افزایش شادابی آن تلقی شوند.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب می باشد که باعث رفع نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود ... ادامه مطلب

میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟

میوپاتی یا آسیب ماهیچه ای بیماری عضلانی است که به دلیل اختلال در عملکرد عضلات ظاهر می شود ... ادامه مطلب

تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستیتفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی روشهایی هستند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن و عوامل دیگر مانند ژنتیک به کار می‌روند ... ادامه مطلب

افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟

جراحى افتادگی پلک یا پتوز به تبحر فراوان نیازداشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام گيرد. با اينهمه نتايج ان به صورت پاسخ عالى ( در فاصله نيم ميلى متر از پلک مقابل) يا مناسب (در فاصله يک ميلى متر از پلک مقابل ) کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد، قابل بيان است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465