رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / مراقبت های بعد از جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

مراقبت های بعد از جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

لیفت ابرو و پیشانی نوعی جراحی زیبایی است که با هدف رفع افتادگی ابرو و حذف خطوط افقی ایجادشده در پیشانی انجام میشود. افتادگی ابرو و ایجاد چین و چروک در پیشانی بیشتر به علت افزایش سن ایجاد میشود و میتواند منجر به کاهش اعتماد به نفس در افراد شود. از این رو روشهای مختلفی برای رفع این چین و چروک ابداع شده است. روش سنتی لیفت ابرو و پیشانی که با برش های بزرگ در پوست پیشانی همراه بوده امروزه با روش لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی جایگزین شده است که کمتر تهاجمی بوده و جای زخم کوچکتری ایجاد میکند. عوارض پس از جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی نیز نسبت به جراحی سنتی لیفت ابرو و پیشانی کمتر است، از همین رو، در بسیاری از موارد این جراحی جایگزین روش سنتی شده است. افتادگی پلک نیز از مشکلاتی است که ممکن است در سنین بالا ایجاد شود و گاهی با لیفت ابرو رفع میشود! علت این مسئله این است که افتادگی پلک از نوع افتادگی پلک کاذب بوده و عامل آن افتادگی ابرو است و پلک وضعیت مناسبی دارد. بنابراین برای تشخیص نوع روند درمانی برای رفع افتادگی پلک یا رفع افتادگی ابرو باید با پزشک متخصص مشورت کرده و بررسی های پزشکی را انجام داد.
لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی اگرچه یک جراحی ایمن است اما همچنان به مراقبت های پس از جراحی نیاز دارد تا علاوه بر پیشگیری از ایجاد عوارض نامناسب، بتوان نتایج قابل قبولی کسب کرده و زمان بهبود پس از جراحی را کاهش داد.

شما می‌توانید برای انجام لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی به دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

لیفت ابرو با جراحی و بی حسی

برای انجام لیفت ابرو با جراحی ممکن است از بی حسی یا بیهوشی عمومی استفاده شود که بر اساس وضعیت افراد انتخاب خواهد شد تا فرد دردی را در حین جراحی احساس نکند. پس از بی حسی یا بیهوشی، برشهای کوچکی در خط رویش مو ایجاد میشود. از طریق این برشها، ابزار ظریفی همراه با یک دوربین وارد زیر پوست شده و با استفاده از این ابزار، عضلات و بافتهای زیر پوست که منجر به افتادگی پوست شده اند دستکاری میشوند و لیفت آندوسکوپی ابرو انجام میشود. پس از انجام لیفت، ابزار وارد شده به زیر پوست از زیر آن کشیده شده و زخم ها با بخیه بسته میشوند.
این روش که لیفت آندوسکوپی ابرو نام دارد با ایجاد برشهای کوچک و واردکردن دوربین به زیر پوست انجام میشود. دوربین تصاویری از زیر پوست به نمایشگر مقابل پزشک ارسال میکند و پزشک بر اساس این تصاویر جراحی را انجام میدهد. این روش نیاز به برش بزرگ در سراسر پیشانی ندارد و تنها برشهای کوچکی ایجاد میشوند تا ابزار کوچکی وارد زیر پوست شوند.

جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو

مراقبت های بعد از جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی

آیا بعد از لیفت ابرو میشه رنگ کرد؟

کبودی و ایجاد ظاهر نامناسب در اطراف زخم های جراحی ممکن است برخی افراد را آزار دهد. در این حالت ممکن است برخی افراد بخواهند تا کبودی محل جراحی را با مواد آرایشی بپوشانند. برای این کار توصیه میشود تا حتما با پزشک متخصص مشورت شود زیرا استفاده از مواد آرایشی زمانی که وضعیت پوست به حالت قابل قبولی نرسیده باشد میتواند منجر به تشدید وضعیت زخم ها و ایجاد مشکلات ثانویه شود. معمولا پس از دو هفته میتوان از مواد آرایشی ملایم بر روی محل کبودی ها یا اطراف آنها استفاده کرد با این حال تصمیم نهایی را باید بر اساس وضعیت هر شخص گرفت. برای رنگ کردن مو پس از جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی نیز لازم است تا حداقل 4 هفته پس از جراحی صبر کرد.

ورم بعد از لیفت ابرو

ورم بعد از لیفت ابرو از عوارض شایع جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی است و معمولا جای نگرانی ندارد. ورم بعد از لیفت ابرو در دو روز اول کم بوده و به تدریج بیشتر میشود و در 48 ساعت پس از جراحی به حداکثر میزان خود رسیده و تا روز پنجم باقی می ماند. پس از این روز، به تدریج ورم بعد از لیفت ابرو به تدریج کمتر شده و پس از چند هفته به طور کامل رفع میگردد. علت ایجاد زخم ها، هماتوم یا خونریزی زخم های ناشی از جراحی در زیر پوست است.

اینستاگرام دکتر اشراقی

مراقبت بعد از جراحی لیفت ابرو

لیفت ابرو به روش سنتی به دلیل اینکه تهاجمی تر بوده و جای زخم بزرگتری ایجاد میکند عوارض بیشتری در پی دارد، به همین دلیل لازم است تا مراقبت های بیشتری برای این نوع جراحی انجام گیرد. بطور کلی مراقبت بعد از جراحی لیفت ابرو مانند مراقبت های بعد از جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی است. برای آگاهی از مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو علاوه بر موارد ذکرشده لازم است تا افراد با پزشک خود مشورت نمایند.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟

برخی از روشهای جوانسازی دور چشم به شکل جراحی و برخی دیگر به صورت غیر جراحی و با تهاجم کمتر انجام می‌شوند. با جراحی بلفاروپلاستی، لیفت شقیقه، لیفت ابرو و پیشانی،تزریق فیلرها و بوتاکس، همچنین بکارگیری برخی از لیزرها می‌توان به جوانسازی دور چشم پرداخت ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

بلفاروپلاستی یک روش درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک، پف زیر چشم و افتادگی پلک با ریشه ژنتیکی و افزایش سن است. ... ادامه مطلب

علت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آنعلت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آن

زمانی که شبکیه چشم دچار پارگی شود به اصطلاح جدا شدگی شبکیه رخ می دهد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465