رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / جدیدترین روش درمان پف زیر چشم

جدیدترین روش درمان پف زیر چشم

پف زیر چشم از مشکلات رایج اطراف چشم است که در معمولا سنین بالا خود را به تدریج نشان میدهد. پف زیر چشم که معمولا در اثر افزایش سن ایجاد میشود ناشی از تجمع بافت چربی در پشت پوست پلک و فشار آن بر پوستِ ضعیف‌شده است. با افزایش سن، سلولها ضعیف میشوند و در نتیجه توان تولید پروتئین در آنها کاهش می یابد.

آنچه در این مطلب میخوانید

این مسئله منجر به کاهش میزان تولید پروتئینهایی همچون کلاژن، الاستین و ... میشود. این پروتئین ها در ایجاد خاصیت کشسانی و صاف بودن پوست موثر هستند و کاهش تولید آنها منجر به شل شدن پوست میشود. در این حالت، نیروی وزن چربی هایی که پشت پلک ها هستند منجر میشود تا پوست شل شده شکل پف کرده به خود بگیرد. روشهای مختلفی برای درمان پف زیر چشم وجود دارند که میتوانند منجر به ایجاد پوستی شاداب و چهره ای جوان شوند.

در این مطلب، جدیدترین روش درمان پف زیر چشم معرفی میشوند. برای آگاهی از انواع روشهای رفع پف زیر چشم، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

جدیدترین روش درمان پف زیر چشم

روشهای مختلفی برای رفع پف زیر چشم وجود دارند. جدیدترین روشهای درمان پف زیر چشم شامل موارد زیر هستند:

جدیدترین روش درمان پف زیر چشم

درمان قطعی پف زیر چشم

بلفاروپلاستی را میتوان درمان قطعی پف زیر چشم نام برد. در این روش، پوست زیر چشم برش میخورد و چربی های زیر پوست برداشته میشوند. سپس پوست اضافه برش میخورد و پوست، بخیه زده میشود. این روش بعنوان درمان قطعی پف زیر چشم، میتواند منجر به جوانسازی طولانی مدت چشم ها گردد. این روش اگرچه بعنوان یک روش ایمن شناخته میشود، در کنار تمام مزایای خود، دارای عوارضی جانی نیز میباشد که ممکن است باعث شود تا پزشک شما در مراحل اولیه درمان، سایر روشها را بر این روش ارجحیت دهد.

در روشهای غیرتهاجمی مانند لیزردرمانی، تزریق فیلر و ...، عوارض ناشی از درمان محدود بوده و پوست برش نمیخورد اما بلفاروپلاستی بعنوان یک روش تهاجمی با عوارض جراحی همراه است. با این حال، در مواردی که پف زیر چشم شدید و ناشی از افزایش سن باشد میتوان بلفاروپلاستی را بعنوان بهترین روش درمان قطعی پف زیر چشم تجربه کرد.

کمبود کدام ویتامین باعث پف زیر چشم میشود؟

پف زیر چشم معمولا در اثر شل شدگی پوست و تجمع چربی، کاهش رطوبت پوست و در موارد خفیفتر در اثر بیخوابی ایجاد میشود. گاهی نیز ممکن است علت ایجاد پف زیر چشم کمبود برخی ویتامین ها مانند ویتامین K، ویتامین B12، ویتامین A و نیز ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B6 باشد. ویتامین K میتواند منجر به بهبود جریان خون در سراسر بدن شود و کمبود آن میتواند منجر به کاهش خونرسانی به بافت زیر چشم و در نتیجه ضعیف شدن و پف کردن آن گردد. ویتامین B12 نیز در تولید سلولهای خونی موثر است و منجر به حفظ سلامت عضلات میگردد. ویتامین A نیز در حفظ رطوبت پوست و شادابی آن موثر است.

درمان پف زیر چشم در خانه

درمان پف زیر چشم در خانه برای پف چشم موقتی و خفیف میتواند موثر باشد اما در مواردی که پف زیر چشم ناشی از افزایش سن باشد معمولا تاثیر قابل مشاهده ای انتظار نمیرود. روشهای زیر را میتوان برای درمان پف زیر چشم در خانه به کار برد:

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

کرم فوری برای پف زیر چشم

کرم های مختلفی برای پف زیر چشم وجود دارند که میتوانند منجر به رفع پف زیر چشم شوند. این کرم ها برای پف های خفیف تاثیر مناسبی میتوانند داشته باشند. نشانهای تجاری مختلفی وجود دارند که انواعی از کرمها را تولید میکنند که میتوان با مراجعه به پزشک، کرم مناسب را انتخاب نمود. با توجه به اینکه دلایل مختلفی میتوانند عامل ایجاد پف زیر چشم باشند، بیان یک دستورالعمل کامل برای همه میسر نیست. بهترین کرم برای پف زیر چشم دارای ویژگی های زیر است:

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صادقی [ 1402-09-07 ]
سلام آقای دکتر به غير از جراحی پلک و بلفاروپلاستی چه روش دیگه ایی برای درمان پف زیر چشم هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب می باشد که باعث رفع نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

بلفاروپلاستی یک روش درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک، پف زیر چشم و افتادگی پلک با ریشه ژنتیکی و افزایش سن است. ... ادامه مطلب

تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستیتفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی روشهایی هستند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن و عوامل دیگر مانند ژنتیک به کار می‌روند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465