بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / آنچه قبل از عمل بلفاروپلاستی باید بدانیم

آنچه قبل از عمل بلفاروپلاستی باید بدانیم

عمل بلفاروپلاستی یا عمل پلک نوعی از جراحی پلک است که هدف از آن رفع چربی یا پوست اضافی پلک است. این روش که می‌ تواند تنها هدف زیبایی داشته باشد امروزه به یکی از جراحی های رایج پلک تبدیل شده است. قبل از هر نوع جراحی لازم است تا نکاتی رعایت شوند که میتوانند برای بهبود شرایط فرد در حین و پس از جراحی بسیار مفید باشند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با آنچه قبل از عمل بلفاروپلاستی باید بدانیم آشنا کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

آزمایشات قبل از عمل بلفاروپلاستی

قبل از عمل بلفاروپلاستی لازم است تا آزمایشاتی صورت بگیرند تا شرایط جسمانی فرد و وضعیت سلامت عمومی وی برای پزشک جراح مشخص شود. از جمله آزمایشات قبل از عمل بلفاروپلاستی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

مراقبت های قبل و بعد عمل بلفاروپلاستی

مراقبت های قبل و بعد از عمل بلفاروپلاستی مجموعه ای از نکات هستند که لازم است تا قبل و یا بعد از عمل انجام گیرند تا عوارض جراحی به حداقل کاهش یابند. توجه به برخی از نکات قبل از عمل و برخی نیز بعد از عمل جراحی ضروری است. این مراقبت ها بسته به شرایط فرد و سلامت عمومی وی میتوانند متفاوت باشند و لازم است تا هر فردی بسته به شرایط خود از پزشک خود این مشاوره ها را دریافت نماید. در ادامه به مراقبت های عمومی قبل و بعد عمل بلفاروپلاستی اشاره خواهیم کرد.

آنچه قبل از عمل بلفاروپلاستی باید بدانیم

عمل بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد عمل بلفاروپلاستی

  1. برای کاهش ورم و کبودی دور چشم میتوان در 48 ساعت پس از جراحی از کمپرس یخ بر روی محل جراحی استفاده شود. توجه گردد که کمپرس یخ نباید بر روی موضع فشار داده شود و یا منجر به خیس شدن محل زخم جراحی گردد.
  2. در هنگام خواب باید سر را بالاتر از سطح بدن قرار داد. این کار با قراردادن چند بالش اضافه زیر سر میسر میگردد.
  3. داروهای تجویز شده طبق دستورالعمل تجویزی به دقت و بصورت منظم مصرف شوند. از مصرف قطره ها و پمادهایی که بدون نیاز به نسخه پزشک در دسترس هستند اما توسط پزشک شما تجویز نشده اند خودداری شود.
  4. لازم است تا برای استفاده مجدد از لنزهای تماسی حداقل 2 یا سه هفته صبر گردد.
  5. از فعالیتهای شدید روزمره، هرگونه فعالیت ورزشی و برداشتن اجسام سنگین دوری شود. سه روز پس از جراحی میتوان به تدریج شروع به قدم زدن آهسته کرد و سایر فعالیت های سنگین مانند برداشتن اجسام، ورزشهای هوازی و ... پس از سه هفته و به تدریج امکان پذیر خواهند بود.
  6. حداقل تا شش هفته پس از جراحی از تابش نور خورشید و تابش فرابنفش (مانند برنزه کردن پوست) بصورت جدی دوری شود. برای دوری از تابش آفتاب میتوان بصورت روزانه از کرم های ضدآفتاب استفاده نمود که spf آنها 30 یا بالاتر است.
  7. حداقل یک هفته تا 10 روز زمان پس از جراحی لازم است تا بتوان از مواد آرایشی استفاده نمود.
  8. ورم چشم ها عارضه ای طبیعی است و جای نگرانی ندارد. انتظار میرود این عارضه پس از دو هفته بصورت خودبخودی رفع شود اما بصورت کلی تمام ورم های ناشی از جراحی نیاز به شش ماه زمان خواهند داشت تا بصورت کامل از بین بروند.

