بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / روشهای رفع چین و چروک اطراف چشم

روشهای رفع چین و چروک اطراف چشم

چین و چروک اطراف چشم و ابرو از جمله مشکلات پوستی شایعی هستند که با افزایش سن خود را نشان میدهند و تاثیرات منفی بر زیبایی افراد میگذارند. برای پیشگیری از چین و چروک دور و زیر چشم روشهایی برای مراقبت از پوست اطراف چشم وجود دارند که میتوانند با حفظ شادابی پوست، منجر به جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوست شوند. با این حال زمانی که چین و چروک دور و زیر چشم ایجاد شوند، کار از پیشگیری گذشته و باید به دنبال راهکارهای درمانی برای رفع آن بود. روشهای مختلف رفع چین و چروک پوست وجود دارند میتوان برای دور و زیر چشم به کار برد. در این مطلب سعی داریم تا در مورد روشهای درمان و رفع چین و چروک چشم اطلاعاتی ارائه دهیم، بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی و رفع چین و چروک دور و زیر چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

آیا چروک چشم قابل درمان است؟

امروزه روشهای درمانی مناسبی وجود دارند که میتوانند منجر به رفع دائمی چروک چشم شوند. چین و چروک چشم معمولا در اثر افزایش سن ایجاد میشوند و امکان پیشگیری کامل از ایجاد آنها تقریبا وجود ندارد. در این حالت سلولهای بدن پیر می شوند و همین مسئله منجر می شود تا تولید پروتئین هایی که در ایجاد استحکام پوست موثر باشند کاهش یابد. پروتئین های تولیدشده توسط سلولها نیز کیفیت گذشته را نخواهند داشت. این پروتئین ها که رایج ترین آنها کلاژن است در استحکام، صاف بودن، خاصیت کشسانی مناسب پوست و مقاومت پوست نقشی ضروری دارند. کاهش مقدار یا کیفیت این پروتئین ها منجر به ایجاد چروک در پوست میشود. از دلایل آسیب سریع تر پوست می توان به تابش نور آفتاب، مصرف سیگار و سایر مواد دخانی، توارث و سبک زندگی نامناسب اشاره کرد.
دو نوع چروک در پوست ایجاد میشود. نوع اول را چروک داینامیک یا پویا می نامند و زمانی ایجاد می شوند که عضلات صورت حرکت کنند، در غیر این صورت شکل نامناسبی بر روی صورت ندارند. حالت دوم چروک حالت استاتیک یا پایا است. این نوع چروک ها حتی زمانی که عضلات صورت و اطراف چشم تکان نمیخورند نیز وجود دارند. روشهای درمانی بسته به نوع چروک انتخاب میشوند و در رفع هر دو نوع چروک پوست موثر هستند.

روشهای درمان و رفع چین و چروک دور و زیر چشم

رفع سریع چروک دور چشم

روشهای متنوعی برای درمان چروک دور چشم وجود دارند. از جمله:

تزریق فیلر برای درمان چروک اطراف چشم

فیلرها یا ژل موادی هستند که منشا طبیعی دارند اما امروزه برای مصارف پزشکی بصورت شیمیایی تولید میشوند. فیلرها منجر به پرشدن زیر پوست شده و منجر به بازیابی حجم بافت از دست رفته میشوند. رفع چروک دور چشم با فیلر نیاز به جراحی ندارد و با تزریق از طریق سوزن انجام میگیرد. نتایج تزریق فیلر سریع اما موقتی هستند و بعد از چند ماه لازم است تا فرایند تزریق تکرار شود.

تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک دور چشم

بوتاکس سم نوعی از باکتری است که منجر به فلج عضلات میشود. استفاده از مقدار بسیار ناچیز و کنترل شده از بوتاکس در پزشکی متداول است و یکی از کاربردهای تزریق بوتاکس در پزشکی زیبایی، رفع چین و چروک دور چشم است. زمانی که چین و چروک دور چشم به علت انقباض ناخواسته عضلات باشد میتوان با تزریق بوتاکس این عضلات را غیرفعال کرد و چین و چروک را رفع نمود. این روش نیز سریع بوده و نتایج موقتی (در حد شش ماه) دارد.

