اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / راههای از بین بردن اثر بوتاکس

راههای از بین بردن اثر بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از روشهای جوانسازی پوست است که برای رفع چین و چروک اطراف چشم ، شقیقه، پیشانی و ... کاربرد دارد. اساس تاثیر بوتاکس بر فلج کردن عضلاتی است که انقباض آنها منجر به ایجاد چین و چروک شده است. بنابراین بوتاکس اگرچه در دوزهای بالا بسیار خطرناک است اما میتوان آن را در دوزهای بسیار پایین برای مصاف پزشکی و جوانسازی پوست به کار گرفت.
بوتاکس اگرچه منجر به فلج شدن عضلات میشود اما تاثیر آن موقت است. تاثیر موقتی بوتاکس به این معنی است که پس از مدتی، اثری از بوتاکس در بدن مشاهده نمیشود. بازه زمانی تاثیر بوتاکس در حد 3 تا 6 ماه میتواند متفاوت باشد که بسته به دوز تزریق بوتاکس، بافت هدف، سابقه تزریق بوتاکس، سبک زندگی و ... این زمان میتواند کمترین یا بیشترین ماندگاری را نشان دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

چگونه اثر بوتاکس را از بین ببریم

در حال حاضر راهی وجود ندارد تا بوسیله آن بتوان اثر بوتاکس را در لحظه از بین برد. همین مسئله میتواند یک نکته منفی برای تزریق بوتاکس تلقی شود. علاوه بر بوتاکس، در پزشکی زیبایی از تزریق ژل و فیلر استفاده میشود که مشکل مشابه بوتاکس ندارند زیرا فیلرها معمولا از جنس هیالورونیک اسید هستند که توسط آنزیمی به نام هیالورونیداز به راحتی از بین میروند و در صورتی که تزریق اشتباهی این فیلرها منجر به ایجاد عوارض خطرناک و جدی شود میتوان به راحتی با آنزیم آن را حل کرده و از ایجاد مشکلات جدی جلوگیری کرد. در مورد بوتاکس در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد و در صورتی که خطای پزشکی رخ دهد جبران آن بسیار دشوارتر از تزریق فیلرها خواهد بود و ممکن است این خطاها عوارض غیرقابل جبران در پی داشته باشند.
روشهایی وجود دارند که در صورت تزریق اشتباه یا نامناسب بوتاکس میتوانند از شدت عوارض ایجاد شده بکاهند. برای مثال برخی قطره های چشمی میتوانند منجر به بهبود وضعیت افتادگی پلک شوند که در اثر تزریق نامناسب بوتاکس ایجاد شده است. باید توجه داشت که این قطره ها بوتاکس را از بین نمی برند و تنها منجر به کاهش عوارض آن میشوند. گاهی نیز ممکن است نیاز به جراحی باشد.
بنابر موارد ذکرشده، در صورتی که تزریق بوتاکس منجر به ایجاد عوارض جانبی شود، روشی برای از بین بردن سریع بوتاکس وجود ندارد و تنها باید زمان داد تا بوتاکس بصورت خودبخودی در بدن از بین برود که برای این کار نیاز به ماه ها زمان خواهد بود.

راههای از بین بردن اثر بوتاکس

روش خانگی از بین بردن بوتاکس

همانگونه که اشاره گردید روشی پزشکی برای از بین بردن سریع بوتاکس وجود ندارد بنابراین انتظار میرود روشهای خانگی از بین بردن بوتاکس نیز کارساز نباشند. معمولا باید چندین ماه صبر کرد تا تاثیر بوتاکس بصورت خودبخودی رفع شود و روشهای موجود بر کم کردن این زمان تمرکز دارند. برای تسریع فرایند چندماهه‌ی حذف تاثیر بوتاکس از بدن میتوان روشهایی را به کار برد.
برای مثال در صورتی که فعالیت بدنی افراد بالا باشد، این مسئله میتواند منجر به تخریب سریع تر بوتاکس در بدن شود. با این حال، نوع ورزش و روش انجام آن بصورتی که منجر به تشدید وضعیت تزریق بوتاکس نشود بسته به محل تزریق و شرایط فرد دارد و لازم است تا افراد در این مورد با پزشک متخصص خود مشورت کنند.

