اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهاى چشم / علائم روماتیسم چشمی یا یوئیت چیست؟

علائم روماتیسم چشمی یا یوئیت چیست؟

روماتیسم چشمی یا یوئیت از بیماریهای چشم است که شیوع آن بسیار کم است اما میتواند نشانگر وجود مشکلات جدی در بدن بوده و عوارض جبران ناپذیری ایجاد کند. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعاتی کلی از این بیماری خدمت شما ارائه نماییم؛ بنابراین، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تشخیص و درمان انواع بیماریها و مشکلات اطراف چشم و جراحی های زیبایی و جوانسازی چشم ، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

التهاب چشم

التهاب چشم در پاسخ به عفونت، حساسیت، بیماریهای خودایمنی، تحریک، آسیب و ترومای ساختارهای مختلف چشم مانند کره چشم، اوربیت چشم و پلک ها و بافتهای اطراف ایجاد میشود و فرایند طبیعی بدن در مقابله با این مشکلات است. التهاب چشم دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. التهاب چشم یکی از مشکلات شایع چشم است و میتواند در هر سنی ایجاد شود. طول زمان التهاب چشم و روش درمان آن بستگی به علت ایجاد التهاب دارد. بسیاری از موارد التهاب چشم میتوانند با موفقیت درمان شوند. با این حال، در برخی موارد نادر ممکن است عامل التهاب چشم یک بیماری جدی باشد و به بینایی آسیب جبران ناپذیری بزند. در التهاب چشم، تشخیص زودهنگام عامل التهاب بسیار ضروری و مفید است بنابراین لازم است در صورت بروز التهاب چشم که با قرمزی، ورم، اشک ریزی چشم و خارش چشم همراه است به پزشک مراجعه شود.

علائم روماتیسم چشمی

روماتیسم چشمی

یوئیت (Uveitis) یا روماتیسم چشمی نوعی از التهاب چشم است که در افراد بسیار کمی بروز میکند. اگرچه احتمال ابتلای افراد به روماتیسم چشمی بسیار کم است اما در صورتی که این بیماری در فردی بروز کند و بدون درمان باقی بماند میتواند بینایی فرد را بصورت دائمی از بین ببرد. انواع مختلفی از روماتیسم چشمی وجود دارند که اساس تقسیم بندی آنها محل ایجاد التهاب در چشم است. التهاب چشم ممکن است در بخش قدامی و بیرونی چشم و یا در بخش خلفی یا پشتی چشم ایجاد شود. یوئیت یا روماتیسم چشمی ممکن است بصورت خودبخودی ایجاد شود و یا مرتبط با سایر بیماری ها مانند عفونت ها یا بیماریهای خودایمنی باشد. به طور ویژه روماتیسم چشمی بیشتر با بیماری هایی همچون اسپوندیلو آرتریت، آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان و واسکولیت مرتبط است و بیشتر با این بیماری ها بروز میکند. گاهی نیز علت ایجاد روماتیسم چشمی مشخص نیست.
این بیماری لایه میانی دیواره چشم به نام یوئا (uvea) را درگیر میکند بنابراین این بیماری یوئیت نامیده میشود. علائم روماتیسم چشمی سریع بروز کرده و به سرعت نیز تشدید میشوند. روماتیسم چشمی ممکن است یک یا هر دو چشم را درگیر کند و ممکن است در هر سنی، حتی کودکان، بروز کند.

علت روماتیسم چشمی

روماتیسم چشمی زمانی ایجاد میشود که چشم یا چشم ها قرمز و متورم شوند؛ البته در موارد نادری ممکن است فردی به روماتیسم چشمی مبتلا شود اما این علائم بروز نکنند. التهاب پاسخ طبیعی بدن به بیماری یا عفونت است. بسیاری از موارد روماتیسم چشمی با بیماریهای خودایمنی مرتبط هستند.
علت روماتیسم چشمی را میتوان دلایل زیر عنوان کرد:

علائم روماتیسم چشمی یا یوئیت چیست؟

علائم روماتیسم چشمی سریع بروز میکنند و پس از مدت زمان کوتاهی نیز تشدید میشوند. مهم ترین علائم روماتیسم چشمی شامل موارد زیر است:

  1. چشم درد
  2. قرمزی چشم
  3. ورم چشم
  4. حساسیت به نور و روشنایی
  5. تاری دید
  6. مشاهده ذرات معلق در هوا
  7. گاهی نیز ممکن است یوئیت یا روماتیسم چشمی وجود داشته باشد اما تا مدتی مخفی بوده و علامت خاصی ایجاد نکند؛ از همین رو، توصیه میشود تا افرادی که به بیماریهای خودایمنی مبتلا هستند تحت معاینه های منظم قرار گیرند تا در صورت وجود علائم خفیف التهاب در چشم، عامل آن مشخص شده و فرایند درمانی پی گرفته شود. این بررسی ها توسط چشم پزشک متخصص و مجرب صورت میگیرند.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

گلوکوم چیست

گلوکوم چشم یکی از بیماریهای چشم است که با افزایش فشار چشم همراه است. در درون چشم مایعی به نام زلالیه تولید میشود. این مایع ژله ای، با پرکردن چشم باعث ایجاد شکل کروی چشم میشود. این مایع بصورت مداوم تولید و از منافذی در گوشه چشم خارج میشود و تعادل بین این تولید و خروج زلالیه برای حفظ فشار درون چشم ضروری است. گاهی منافذ چشم دچار انسداد میشوند و زلالیه تولید میشود اما خارج نمیشود و این انباشت در درون چشم منجر به افزایش فشار چشم میشود. در صورتی که گلوکوم درمان نشود میتواند مشکلاتی جدی از جمله نابینایی دائمی را در پی داشته باشد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟

عیوب انکساری چشم در دو دهه اخیر جز بیماری های رایج محسوب شده است که افراد در رنج ‌های سنی مختلف به آن دچار شده اند. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

تاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بیناییتاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بینایی

افتادگی پلک یا پتوز به وضعیتی گفته می شود که پلک بالایی به سمت پایین افتاده باشد. ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465