بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراح پلاستیک و ترمیمی چشم / لیفت پلک با پلاسما چگونه انجام می شود؟

لیفت پلک با پلاسما چگونه انجام می شود؟

پلاسما تراپی بعنوان یکی از روشهای مدرن در جوانسازی و زیبایی پوست از جمله پوست دور چشم شناخته میشود و در کنار روشهای نوین دیگر جوانسازی پوست مانند روش RF، روش MFU، لیزرتراپی برای جوانسازی پوست و ... در حال رشد است. اگرچه برخی مراکز درمانی از لیفت پلک با پلاسما تراپی تصویری اغراق آمیز ارائه میدهند اما باید به این نکته توجه داشت که تاکنون این روش موفق نشده است تا تاییدیه مراکز معتبری همچون سازمان غذا و داروی آمریکا را کسب کند؛ از همین رو توصیه میشود تا روشهای درمانی دیگر برای لیفت پلک در اولویت باشند.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی و جوانسازی اطراف چشم مانند پلاسما جت پلک را بررسی نموده، مناسب ترین روش را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

از جمله روشهای ایمن لیفت پلک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو
  2. استفاده از فیلرها برای لیفت ابرو
  3. استفاده از فناوری لیزر برای لیفت ابرو
  4. استفاده از جراحی لیفت پیشانی برای لیفت ابرو
  5. لیفت ابرو به روش لیفت شقیقه

بنابراین توصیه میشود تا روشهای تاییدشده پزشکی که احتمال ایجاد عوارض کوتاه مدت و بلندمدت در آنها بسیار کمتر است بر روشهایی که در حال حاضر اطلاعات کافی از ایمنی آنها وجود ندارد، مانند پلاسماتراپی و پلکسر، ارجحیت داده شوند.

لیفت پلک با پلاسما

لیفت پلک با پلاسما چگونه انجام می شود؟

اساس فناوری استفاده شده در پلاسماپراتی و پلکسر با امواج رادیوفرکانسی و لیزر کاملا متفاوت است. در پلاسماتراپی برای جوانسازی پوست، قطعه ای به نام الکترود در فاصله یک تا دو میلی متری پوست قرار میگیرد. این الکترود حامل جریان الکتریکی است که تخلیه الکتریکی آن باعث ایجاد ذرات باردار در هوا میشود. این ذرات باردار یا همان یونها حامل انرژی هستند که برخورد آنها به پوست منجر به انتقال این انرژی به پوست میشود و انرژی انتقالی به پوست منجر به جوانسازی پوست میشود.
برای لیفت پلک با پلاسما ابتدا لازم است تا بی حسی موضعی درپوست ایجاد شود که به همین منظور از ژل لیدوکائین- پریولکائین برای مدت یک ساعت بر روی پوست استفاده میشود. بی حسیِ ایجادشده تضمین کننده بی درد بودن فرایند است. در حین انجام پلاسما تراپی ، نیازی به برش پوست نبوده و خونریزی نیز تجربه نمیشود. همچنین به دلیل اینکه برشی در پوست ایجاد نمیشود، بنابراین بخیه نیز لازم نبوده و جای زخم ایجاد نمیشود. دوران نقاهت این فرایند نیز کوتاه است.

پس از پلاسماتراپی، انقباضی در بافت پوست احساس میشود و تغییراتی در پروتئینهای پوست از جمله کلاژن ایجاد میشود. در نهایت، کلاژن سازی در پوست تحریک میشود و عروق جدیدی در بافت هدف تشکیل میگردند تا خونرسانی به بافت تقویت شود.
انتظار میرود تا نتایج پلاسماتراپی به سرعت قابل مشاهده باشند و پس از هفت روز به حداکثر خود برسند. همچنین انتظار میرود تا نتایج پلاسماتراپی تا 18 ماه باقی بماند. در کنار تاثیرات اثبات شده پلاسماتراپی، نقاط مبهمی از جمله در مورد ایمنی این روش درمانی در بلندمدت نیز وجود دارند که همین مسئله کاربرد پلاسماتراپی در جوانسازی پوست را محدود میکند.

عوارض جانبی پلاسما (پلکسر)

پس از انجام پلاسماتراپی یا پلکسر ممکن است نقاطی تیره یا قهوه ای کوچکی بر روی پوست تشکیل شوند. همچنین ورم موضع پس از پلاسماتراپی امری معمول بوده و ممکن است برای چند روز باقی بماند. قرمزی و گرم بودن بافت هدف نیز از دیگر عوارض جانبی پلاسما است که منجر به حساس شدن پوست در طی چند روز اول پس از پروسه درمانی میشود. احساس سوختگی نیز بعنوان یکی از عوارضی شناخته میشود که در برخی افراد ممکن است مشاهده گردد. ایجاد پوسته یا دلمه بر روی پوست نیز در برخی موارد ایجاد میگردد.
گذشته از عوارض شناخته شده پلاسما، عوارض ناشناخته ای نیز ممکن است وجود داشته باشد که خود را در بلندمدت نشان دهد. بنابراین بهتر است سایر روشهای جوانسازی پلک در اولویت قرار گیرند.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

پلاسما برای چه افرادی مناسب نیست؟

پلاسماتراپی به علت نداشتن تاییدیه جهانی معتبر، در حال حاضر روشی پزشکی و موردتایید به شمار نمی آید، با این حال ممکن است در برخی مراکز زیبایی و حتی پزشکی به کار گرفته شود. به طور کلی پلاسماتراپی برای افراد زیر توصیه نمیشود:

همچنین در افرادی که شرایط زیر را دارند احتمال ایجاد خطرات جدی پس از پلاسماتراپی وجود دارد:

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آنانواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آن

عفونت چشم وقتی اتفاق می افتد که باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها به بخشی از چشم یا نواحی اطراف آن حمله کنند. ... ادامه مطلب

عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟

مجرای اشکی مسدود شده یا انسداد مجاری اشکی وضعیتی است که در آن مسیر تخلیه اشک در چشم به طور جزئی یا کامل مسدود و منجر به مشکل در تخلیه اشک می شود ... ادامه مطلب

آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟

با پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیار متعددی به وجود آمده اند که می توان به کمک آنها مشکل افتادگی ابرو و پلک را حل کرد. ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465