از بین بردن بوتاکس با گرما

در صورتی که جریان خون در محل تزریق بوتاکس افزایش یابد میتواند منجر به مهاجرت بوتاکس به سایر عضلات شود و عوارضی ناخواسته ایجاد نماید. گرما یکی از عواملی است که میتواند منجر به افزایش جریان خون در بافت هدف شود. بنابراین توصیه میشود به هیچ عنوان تا دو هفته پس از تزریق بوتاکس از گرما یا کیسه های آب گرم بر روی محل تزریق بوتاکس استفاده نگردد؛ گرما در طی دو هفته پس از تزریق بوتاکس میتواند منجر به مهاجرت بوتاکس به سایر بافت ها شده و عوارض خفیف تا جدی ایجاد نماید.
پس از دو هفته از تزریق میتوان از گرما بر روی بافت هدف استفاده نمود. این کار میتواند به تخریب سریعتر بوتاکس در طولانی مدت کمک کند.

حوله گرم برای از بین بردن بوتاکس

همانگونه که اشاره گردید، نباید از گرما، حوله گرم یا کیسه آب گرم در طی دو هفته اول پس از تزریق بوتاکس بر روی عضله استفاده نمود. حوله گرمی که گرمای آن شدید نباشد و منجر به آسیب به پوست نشود را میتوان از دو هفته پس از تزریق بوتاکس بر روی موضع تزریق قرار داد.

از بین بردن بوتاکس با ماساژ

مهاجرت بوتاکس از محل تزریق به سایر بافتها میتواند عوارض ناخواسته ای را ایجاد کند و علاوه بر تاثیر منفی بر زیبایی افراد، سلامت آنان را نیز در مواردی تهدید کند. ماساژ محل تزریق بوتاکس از جمله کارهایی است که توصیه میشود تا برای دو هفته پس از تزریق انجام نگیرد؛ زیرا میتواند منجر به مهاجرت بوتاکس با بافت های کناری شده و عوارض بیشتری ایجاد کند.
برخی پزشکان باور دارند ماساژ عضله ای که بوتاکس به آن تزریق شده است پس از گذشت دو هفته از تزریق بوتاکس میتواند در حذف شدن سریعتر بوتاکس موثر باشد.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

کرم برای از بین بردن بوتاکس

در حال حاضر کرم و پمادی برای از بین بردن بوتاکس در دسترس نیست و امکان از بین بردن بوتاکس با پماد وجود ندارد. با این حال مطالعاتی وجود دارند که نشان میدهند عنصر مس میتواند منجر به رفع تاثیر بوتاکس شود. این مطالعات در فاز اولیه بوده و برای فاز انسانی نیاز به زمان و پژوهش های بیشتر وجود دارد.

بیشتر بدانید ؛ مقایسه انواع روشهای درمان جراحی و غیر جراحی افتادگی پلک

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی چگونه انجام میشود؟لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی چگونه انجام میشود؟

جراحی لیفت ابرو اغلب خطوط اخم از بین می برد و موجب لیفت کل ابرو می‌شود (بر خلاف جراحی لیفت شقیقه که تنها یک سوم خارجی ابرو ها را لیفت می‌نماید) . اگرچه این روش به شما کمک می کند تا ابروهای بالاتر و زیباتری داشته باشید؛ اما پوست پلک را درگیر نمی کند و تاثیر مستقیم بر روی افتادگی پلک و فرم چشمها ندارد ... ادامه مطلب

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

پاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلکپاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلک

در این مطلب به سولاات رایج و شایعی که درباره جراحی پلک توسط کاربردان و مراجعه کنندگان پرسیده شده است پاسخ داده می شود. ... ادامه مطلب

میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟

میوپاتی یا آسیب ماهیچه ای بیماری عضلانی است که به دلیل اختلال در عملکرد عضلات ظاهر می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465