رفع چین و چروک دور چشم با میکرونیدلینگ (Microneedling)

در این روش که به عنوان روش القای تولید کلاژن نیز شناخته میشود سوراخ های ریزی در پوست ایجاد میشوند که منجر به تحریک سلولهای پوست به ترمیم شده و تولید کلاژن را افزایش میدهند.

رفع چین و چروک دور چشم با جراحی

معمولا توصیه این است که برای رفع چین و چروک دور چشم از روشهای غیرتهاجمی و کم تهاجمی بیان شده استفاده شود، با این حال در برخی موارد که چین و چروک دور و زیر چشم شدید باشد و روشهای بیان شده نتایج قابل قبولی ایجاد نکنند ممکن است توصیه شود تا از روش تهاجمی جراحی استفاده شود. بلفاروپلاستی پلک پایین نوعی از جراحی است که منجر به حذف چربی اضافه زیر پلک شده و پوست شل شده را از بین می برد و میتواند منجر به رفع چین و چروک شود.

درمان چروک دور چشم با لیزر

یکی دیگر از روشهای درمان چروک جزئی دور چشم استفاده از لیزر است. لیزرها تابشی از امواج الکترومغناطیس هستند که میتوانند منجر به افزایش دمای سطح پوست و سلولها شوند. این افزایش دما منجر به تخریب کنترل شده سلولها شده و عمل لایه برداری سطحی پوست انجام میگیرد. سلولهای جدیدی که ایجاد میشوند سلولهای جوانی هستند که توانایی بالاتری برای تولید کلاژن دارند و از همین رو میتوانند به رفع چین و چروک های جزئی منجر شوند. با این حال استفاده بیش از حد از لیزر میتواند منجر به تضعیف پوست ناحیه زیر چشم شود و در نتیجه چین و چروک بیشتری نیز ایجاد کند. بنابراین درمان چروک دور چشم با لیزر باید تحت نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

بهترین ماسک برای چروک دور چشم

ماسک معمولا لایه ای از جنس الیاف طبیعی هستند که میتوانند به تقویت پوست منجر شوند. بر روی الیاف ماسک مواد مغذی وجود دارند. همانگونه که اشاره شد یکی از دلایل ایجاد چین و چروک دور و زیر چشم این است که سلولها پروتئین کلاژن کافی تولید نمی کنند. اگر بتوان سلولها را تحریک کرد تا کلاژن بیشتری تولید کنند میتوان از علائم چین و چروک کاست. بر روی ماسک چروک دور چشم موادی نشانده می شوند که میتوانند به تقویت توان سلول برای تولید پروتئین منجر شوند. با این حال ماسک ها را بیشتر بعنوان عامل پیشگیری کننده از چین و چروک می دانیم و نه درمان کننده چین و چروک دور چشم. برای آگاهی از بهترین ماسک برای چروک دور چشم میتوان با پزشک متخصص مشورت کرد.

لیزیک در اصفهان و تهران، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114 تماس حاصل فرمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سیدجعفر موسوی [ 1402-03-22 ]
میخام چین و چروک و افتادگی ابروهام رفع بشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای نوعی از جراحی است که در طی آن عضلات و رباط‌های حمایتی پلک در گوشه‌ی چشم جراحی شده و سفت می‌شوند. این جراحی که همراه با تغییر شکل چشم است نباید با جراحی کانتوپکسی اشتباه گرفته شود. در جراحی کانتوپکسی تغییر شکلی در چشم ایجاد نمی‌شود ... ادامه مطلب

تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستیتفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی روشهایی هستند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن و عوامل دیگر مانند ژنتیک به کار می‌روند ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465