اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / جوانسازی با لیفت گونه و صورت چگونه است؟

جوانسازی با لیفت گونه و صورت چگونه است؟

بدون شک صورت و گونه یکی از عناصر اصلی زیبایی یک فرد به شمار می‌روند. ذهن ما با بررسی شکل صورت و گونه‌های یک فرد در مورد سن فرد مقابل، خستگی یا سرزندگی، عصبانیت و سایر ویژگی‌های روحی او قضاوت می‌کند. با افزایش سن، بافت چربی صورت و گونه نیز ممکن است دچار افتادگی شود و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. البته این مشکل تنها مربوط به افراد مسن نیست و ممکن است در افراد جوان‌تر نیز بروز کند. گاهی ممکن است در افراد جوان‌تر، رباط‌هایی که عضلات صورت را به استخوان‌های زیرین آن در صورت وصل می‌کنند دچار آسیب شوند، در نتیجه صورت شکلی افتاده به خود بگیرد.

قسمت‌های مختلف صورت می‎‌توانند دچار افتادگی یا شل‌شدگی عضلات شوند که از جمله‌ی آنها می‌توان به بافت‌های بالا و زیر چشم اشاره کرد. در این مطلب به صورت خلاصه به انواع جراحی‌های زیبایی صورت که ساختار بافت‌های چشم و اطراف آن، صورت و گونه را درگیر می‌کنند نگاهی خواهیم‌داشت.

انواع جراحی های زیبایی و درمانی چشم، از جمله بلفاروپلاستی پلک تحتانی و فوقانی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

جراحی بلفاروپلاستی :

این نوع جراحی، متداول‌ترین جراحی زیبایی مربوط به چشم است که می‌تواند تاثیر بسیاری در حالت صورت فرد داشته‌باشد. بلفاروپلاستی بر روی پلک بالا، پایین یا هر دو ممکن است انجام گیرد. این جراحی برای درمان شرایطی به کار می‌رود که بافت چربی در پلک بالا یا پایین تجمع می‌یابد و حالت پف‌کرده به چشم می‌دهد. همچنین پوست اضافی و شل‌شدگی عضلات پلکی را نیز می‌توان با این جراحی از بین برد. جراحی بلفاروپلاستی تنها یک جراحی زیبایی نیست و علاوه بر تاثیر در زیبایی و ظاهر افراد، در سلامت و وضعیت بینایی افراد نیز ممکن است تاثیرگذار باشد.

بازسازی پوست اطراف چشم :

این نوع جراحی زیبایی بدون نیاز به بلفاروپلاستی و بوسیله‌ی لیزر یا پیل شیمیایی (chemical peel) صورت می‌گیرد. اساس این روش بر تخریب سلول‌های سطحی پوست است. سلول‌های جدید ایجادشده توانایی تولید کلاژن بیشتری خواهندداشت. کلاژن پروتئین تولیدی سلول‌های بدن است که در استحکام و یک‌پارچگی سطح پوست دخیل است. در نتیجه‌ی این روش درمانی، پس از مدتی سطح پوست از چین‌وچروک عاری می‌شود و صورت شکل جوان‌تری می‌یابد.

جوانسازی با لیفت گونه

لیفت ابرو :

این روش جراحی زیبایی برای اصلاح ابروی افتاده به کار می‌رود. روش‌های مختلفی برای انجام این نوع جراحی وجود دارند که می‌توانند برش‌های آشکار یا پنهانی در سر ایجاد کنند. این نوع جراحی معمولا با بیهوشی انجام گرفته و دوران بهبود آن حدود یک هفته است. پس از این جراحی، ابرو در جایگاه مناسبی قرار می‌گیرد که همین مسئله می‌تواند زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار دهد.

تغییر شکل چین‌وچروک پلک‌ها :

گاهی پلک‌های دو چشم دارای چین‌های غیرمتقارن هستند. این مسئله باعث تاثیر در زیبایی صورت و چشم افراد می‌شود. می‌توان چین‌هایی در پلک ایجاد کرد که پس از بهبود، ظاهری متقارن با چین‌های چشم دیگر داشته‌باشند.

تزریق بوتاکس :

این نوع روش زیبایی نیز برای از بین‌بردن چین‌وچروک‌های پوست به کار می‌روند. هنگام تحرکِ چهره‌ی برخی افراد (مثلا هنگامی که لبخند می‌زنند یا اخم می‌کنند) چین‌هایی اضافی در اطراف چشم، لب‌ها و گونه ایجاد می‌شوند که زیبایی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این چین‌ها به دلیل انقباضات عضلات طبیعی صورت رخ می‌دهند اما چون پوست شل‌ شده‌است چین‌های بیشتری نسبت به قبل ایجاد می‌شود. بوتاکس نوعی سم از میکروارگانیسم‌های خاصی است که با انسداد مسیر ارتباطی عضله و عصب، موجب فلج‌شدن عضلات می‌شود.

