اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی ار کی و لیزیک / آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

روماتیسم چشمی یکی از بیماری های نسبتاً شایع و خطرناکی است که باعث به خطر افتادن سلامت بینایی انسان می شود. این بیماری موجب التهاب لایه های متعددی از چشم می شود که معمولاً التهاب لایه میانی تحت عنوان روماتیسم چشمی و بیماری یووئیت شناخته می شود. این بیماری شایع ممکن است همه افراد را در هر سنی که هستند درگیر کند. اخیراً با توجه به کنترل بهتر بیماری های روماتیسمی و تجربه بیشتر چشم پزشکان، بیماران مبتلا به این بیماری از لیست موارد منع عمل لیزیک می باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزیک چشم یکی از روش‌های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می‌شود. در این روش، یک برش بسیار نازک از قرنیه، توسط یک دستگاه کوچک به‌نام میکروکراتوم برداشته شده و سطح زیرین آن توسط پرتوی لیزر ترمیم می‌شود. سپس لایه ‌ی برداشته شده سرجای خود باز گردانده شده و بدون هیچ بخیه و پانسمانی، عمل به پایان می‌رسد.

علل روماتیسم چشمی

تقریباً در نیمی از موارد، علت دقیق این عارضه مشخص نیست و می‌توان آن را نوعی بیماری خودایمنی در نظر گرفت که روی یک یا هر دو چشم اثر می‌گذارد. اگر علت این بیماری قابل‌تشخیص باشد، احتمالاً یکی از این موارد است:

لیزیک در اصفهان و تهران، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

علائم روماتیسم چشمی

بیماری روماتیسم چشمی در برخی افراد به صورت ناگهانی بروز می‌کند، به‌ طوری‌که هیچ پیش زمینه‌ای یا علامت هشدار برای مشکلات چشم وجود ندارد. ممکن است این نشانه‌ها به چشم محدود باشد یا این‌که روماتیسم در سایر اعضای بدن مانند ریه، ستون فقرات یا کلیه هم مشاهده شود. مشکلاتی که در چشم ایجاد می‌شود اگر مورد توجه قرار نگیرد و پیشرفت کند ممکن است سبب از دست رفتن بینایی فرد نیز گردد. نشانه‌های روماتیسم چشمی شامل موارد زیر است:

عمل لیزیک و روماتیسم چشمی

مزایای جراحی لیزیک

نحوه جراحی لیزیک چشم

قبل از شروع جراحی لیزیک، قطره بی حسی موضعی در چشمان شما ریخته می شود. ممکن است برای جلوگیری از هرگونه ناراحتی احتمالی، داروی آرام بخش نیز استفاده شود. چشم شما زیر دستگاه لیزر قرار گرفته و از ابزار مخصوصی برای باز نگه داشتن چشم ها در حین لیزیک استفاده می شود.جراح با استفاده از یک مارکر و نشان گر، قرنیه را قبل از ایجاد فلپ نشانه گذاری می کند. یک حلقه مکش در قسمت جلوی چشم استفاده می شود تا از حرکات چشم جلوگیری کند. بعد از ایجاد فلپ جراح با استفاده از کامپیوتر، لیزر اگزایمر را برای نمره مناسب چشم تنظیم می کند. از شما خواسته می شود تا به یک علامت نورانی برای مدت کوتاهی نگاه کنید تا جراح از طریق میکروسکوپ به چشم نگاه کرده و پرتوهای لیزر را به سمت قرنیه بفرستد. ممکن است در طول جراحی کمی احساس فشار کنید.

عمل لیزیک چشم برای چه کسانی مناسب است؟

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

چه کسانی کاندید مناسب جراحی لیزیک نیستند؟

اگر مایل هستید از چگونگی جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین آگاه شوید؛ کلیک کنید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدوی [ 1402-08-08 ]
سلام من خشکی چشم شدید دارم آیا این خشکی چشم ربط به روماتیسم مفصلی میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟

لازک و پی آر کی دو نوع عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری چشم محسوب میشوند. ... ادامه مطلب

عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای نوعی از جراحی است که در طی آن عضلات و رباط‌های حمایتی پلک در گوشه‌ی چشم جراحی شده و سفت می‌شوند. این جراحی که همراه با تغییر شکل چشم است نباید با جراحی کانتوپکسی اشتباه گرفته شود. در جراحی کانتوپکسی تغییر شکلی در چشم ایجاد نمی‌شود ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟

در صورتی که فشار چشم فرد از حالت طبیعی خارج شده و بیشتر از 21 میلی متر جیوه شود، به آن فشار چشم بالا می گویند. ... ادامه مطلب

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی دو نوع از جراحی هستند که اگرچه هر دو بر روی چشم و بافت‌های مرتبط با آن انجام می‌شوند اما اهداف و تاثیرات متفاوتی دارند. در این مطلب به معرفی هر کدام از این جراحی‌ها پرداخته و کاربرد و تفاوت هر کدام با دیگری را بیان خواهیم کرد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465