بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / مهمترین مراقبتها بعد از آر اف فرکشنال

مهمترین مراقبتها بعد از آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال یکی از روشهای غیرتهاجمی جهت جوانسازی پوست است که بدون نیاز به برش یا آسیب پوست میتواند منجر به جوانسازی موقتی پوست گردد. با توجه به غیرتهاجمی بودن آر اف فرکشنال، روشهای مراقبت بعد از آر اف فرکشنال نیز ساده تر هستند. در جوانسازی آر اف فرکشنال از امواج رادیوفرکانسی برای گرم کردن پوست و تحریک تولید کلاژن استفاده می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

کلاژن پروتئینی است که به پوست خاصیت ارتجاعی و استحکام می بخشد و با افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر عوامل میتواند منجر به کاهش کیفیت یا مقدار آن در پوست شده و پیری پوست را ایجاد کند. با تقویت کلاژن، روش آر اف فرکشنال تواند به کاهش چین و چروک، افتادگی و سایر علائم پیری و همچنین بهبود بافت و رنگ پوست کمک کند. روش جوانسازی RF را می توان در نواحی مختلف صورت و بدن مانند پیشانی، گونه ها، خط فک، گردن، بازوها، ران ها و شکم اعمال کرد. درمان معمولاً بسته به اندازه ناحیه تحت درمان حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد. این روش به طور کلی بدون درد است، اگرچه برخی از افراد ممکن است احساس گرما یا ناراحتی جزئی را تجربه کنند.

پس از استفاده از روش جوانسازی RF هیچ دوره ای از وقفه یا دوره نقاهت وجود ندارد و بسته به وضعیت پوست و سبک زندگی، نتایج می تواند برای چندین ماه تا سال ها باقی بماند. روش جوانسازی RF برای اکثر افراد بی خطر و موثر در نظر گرفته می شوند، اما برای همه مناسب نیستند. برخی موارد منع مصرف شامل بارداری، شیردهی، استفاده از ضربان ساز قلب، ایمپلنت فلزی، عفونت های پوستی، سرطان یا شرایط پزشکی شدید می توانند مانعی برای انجام آر اف فرکشنال باشند. اگرچه روش آر اف فرکشنال یک روش جوانسازی پوست غیرتهاجمی و ایمن است اما مانند هر روش درمانی دیگری نیاز به مراقبت هایی دارد تا ماندگاری آن افزایش یابد و تاثیر آن بر پوست دوچندان گردد.

دوره نقاهت آر اف فرکشنال

همانگونه که اشاره گردید، روش آر اف فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است و نیازی به برش پوست ندارد. از همین رو دوره نقاهت این روش درمانی تقریبا صفر است و افراد بلافاصله پس از طی کردن فرایند درمانی میتوانند به زندگی روزمره باز گردند. با این حال ممکن است در برخی مواقع توصیه گردد تا افراد 24 تا 48 ساعت پس از این فرایند درمانی را استراحت کنند.

مراقبت بعد از آر اف فرکشنال

مراقبت بعد از آر اف فرکشنال برای حصول اطمینان از ایجاد بهترین نتیجه ممکن و نیز کاهش احتمال ایجاد هر گونه عارضه جانبی ضروری است. مراقبت های عمومی بعد از آر اف فرکشنال شامل موارد زیر هستند:

در صورت داشتن هرگونه نگرانی یا سوال در مورد مراقبت های بعد از درمان با فرکانس رادیویی، همیشه با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند بر اساس نیازهای خاص و برنامه درمانی شما راهنمایی شخصی ارائه دهند.

مهمترین مراقبتها بعد از آر اف فرکشنال

شستشوی صورت بعد از آر اف فرکشنال

پس از انجام آر اف فرکشنال، هیچ منعی وجود ندارد که باعث شود تا افراد از شستن صورت خود خودداری نمایند. با این حال، شستشوی صورت بعد از آر اف فرکشنال نیاز به رعایت نکاتی دارد، از جمله اینکه:

  1. بهتر است روز اول پس از درمان، از شستشوی غیرضروی صورت خودداری شود.
  2. برای شستشوی صورت از آب گرم یا آب سرد استفاده نگردد. آب ولرم بهترین گزینه برای شستشوی صورت بعد از آر اف فرکشنال است.
  3. شوینده ای که برای شستشوی صورت استفاده میگردد نباید تحریک کننده باشد. شوینده هایی مانند شامپو بچه که جزو شوینده های ملایم به حساب می آیند میتوانند برای شستشوی صورت مناسب باشند.
  4. برای خشک کردن صورت نباید حوله زبر استفاده نمود. همچنین نباید حوله را محکم به صورت فشار داد. بهتر است از یک حوله نرم و پنبه ای استفاده گردد.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

کرم ترمیم کننده بعد از آر اف

انواعی از کرم ها وجود دارند که ممکن است پزشک شما جهت بهبود نتایج آر اف فرکشنال و جوانسازی بهتر پوست تجویز نماید. از جمله کرم های تجویز شده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کرم ترمیم کننده: این نوع کرم ها منجر به بهبود رشد سلولها میشوند که منجر به افزایش سرعت بهبود بافت آسیب دیده میگردد. این کرم ها مواد ضدالتهابی و نیز مسکن دارند.
  2. پمادهای پاک کننده: این نوع کرم ها باید حالت ملایم داشته باشند. از این کرم ها برای پاک کنندگی سطح پوست پس از آر اف فرکشنال استفاده میگردد.
  3. کرم مرطوب کننده: این کرم ها که مناسب پوست های خشک و حساس هستند جهت جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست و حفظ شادابی آن استفاده میگردند.
  4. کرم های آنتی اکسیدان موضعی: آنتی اکسیدانها میتوانند منجر به تحریک تولید کلاژن شوند و نیز مقاومت پوست را در مقابل عوامل اکسیدانی خطرناک افزایش میدهند.

زینک بعد از آر اف

ممکن است پماد زینک بعنوان یکی از داروهای تجویزشده توسط پزشک باشد که پس از آر اف فرکشنال استفاده گردد. این کرم ها که منجر به کاهش التهاب پس از آر اف فرکشنال میگردند معمولا هر 8 ساعت یکبار و تا زمان رفع التهاب به کار گرفته میشوند.

درباره فیکس کردن غده اشکی در جراحی بلفاروپلاستی چه می دانید. برای آگاهی بیشتر کلیک کنید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :وکیلی [ 1402-08-09 ]
من برای جوانسازی پوستم از روش فرکشنال استفاده کردم یه کم سوختگی داره ولی با مراقبت هایی که دکتر میگه برطرف میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟

عمل PRK یک نوع جراحی انکساری برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم میباشد . ... ادامه مطلب

عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟

مجرای اشکی مسدود شده یا انسداد مجاری اشکی وضعیتی است که در آن مسیر تخلیه اشک در چشم به طور جزئی یا کامل مسدود و منجر به مشکل در تخلیه اشک می شود ... ادامه مطلب

پاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلکپاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلک

در این مطلب به سولاات رایج و شایعی که درباره جراحی پلک توسط کاربردان و مراجعه کنندگان پرسیده شده است پاسخ داده می شود. ... ادامه مطلب

عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای نوعی از جراحی است که در طی آن عضلات و رباط‌های حمایتی پلک در گوشه‌ی چشم جراحی شده و سفت می‌شوند. این جراحی که همراه با تغییر شکل چشم است نباید با جراحی کانتوپکسی اشتباه گرفته شود. در جراحی کانتوپکسی تغییر شکلی در چشم ایجاد نمی‌شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465