زمانی که بوتاکس به مقدار بسیار کم به عضله‌های موردنظر تزریق گردد، این عضلات فلج شده و عملکرد خود را از دست می‌دهند، بنابراین انقباضی صورت نگرفته و چین‌وچروکی نیز بر سطح پوست تشکیل نمی‌شود. اثر این ماده و مواد مشابه آن موقتی و حدود سه ماه است.

تزریق فیلرها، ژل و چربی :

برخی چین‌وچروک صورت و اطراف چشم، حتی زمانی که صورت یا چشم‌های فرد در حال تحرک نیست نیز وجود دارند. برای رفع این چین‌وچروک ثابت می‌توان از فیلرها یا پرکننده‌ها استفاده کرد. فیلرها یا پرکننده‌ها در محل چین‌خوردگی پوست قرار می‌گیرند و سطح آن را صاف می‌کنند و از این طریق چین‌وچروک پوست محل استفاده‌ی فیلر از بین می‌رود. این روش نیز اثر موقتی داشته و به مدت 3 تا 12 ماه نتایج مشهود دارد. مدت اثر این فیلرها به جنس فیلر و محل تزریق وابسته است.

فیلرها می‌توانند شیمیایی یا سنتزی باشند و یا منشا طبیعی داشته‌باشند. از فیلرهای شیمیایی می‌توان به کلسیم هیدروکسی آپاتایت و هیالورونیک اسید و از فیلرهای طبیعی می‌توان به چربی اشاره کرد که از بدن خود فرد جدا شده و به محل موردنظر پیوند زده‌می‌شود. همچنین تزریق چربی و ژل برای رفع سیاهی اطراف چشم و از بین‌بردن گودی زیر آن نیز استفاده می‌شود و نتایج راضی‌کننده‌ای برای افراد دارد. ژل تزریق‌شده با آبرسانی به پوست موجب جوان‌سازی و رفع چروک آن می‌شود.

جراحی لیفت میانی صورت یا جراحی گونه :

معمولا با گذشت سن، چین‌وچروک صورت نیز بیشتر شده و با کشیدگی و شل‌شدگی گونه‌ها، پلک نیز پایین کشیده می‌شود. جراحی لیفت میانی صورت به نوعی از جراحی زیبایی گفته می‌شود که در طی آن بافت‌های افتاده‌ی صورت کشیده شده و در محل مناسب خود سفت می‌شوند. این جراحی معمولا دو ساعت طول می‌کشد و در طی این جراحی، خطوط لبخند نیز رفع می‌گردند. این جراحی گاهی به نام لیفت گونه نیز نامیده می‌شود. به طور معمول این نوع جراحی، پیشانی و چانه را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و با جراحی «فیس‌ لیفت کامل» متفاوت است.

این جراحی با بیهوشی انجام می‌گیرد که در طی آن فرد به طور کامل حین جراحی در خواب خواهدبود و دردی احساس نخواهدکرد. برای انجام این جراحی، معمولا دو برش کوچک بر روی خط رویش مو ایجاد می‌شود. از طریق این برش‌ها عضلات، سفت شده و صفحات چربی زیر پوست نیز به جایگاه مناسب خود انتقال داده می‌شوند. این نوع جراحی، یک گزینه‌ی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند پوست جوان‌تری داشته‌باشند. برخی از جراحان، لیفت صورت را با استفاده از اندوسکوپی انجام می دهند. در طی این روش یک لوله‌ی نازک به نام اندوسکوپ که در سر آن دوربین کوچکی وجود دارد از طریق برش‌های کوچکی در خط رویش مو وارد می‌شود. با استفاده از تصاویر اندوسکوپ می‌توان تصویر دقیقی از محل جراحی داشت. جراحی لیفت اندوسکوپیک گونه و صورت معمولاً همراه با جراحی لیفت ابرو یا جراحی های پلک صورت می‌گیرد.

مزایای جراحی اندوسکوپی لیفت صورت و گونه شامل موارد زیر می شود:

البته جراحی اندوسکوپیک لیفت گونه و صورت گاهی نیز ممکن است نتایجی به خوبی روش سنتی نداشته‌باشد زیرا در روش اندوسکوپیک معمولا پوست اضافی برش داده نمی‌شود.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت آندوسکوپی پیشانی و ابرو، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى شيرخواران و بالغين، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟

برخی از روشهای جوانسازی دور چشم به شکل جراحی و برخی دیگر به صورت غیر جراحی و با تهاجم کمتر انجام می‌شوند. با جراحی بلفاروپلاستی، لیفت شقیقه، لیفت ابرو و پیشانی،تزریق فیلرها و بوتاکس، همچنین بکارگیری برخی از لیزرها می‌توان به جوانسازی دور چشم پرداخت ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465