رعایت نکات تغذیه ای پس از عمل بلفاروپلاستی بسیار مهم است. لازم است تا در روز اول پس از جراحی تنها از مایعات شفاف مانند انواع آب میوه های فیلتر شده و آب برای تغذیه استفاده شود. بهتر است هر لیوان آبمیوه را با یک لیوان آب مخلوط کرد تا حالت رقیق تری پیدا کند. ذکر این نکته نیز ضروری است که مصرف مایعات شیرین با عوارضی همچون تپش قلب و سرگیجه همراه است. برای جلوگیری از بروز این علائم میتوان یک لیوان آب میوه را کم کم و در بازه زمانی چند ساعته مصرف نمود. از نوشیدن ناگهانی هر گونه از مایعات خودداری شود و سعی شود حتی مقدار کمی از مایعات نیز بصورت جرعه جرعه نوشیده شوند.
یک روز پس از جراحی میتوان به تدریج میزان مواد جامد در غذا را افزایش داد. میتوان در این روز از غذاهایی همچون آبِ گوشت، دوغ، شیر و سایر مواد غذایی مشابه استفاده نمود. باید توجه داشت که در صورت بروز علائمی همچون حالت تهوع و استفراغ لازم است تا این نوع غذاها موقتا کنار گذاشته شود و برای یک روز دیگر از مایعات شفاف برای تغذیه استفاده گردد.
مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و نیز نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه، دوغ گازدار و ... تا چندین روز پس از جراحی ممنوع است.

برای خوابیدن بعد از عمل بلفاروپلاستی لازم است تا چند بالش در زیر سر قرار گیرند. میتوان دو یا سه بالش در زیر سر قرار داد تا ارتفاع سر بالاتر از سطح بدن قرار گیرد. این کار کمک میکند تا ورم اطراف چشم سریعتر بهبود یابد.

تا زمانی که پزشک متخصص فرد اجازه نداده است لازم است تا از شستن سر و صورت خودداری شود. معمولا لازم است افراد برای اینکه بتوانند سر یا صورت خود را حین استحمام بشویند 5 روز پس از جراحی را تحمل کنند. در این مدت میتوان تنه، دست ها و پاها را استحمام کرد و مانعی برای شستن آنها وجود ندارد اما آب نباید به سر و صورت برخورد کند. پس از روز پنجم و تایید پزشک بر اساس وضعیت فرد، میتوان زیر چشم ها را با کمک یک پارچه پنیه ای نرم تمیز کرد. همچنین در اولین روزهای شستن سر و صورت باید از شوینده های ملایم مانند شامپو بچه برای شستشوی موها و صورت استفاده نمود. برخی افراد عادت دارند تا پس از استحمام از کرم های پوست و صورت استفاده کنند. لازم به ذکر است که تا حداقل دو هفته پس از جراحی از مصرف هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی مانند کرم های پوست و صورت خودداری گردد.

اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

برخی افراد گزارش میکنند که پس از عمل بلفاروپلاستی چشم آنها کوچک تر شده است. علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی را میتوان موارد زیر ذکر کرد:

  1. ورم پلک و دور چشم
  2. خطای جراحی و برداشتن پوست بیش از حد پلکی
  3. زخم های داخلی چشم

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی و رفع چین و چروک دور و زیر چشم ممکن است از روشهایی مانند تزریق مزوتراپی ، جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :میلاد باقریه [ 1402-09-11 ]
سلام آقای دکتر من شغلم و شغلم با کامپیوتره آیا بعد از جراحی باید از استفاده از کامپیوتر و تلفن همراه خودداری کنم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟

مجرای اشکی مسدود شده یا انسداد مجاری اشکی وضعیتی است که در آن مسیر تخلیه اشک در چشم به طور جزئی یا کامل مسدود و منجر به مشکل در تخلیه اشک می شود ... ادامه مطلب

تاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بیناییتاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بینایی

افتادگی پلک یا پتوز به وضعیتی گفته می شود که پلک بالایی به سمت پایین افتاده باشد. ... ادامه مطلب

افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟

جراحى افتادگی پلک یا پتوز به تبحر فراوان نیازداشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام گيرد. با اينهمه نتايج ان به صورت پاسخ عالى ( در فاصله نيم ميلى متر از پلک مقابل) يا مناسب (در فاصله يک ميلى متر از پلک مقابل ) کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد، قابل بيان است ... ادامه مطلب

آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465