بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراح پلاستیک و ترمیمی چشم / اصلاح افتادگی چربی پلک پایین به روش جراحی

اصلاح افتادگی چربی پلک پایین به روش جراحی

یکی از مشکلات رایج در سنین بالا که اطراف ناحیه چشم را درگیر میکند، تجمع چربی در پشت پلک و افتادگی پلک است. افتادگی پلک پایین که در اثر شل شدن پوست و نیروی وزن چربی پشت آن ایجاد میشود یکی از عواملی است که ممکن است زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. از همین رو بسیاری از افراد ممکن است به دنبال روشهای جوانسازی اطراف چشم باشند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش اصلاح افتادگی چربی پلک پایین به روش جراحی آشنا کنیم.

تشخیص و درمان انواع بیماری های چشم و جراحی های زیبایی و جوانسازی چشم ، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

علت افتادگی چربی پلک پایین چیست؟

تشخیص افتادگی پلک پایین نیاز به بررسی های تخصصی توسط پزشک دارد و به سادگی امکان پذیر نیست. گاهی ممکن است مشکل اصلی در ابرو باشد اما خود را بصورت افتادگی پلک از جمله پلک بالا بروز دهد. یکی از دلایل افتادگی پلک پایین، افتادگی چربی پشت آن است. زمانی که سن انسان افزایش می یابد، سلولها رو به پیری میروند. فرایند پیری سلولها منجر میشود تا کیفیت و مقدار پروتئین هایی که سلولها تولید میکنند کاهش یابد. از مهم ترین پروتئینهایی که در کشسانی و استحکام پوست نقش دارند میتوان به الاستین و کلاژن اشاره کرد. کاهش کیفیت این پروتئین ها به شکل تغییر در عملکرد آنها نمایان میشود و همین مسئله در نهایت به کاهش خاصیت کشسانی و استحکام پوست منجر میگردد. حال، پوست انسان سست شده و نمیتواند مقاومت زیادی در مقابل نیروهایی که به آن وارد میشود از خود نشان دهد. در پشت پوست چشم، توده های چربی انباشه وجود دارند که وزن خود را بصورت عادی بر روی پوست و بافت های اطراف می اندازند و زمانی که پوست، مقاومت کافی نداشته باشد در اثر وزن چربی دچار افتادگی میشود و افتادگی چربی پلک پایین یا بالا ایجاد میگردد.

جراحی افتادگی پلک

باید به این مسئله نیز توجه داشت که افتادگی چربی پلک پایین با افتادگی پلک (پتوز) از نظر علت ایجاد آن متفاوت است. از همین رو، روش درمانی این دو وضعیت نیز متفاوت است و تشخیص این دو وضعیت توسط پزشک متخصص صورت میگیرد. یکی از بهترین روشها برای درمان افتادگی چربی پلک پایین، استفاده از روش جراحی است. جراحی اصلاح افتادگی چربی پلک پایین که بلفاروپلاستی نیز نام دارد، نتایج طولانی مدت یا دائمی به همراه دارد و میتواند جوانی و زیبایی را به چشمان افراد هدیه کند.

اصلاح افتادگی چربی پلک پایین به روش جراحی

برای اصلاح افتادگی چربی پلک پایین به روش جراحی که جراحی پلک پایین یا بلفاروپلاستی نیز نامیده میشود میتواند با رفع و جابجایی توده های چربی، افتادگی پلک پایین را رفع کند. بلفاروپلاستی برای رفع توده ها و کیسه های زیر چشم، افتادگی پلک پایین، حذف پوست اضافی، از بین بردن چین و چروک اطراف چشم و حلقه های دور چشم به کار میرود. این جراحی ممکن است با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام گیرد. روش انجام این جراحی به مقدار چربی انباشته در پشت پلک که لازم است رفع شود، محل آن و نیز مقاومت پوست پلک بستگی دارد. این جراحی معمولا بین 45 دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد. روشهای برش مختلفی برای این جراحی وجود دارد که بستگی به وضعیت افتادگی پلک فرد جراحی شونده دارد ولی به صورت کلی خطوط برش ایجادشده در پلک پایین به شکلی ایجاد میشوند که کمترین تاثیر منفی را در زیبایی فرد به جای بگذارند. تاثیرات جراحی بلفاروپلاستی را میتوان دائمی در نظر گرفت.

درمان افتادگی پلک پایین بدون جراحی

علاوه بر جراحی، روشهایی نیز برای درمان افتادگی پلک وجود دارند که بصورت غیر تهاجمی یا بدون جراحی انجام میشوند. از روشهای درمان افتادگی پلک پایین بدون جراحی میتوان به روشهای زیر اشاره کرد:

  1. تزریق بوتاکس
  2. تزریق فیلر
  3. برخی روشهای درمان خانگی برای رفع افتادگی پلک مانند استفاده از چای کیسه بابونه برای مرطوب نگه داشتن اطراف چشم و کاهش التهاب پلک

البته باید توجه داشت که استفاده از هر یک از این روشها نیاز به بررسی و تشخیص علت افتادگی پلک پایین دارد. برخی روشهای کمتر تهاجمی مانند رفع افتادگی پلک پایین با لیزر و روشهای اولتراسوند نیز امروزه در حال گسترش هستند.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین

پس از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین لازم است تا مراقبت های زیر انجام گیرند تا عوارض جانبی بلفاروپلاستی به حداقل کاهش بیابند و فرایند بهبودی با سرعت طی شود:

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

هزینه بلفاروپلاستی پلک پایین

هزینه بلفاروپلاستی پلک پایین به عوامل مختلفی مانند محل جراحی، هزینه درمانگاه، هزینه های قبل و بعد از عمل، وضعیت افتادگی پلک فرد، جراحی های تکمیلی و ... وابسته است. از همین رو مشخص کردن هزینه کلی برای هر فرد ناممکن است. بهترین راه برای آگاهی از هزینه بلفاروپلاستی پلک پایین مشاوره با پزشک متخصص است.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟

جراحى افتادگی پلک یا پتوز به تبحر فراوان نیازداشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام گيرد. با اينهمه نتايج ان به صورت پاسخ عالى ( در فاصله نيم ميلى متر از پلک مقابل) يا مناسب (در فاصله يک ميلى متر از پلک مقابل ) کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد، قابل بيان است ... ادامه مطلب

جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟

جراحى بلفاروپلاستی پلک بالایی شامل برداشت پوست اضافه، برداشت قسمتهايی از چربى پلک در صورت نياز ، بالا بردن ابرو و تقويت عضله بالابرنده پلک است. ... ادامه مطلب

روش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستیروش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستی

جراحی زیبایی پلک پایین بدون برش یک روش انقلابی است که دنیای جراحی پلاستیک را تغییر داده است. ... ادامه مطلب

لازک یا لیزیک، کدام بهتر است؟لازک یا لیزیک، کدام بهتر است؟

عمل جراحی چشم به وسیله ی لیزر، به فرایندی گفته می شود که با یک پرتوی متمرکز نور معروف به لیزر، لایه شفاف چشم برای داشتن یک دید بهتر تغییر داده می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465