اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراح پلاستیک و ترمیمی چشم / مزوتراپی چگونه پف و سیاهی زیر چشم را برطرف میکند؟

مزوتراپی چگونه پف و سیاهی زیر چشم را برطرف میکند؟

پف و سیاهی زیر چشم از مشکلات نسبتا رایج در سنین بالا هستند که با تاثیرات منفی خود بر چهره افراد میتوانند احساس ناخوشایندی در مردان و زنان ایجاد کنند. بسیاری از موارد سیاهی زیر چشم نشانگر وجود یک خطر جدی نیستند و ایجاد آنها یک دلیل ساده دارد. گاهی ممکن است علت ایجاد سیاهی دور چشم، مشکل جریان اطراف چشم باشد. زمانی که جریان خون به حد کافی به رگهای زیر چشم نرسد، این رگها تیره تر میشوند. از آنجا که پوست زیر و اطراف چشم نازک ترین بخش پوست در کل بدن است، سیاهی رگهای اطراف چشم به سرعت خود را نشان میدهد و به این ترتیب سیاهی زیر چشم ایجاد میشود. گاهی نیز ممکن است علت ایجاد سیاهی زیر چشم وجود لایه هایی از پوست اضافه باشد که در این حالت نیاز به جراحی برای رفع سیاهی دور چشم خواهد بود. اما در مورد شکل اول ایجاد سیاهی دور چشم که به علت کاهش جریان خون ایجاد میشود راهکارهای ساده تر و کمتر تهاجمی وجود دارند که میتوانند تاثیرات مفیدی بر رفع سیاهی و پف زیر چشم داشته باشند. دلایل ایجاد سیاهی دور چشم متنوع هستند که بر اساس علت ایجاد سیاهی دور چشم میتوان روشهای درمان سیاهی دور چشم را انتخاب کرد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی و رفع چین و چروک دور و زیر چشم ممکن است از روشهایی مانند تزریق مزوتراپی ، جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

علاوه بر سیاهی دور چشم، پف اطراف چشم نیز میتواند منجر به ایجاد ظاهری خسته در افراد شود و اعتماد به نفس افراد را کاهش دهد. روشهای رفع پف زیر چشم متنوعی وجود دارند که از جمله آنها میتوان به جراحی برای رفع پف زیر چشم اشاره کرد. با این حال ممکن است برخی افراد تمایل داشته باشند تا روشهای موقت اما کمترتهاجمی را انتخاب کنند.

مزوتراپی روشی کم تهاجم است که میتواند به رفع پف و سیاهی زیر چشم منجر شود. مزوتراپی شامل تزریق مقدار محدودی از محلولی به نام کوکتل مزوتراپی به زیر پوست و توسط سوزنی بسیار نازک است. کوکتل مزوتراپی ترکیبی از چند ماده مختلف است. مواد تشکیل دهنده کوکتل مزوتراپی بر اساس نیازها و مشکلات فرد انتخاب میشوند. کوکتلی که برای رفع پف زیر چشم انتخاب میشود میتواند در میان سلولهای چربی زیر پوست حرکت کند و منجر شود تا این سلولها، چربی درون خود را مصرف کنند. مصرف چربی های درون سلولها میتواند به رفع پف زیر چشم منجر شود. مزوتراپی برای رفع پف زیر چشم روشی دائمی نیست و در صورتی که افراد به دنبال روشهای با ماندگاری بیشتر و تاثیرات عمیق تر هستند میتوانند جراحی برای رفع پف زیر چشم را در اولویت قرار دهند.

مزوتراپی زیر چشم

علاوه بر رفع پف زیر چشم، مزوتراپی میتواند با افزایش جریان خون در اطراف چشم منجر به رفع سیاهی دور چشم شود. همچنین ممکن است در کوکتل مزوتراپی برای رفع سیاهی دور چشم، هیالورونیک اسید نیز حضور داشته باشد که تاثیر آن بر جوانسازی پوست را دوچندان میکند. علاوه بر مزوتراپی، جراحی برای رفع پف زیر چشم نیز میتواند تاثیرات بیشتر و با ماندگاری بالاتر ایجاد کند.

