بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراح پلاستیک و ترمیمی چشم / فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

با افزایش سن پلک‌ها نیز دچار كشيدگى شده و عضلاتی که آن‌ها را حمایت می‌کننند ضعیف‌تر می‌شوند. چربی اضافی نیز در بالا و زیر پلک‌ها تجمع می‌یابد و باعث افتادگی و آویزان‌شدن پوست پلک می‌شوند. بلفاروپلاستی نوعی جراحی است که در طی آن سعی می‌شود تا افتادگی پلک ترمیم یابد. در طی این جراحی ممکن است پوست، عضله و چربی اضافه حذف شوند. افتادگی پلک علاوه بر تاثیر ناخوشایندی که بر زیبایی فرد دارد می‌تواند باعث ایجاد اختلال درميدان ديد فرد شود. بلفاروپلاستی علاوه بر اینکه زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد می‌تواند مشکلات دید حاصل از افتادگی پلک را نیز بهبود بخشد.

غدد اشکی یک جفت غده هستند که مسئول تولید اشک هستند و در بخش بیرونی بالای پلک قرار گرفته‌اند. گاهی به دلیل جداشدن رباط‌های متصل‌کننده‌ی غدد اشکی به بافت‌های زیرین پلک، این غدد از جای خود جابجا می‌شوند. این فرایند به دلیل آسیب فیزیکی یا فرایند پیری ممکن است رخ دهد و در نتیجه‌ی این جابجایی، غدد اشکی در زیر پلک به صورت برجسته نمایان می‌شوند و حالت پف‌کردگی به پلک می‌دهند. مشخصه‌ی ظاهری این بیماری این است که پف‌کردگی در قسمت بیرونی پلک بالایی ایجاد می‌شود.

برخی بیماران فشار فیزیکی بر روی کره‌ی چشم خود احساس می‌کنند و برخی نیز ممکن است احساس ناراحتی در چشم را گزارش دهند. حدود 40 درصد افراد با افزایش سن درجات متوسطی از افتادگی غده‌ی اشکی را بروز می‌دهند بنابراین می‌توان این بیماری را بعنوان یک فرایند طبیعی مربوط به افزایش سن نیز در نظر گرفت. با این حال در افرادی در سنین جوانی نیز ممکن است ایجاد شود. همچنین در 15 درصد افرادی که جراحی بلفاروپلاستی پلک بالایی بر روی آنها انجام می‌شود شاهد افتادگی غدد اشکی هستیم.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی پلک را بررسی نموده، مناسب ترین روش جراحی پلک یا بلفاروپلاستی را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

علائم افتادگی غدد اشکی:

افتادگی غدد اشکی ممکن است بدون علامت خاصی باشند و حتی علامت ظاهری در پلک نیز ایجاد نکنند. تشخیص افتادگی غدد اشکی بدون علامت با استفاده از بررسی توسط پزشک متخصص صورت می‌گیرد. سایر علائم معمول افتادگی غدد اشکی شامل موارد زیر هستند:

بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی با افتادگی غدد اشکی:

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند و سپس توسط بخیه‌هایی، بخش قدامی غدد اشکی با بافت‌ اطراف تثبیت می‌شود. در نتیجه‌ی این جراحی، غده در جایگاه خود قرار می‌گیرد و شکل پلک نیز به حالت طبیعی در می‌آید. علاوه بر استفاده از بخیه، تقویت رباط Whitnall و همچنین در موارد معدودی برش غدد اشکی نیز ممکن است بکار گرفته‌شوند كه روش ارجح نمى باشد.

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و چشم آسیای شرقی بیشتر بدانید ...

ممکن است پزشک جراح علاوه به تغییر مکان غدد اشکی به جایگاه طبیعی خود، برای ایجاد نتیجه‌ای طبیعی‌تر و موثرتر در زیبایی ظاهری فرد، جراحی بلفاروپلاستی را نیز بر روی چشم انجام دهد، به این معنی که بافت‌هایی غیر از غدد اشکی که باعث افتادگی پلک می‌شوند (مانند بافت چربی و عضلات تضعیف‌شده) نیز دستکاری می‌شوند. ترکیب جراحی افتادگی غدد اشکی با بلفاروپلاستی می‌تواند تاثیر جراحی بر زیبایی را دو چندان کند و علاوه بر رفع مشکلات مربوط به غدد اشکی، سایر مشکلات پلك را حل نمايد .

راهکارهای زیر پس از جراحی برای کاهش مشکلات پیشنهاد می‌شود:

ادرس اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

عوارض بلفاروپلاستی :

مانند هر نوع جراحی دیگری، بلفاروپلاستی نیز ممکن با عوارضی همراه باشد. از جمله عوارض مشاهده‌شده برای بلفاروپلاستی شامل موارد زیر است:

نیاز به جراحی‌های تکمیلی

برای آگاهی از خطرات و عوارضی که ممکن است این نوع جراحی برای فرد در پی داشته‌باشد بهتر است با پزشک متخصص مشورت گردد. پس از جراحی نیز اقدامات لازم از طرف پزشک برای به حداقل رساندن احتمال این عوارض به کار گرفته‌می‌شوند. در صورتی که پس از جراحی هر کدام از علائم زیر بروز کنند لازم است تا فرد هر چه سریع‌تر به اورژانس مراجعه نماید:

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی چشم ممکن است از روشهایی مانند تزریق ژل یا فیلر و تزریق چربی، و در مواردی هم تزریق بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لیلی شبانزاده [ 1402-12-25 ]
ابرو و پلک بالا

آذین قنبری [ 1402-07-09 ]
من میخوام عمل بلفاروپلاستی انجام بدم اما از کوچک شدن چشم میترسم. آیا احتمال دراه این اتفاق بیفته

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانیآشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانی

ابروها را مى توان با روشهاى جراحى و غير جراحى بالا برد. شايعترين روش غير جراحى استفاده از بوتاكس (سم بوتولينوم) است كه ليفت شيميايي نام دارد. اين روش در افتادگى خفيف و در افراد جوان مناسب بوده و اثر ان بين سه تا پنج ماه در ناحيه پيشانى طول مى كشد ... ادامه مطلب

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

مقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپیمقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپی

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت می باشد که به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک های بالا یا پایین انجام می گیرد. ... ادامه مطلب

تزریق ژل اطراف چشمتزریق ژل اطراف چشم

امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی فراوانی برای جوانسازی زیر چشم وجود دارد؛ که یکی از بهترین و موثرترین آنها تزریق ژل یا فیلر زیر چشم است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465