بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / چگونه از ایجاد خطوط پنجه کلاغی جلوگیری کنیم؟

چگونه از ایجاد خطوط پنجه کلاغی جلوگیری کنیم؟

افزایش سن یکی از اصلی ترین عوامل موثر در ایجاد خطوط پنجه کلاغی است. خطوط پنجه کلاغی که به شکل چین و چروک دور چشم ظهور میکنند میتوانند تاثیر منفی در زیبایی و شادابی چهره و پوست صورت افراد داشته باشند. اگرچه روشی برای جلوگیری از پیری صورت وجود ندارد اما راهکارهای گوناگونی هستند که میتوانند در پیشگیری و تاخیر در بروز چین و چروک صورت، از جمله خطوط پنجه کلاغی موثر باشند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با روشهای موثر در پیشگیری از ایجاد خطوط پنجه کلاغی آشنا کنیم. بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

چگونه از ایجاد خطوط پنجه کلاغی جلوگیری کنیم؟

پنجه کلاغی خطوط و چین و چروک هایی هستند که با افزایش سن در گوشه های بیرونی چشم ظاهر می شوند. آنها توسط ترکیبی از عوامل مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حالات چهره هنگام بروز احساسات، سیگار کشیدن، ژنتیک و خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد می شوند. در حالی که پنجه کلاغی آسیب زا نیست، اما می تواند ما را پیرتر نشان دهد. خوشبختانه راه هایی برای پیشگیری و کاهش ظاهر پنجه کلاغی وجود دارد مانند:

خطوط پنجه کلاغی

درمان خطوط پنجه کلاغی

در صورتی که خطوط پنجه کلاغی ایجاد شوند، روشهای پیشگیری کاربرد چندانی نخواهند داشت و تنها میتوانند از تشدید وضعیت خطوط پنجه کلاغی جلوگیری کنند. با این حال، در صورت ایجاد خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم، جای نگرانی وجود ندارد و روشهای درمانی متنوعی برای رفع خطوط پنجه کلاغی وجود دارند. از جمله:

  1. کرم ها و سرم های موضعی: این محصولات حاوی موادی مانند رتینول، ویتامین C، پپتیدها و اسید هیالورونیک هستند که می توانند آبرسانی، تغذیه و تولید کلاژن در پوست را تحریک کنند. این کرم ها و پمادها می توانند به صاف کردن چین و چروک ها و جلوگیری از آسیب بیشتر پوست کمک کنند.
  2. تزریق بوتاکس: بوتاکس نوعی سم عصبی است که به طور موقت عضلاتی را که باعث ایجاد حالات صورت می شوند فلج می کند. با شل کردن ماهیچه های اطراف چشم، میتوان چین و چروک پنجه کلاغی را کاهش داد و از تشدید آنها جلوگیری کند. اثرات بوتاکس موقتی بوده و حدود سه تا شش ماه باقی می ماند.
  3. لایه برداری با لیزر: لایه برداری با لیزر روشی است که در طی آن، با استفاده از یک پرتو نور لایه بیرونی پوست برداشته میشود و به این شکل، رشد پوست جدید تحریک میشود. این روش جوانسازی پوست می تواند به بهبود بافت پوست و خاصیت ارتجاعی پوست اطراف چشم و نیز کاهش رنگدانه و جای زخم کمک کند. زمان بهبودی بسته به نوع و شدت لیزر مورد استفاده و نیز وضعیت پوست افراد متفاوت است.
  4. میکرونیدلینگ: میکرونیدلینگ روشی است که در آن از سوزن های ریز برای ایجاد آسیب های ریز در پوست استفاده می شود. این روش منجر میشود تا روند طبیعی ترمیم پوست آغاز شود و تولید کلاژن و الاستین تحریک شود. همچنین این روش می تواند به حجیم شدن پوست و صاف کردن چین و چروک های اطراف چشم کمک کند.
  5. آر اف فرکشنال: رادیوفرکوئنسی یا آر اف فرکشنال روشی است که از امواج رادیویی برای گرم کردن لایه‌های عمیق‌تر پوست استفاده می‌کند. روش آر اف فرکشنال باعث انقباض و سفت شدن پوست و همچنین تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود و نیز می تواند به لیفت و سفت شدن پوست اطراف چشم و کاهش ظاهر پنجه کلاغی کمک کند.
  6. جراحی پلک یا بلفاروپلاستی: روش بلفاروپلاستی، بر خلاف روشهای ذکر شده، یک روش تهاجمی است که در طی آن لازم است تا بخشی از پوست صورت برش بخورد. بلفاروپلاستی در واقع یک عمل جراحی است که پوست و چربی اضافی پلک های بالا و پایین را برداشته و ماهیچه های زیرین را سفت می کند. با انجام این کار، جراحی پلک می تواند افتادگی پلک بالا یا پایین را از بین ببرد و ظاهری جوان تر و شاداب تر در چشم ها ایجاد کند. با این حال، جراحی پلک تهاجمی ترین روش برای درمان خطوط پنجه کلاغی است و بیشترین عوراض را نسبت به سایر روشهای بیان شده به همراه دارد. این روش نیاز به بیهوشی عمومی و نیز چند هفته زمان برای بهبودی دارد. همچنین می تواند عوارضی مانند خونریزی، عفونت، خشکی چشم، عدم تقارن یا آسیب عصبی ایجاد کند. مزیت این روش نسبت به سایر روشها ماندگاری طولانی مدت یا دائمی آن است.

بهترین کرم دور چشم برای چروک پنجه کلاغی

بهترین کرم دور چشم برای چروک پنجه کلاغی را میتوان با مشورت پزشک و بر اساس وضعیت پوست و عوامل ایجاد کننده خطوط پنجه کلاغی تهیه نمود. اصولی کلی برای کرم های دور چشم وجود دارند که برای رفع چروک پنجه کلاغی میتوانند موثر باشند. بهترین کرم های دور چشم یک یا چند مورد از ویژگی های زیر را دارا هستند:

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

فیلر مخصوص پنجه کلاغی

یکی از پرطرفدارترین و موثرترین درمان ها برای درمان پای کلاغی فیلرهای تزریقی هستند. فیلرها موادی هستند که برای حجیم شدن و صاف کردن چین و چروک ها به زیر پوست تزریق می شوند. فیلرها انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. از جمله فیلرهای مخصوص پنجه کلاغی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. فیلرهای هیالورونیک اسید
  2. فیلرهای هیدروکسی لاپاتیت کلسیم
  3. پرکننده های پلی ال-لاکتیک اسید

هر کدام از فیلرها مزایا و معایب خود را دارند که بر اساس نیاز افراد میتوان از آنها استفاده نمود. فیلرها با حجم دادن به زیر پوست میتوانند علاوه بر رفع چین و چروک، از ایجاد چین و چروک جدید پیشگیری کنند.

جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین برای برخی از افراد مناسب است که با کلیک روی لینک می توانید اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :روزبه [ 1402-08-09 ]
من پوست خشکی دارم وچروک های اطراف چشمم خیلی بیشتره همیشه از تزریق بوتاکس استقاده میکردم این بار میخوام که بلفاروپلاستی انجام بدم که دیگه هر چند ماه بوناکس نزنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟

جراحى افتادگی پلک یا پتوز به تبحر فراوان نیازداشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام گيرد. با اينهمه نتايج ان به صورت پاسخ عالى ( در فاصله نيم ميلى متر از پلک مقابل) يا مناسب (در فاصله يک ميلى متر از پلک مقابل ) کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد، قابل بيان است ... ادامه مطلب

جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465