اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی ار کی و لیزیک / نتیجه عمل جراحی لیزیک چه موقع مشخص می شود؟

نتیجه عمل جراحی لیزیک چه موقع مشخص می شود؟

عمل لیزیک چشم عمل برای رفع انواع مشکلات انکساری چشم است که با استفاده از لیزر انجام میشود. این نوع جراحی میتواند به راحتی و سادگی مشکلات انکساری چشم مانند دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم چشم را رفع کند و بعنوان یک روش برای حذف دائمی عینک، فرد را برای همیشه از عینک بی نیاز کند. در عمل لیزیک با استفاده از انرژی امواج لیزر، ساختار سطح قرنیه تغییر می یابد. این تغییر ایجادشده منجر میشود تا مسیر حرکت نور در چشم تنظیم شده و بینایی بهبود یابد. تفاوت عمل لیزیک با عمل لازک و همچنین تفاوت عمل لیزیک با prk جزئی است و همین تفاوت جزئی کاربرد آنها را متفاوت میکند. عمل لیزیک معمولا با بی حسی موضعی سطح چشم انجام می شود و به ندرت ممکن است توصیه به بیهوشی شود. همچنین عمل لیزیک بسیار سریع بوده و بین 5 تا 15 دقیقه برای هر چشم زمان صرف میشود و عوارض جانبی عمل لیزیک نیز بسیار جزئی است.

لیزیک در اصفهان و تهران، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114 تماس حاصل فرمایید.

نتیجه عمل جراحی لیزیک چه موقع مشخص می شود؟

بلافاصله پس از اتمام عمل لیزیک، چشم ها فرایند بهبود را شروع میکنند و اولین نتایج عمل جراحی لیزیک بعد از 24 ساعت خود را نشان میدهند اما ممکن است دید کاملا شفاف در روزهای اول موقتی باشد و تاری دید تکرارشونده ایجاد شود. برخی افراد میتوانند یک روز پس از عمل لیزیک به فعالیت های روزمره خود باز گردند اما لازم است تا مراقبت های پس از عمل لیزیک را رعایت کنند.

بهبود وضعیت بینایی به تدریج افزایش می یابد و چشم ها به تدریج مدت زمان بیشتری شفافیت بینایی را فراهم میکنند. در صورتی که تاری دید در روزها و هفته های اول پس از جراحی منجر به اختلال در بینایی میشوند لازم است تا افراد برای مدتی از کارهای پرخطر مانند رانندگی یا کار با ابزار تیز که نیاز به احتیاط بالایی دارد دوری کنند. در نهایت انتظار میرود تا پس از حداکثر شش ماه وضعیت بینایی کاملا پایدار شده باشد و فرد بینایی شفاف بدون عینک را تجربه کند، بدون اینکه دوره های تاری دید در طول روز بروز کنند. رفع برخی عوارض جانبی دیگر لیزیک مانند خشکی چشم یا مشاهده هاله نور ممکن است بیشتر طول بکشد اما لازم است تا در صورتی که بیش از سه ماه این علائم وجود داشتند بررسی های دقیق پزشکی صورت بگیرد. بنابراین توصیه کلی این است تا افراد برای اینکه نتیجه کامل و پایدار عمل جراحی لیزیک را مشاهده کنند بین سه تا شش ماه صبر کنند.

نتیجه عمل جراحی لیزیک

عوارض عمل لیزیک

عمل لیزیک یک عمل ایمن است با این حال مانند هر نوعی از جراحی ممکن است عوارض جزئی به همراه داشته باشد. عوارض عمل لیزیک را میتوان به صورت زیر خلاصه کرد:

در مواردی ممکن است مشکلاتی ایجاد شوند که اگرچه نادر هستند اما بروز آنها خطرات گاه جبران ناپذیری به همراه دارد. از جمله عوارض نادر لیزیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سن مناسب برای عمل لیزیک چشم

به طور کلی به هیچ عنوان توصیه نمیشود تا جراحی لیزیک در سنین زیر 18 سال انجام شود زیرا وضعیت چشم به شکل پایدار نرسیده است. امکان جراحی لیزیک از سن 18 به بالا فراهم میشود و افراد میتوانند از سن 18 تا 24 سالگی نیز این جراحی را تجربه کنند اما توصیه میشود چند سال دست نگه دارند زیرا امکان تغییر وضعیت چشم حتی در این سنین نیز وجود دارد.

بهترین سن برای عمل لیزیک چشم، از 25 سالگی تا 40 سالگی است زیرا وضعیت چشم، عینک و لنزهای تماسی استفاده شده توسط فرد به پایداری مطلوبی میرسد.در سنین 40 تا 55 سالگی نیز امکان انجام لیزیک وجود دارد اما توصیه میشود افرادی که سیگاری نبوده و وضعیت سلامت عمومی مناسبی دارند نسبت به این جراحی اقدام کنند. سابقه بیماری هایی همچون گلوکوم چشم یا اب سیاه ، دیابت و ... خطر ایجاد عوارض پس از لیزیک را به شدت بالا می برند و ممکن است همه افراد در این بازه سنی نتوانند از لیزیک بهره مند شوند.برای انجام لیزیک در سنین بالاتر از 56 سالگی باید فاکتورهای مختلفی همچون سابقه بیماری از جمله آب مروارید چشم مدنظر گرفته شود.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

هزینه عمل لیزیک

عمل لیزیک یک عمل موثر و ارزان قیمت است که نسبت به روشهای تهاجمی درمان مشکلات انکساری چشم عوارض کمتر در کنار تاثیرات دائمی دارد. با این حال هزینه عمل لیزیک را عوامل مختلفی مانند پوشش بیمه، وضعیت درمانگاه، جراحی های تکمیلی و ... تعیین میکنند. بنابراین بیان هزینه مشخص برای عمل لیزیک بهتر است توسط پزشک متخصص یا مرکز درمانی صورت بگیرد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا مجازی [ 1402-03-11 ]
باسلام آیا کسی که بیماری روماتیسم دارد میتونه عمل لیزیک انجام بده ؟؟؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

لیزیک چشم یکی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می شود. ... ادامه مطلب

آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب می باشد که باعث رفع نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465