مزوتراپی به این علت که نیازی به برش پوست ندارد، عوارض کمتری نسبت به جراحی بروز میدهد اما نسبت به جراحی تاثیرات کمتر و موقتی دارد. برای انجام مزوتراپی معمولا 5 جلسه درمانی لازم است که هر یک یا دو هفته یکبار صورت میگیرد. تاثیرات مزوتراپی در رفع پف و سیاهی زیر چشم پس از جلسات اول و دوم خود را نشان میدهد. برای اینکه تاثیرات مزوتراپی ماندگاری بیشتری داشته باشد ممکن است لازم باشد تا پس از اتمام 5 جلسه اول، هر سه تا شش ماه یکبار نیاز به مزوتراپی های تکمیلی باشد. در نهایت مزوتراپی میتواند زیبایی و جوانی را به پوست اطراف چشم بازگرداند.

ترکیبات مزوتراپی زیر چشم

کوکتل مزوتراپی بر اساس نیازهای فرد و مشکلات پوست آنها انتخاب میشود و ترکیبات آن برای هر فرد اختصاصی است؛ این بدان معنی است که ترکیب استانداردی برای مزوتراپی وجود ندارد و پزشکان ترکیبات متفاوتی برای مزوتراپی استفاده میکنند. با این حال، ترکیبات مزوتراپی زیر چشم بصورت عمومی شامل درجات مختلفی از مواد زیر است:

در نهایت، درصد و نوع مواد تشکیل دهنده بر اساس نوع آسیب پوست انتخاب میشود. علاوه بر این موارد، برخی شرکتهای دارویی-بهداشتی نیز ترکیبات ویژه خود را ارائه میدهند.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

بهترین کوکتل مزوتراپی دور چشم

همانگونه که اشاره شد، ترکیبات کوکتل مزوتراپی دور چشم بر اساس نیازها و مشکلات هر فرد انتخاب میشوند و بهترین کوکتل مزوتراپی دور چشم را میتوان با مشورت با پزشک متخصص انتخاب کرد. با این حال، محصولات تجاری مختلفی وجود دارند که بعنوان کوکتل مزوتراپی بصورت تجاری ارائه شده اند و میتوانند نیازهای افراد را برطرف کنند.

از جمله بهترین کوکتل مزوتراپی دور چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

در نهایت باید به این نکته توجه داشت که انتخاب بهترین کوکتل مزوتراپی دور چشم با مشورت با پزشک و بر اساس نیازهای هر فرد میتواند بیشترین تاثیر را در پی داشته باشد.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى در مورد بيماريهاى و اشکالات چشم و اطراف آن، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، لیفت ابرو ، کشیدن گوشه چشم با بوتاکس ، درمان افتادگى پلك ، درمان انسداد مجراى اشكى اطفال و بالغين ، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى پذیرای مراجعین محترم می‌باشند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟

با پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیار متعددی به وجود آمده اند که می توان به کمک آنها مشکل افتادگی ابرو و پلک را حل کرد. ... ادامه مطلب

آشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانیآشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانی

ابروها را مى توان با روشهاى جراحى و غير جراحى بالا برد. شايعترين روش غير جراحى استفاده از بوتاكس (سم بوتولينوم) است كه ليفت شيميايي نام دارد. اين روش در افتادگى خفيف و در افراد جوان مناسب بوده و اثر ان بين سه تا پنج ماه در ناحيه پيشانى طول مى كشد ... ادامه مطلب

لازک یا لیزیک، کدام بهتر است؟لازک یا لیزیک، کدام بهتر است؟

عمل جراحی چشم به وسیله ی لیزر، به فرایندی گفته می شود که با یک پرتوی متمرکز نور معروف به لیزر، لایه شفاف چشم برای داشتن یک دید بهتر تغییر داده می شود ... ادامه مطلب

عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟

مجرای اشکی مسدود شده یا انسداد مجاری اشکی وضعیتی است که در آن مسیر تخلیه اشک در چشم به طور جزئی یا کامل مسدود و منجر به مشکل در تخلیه اشک می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465