بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / جوانسازی پوست دور چشم با روش MFU

جوانسازی پوست دور چشم با روش MFU

روش MFU یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است که با استفاده از امواج فراصوت (اولتراسوند)، لایه های سطحی پوست که در عمق 5/4 تا 5 میلی متری قرار دارند را تحت تاثیر قرار داده و منجر به تولید بیشتر پروتئین های موثر در استحکام پوست میشود. این روش نوین میتواند در تولید کلاژن بیشتر پوست و لیفت صورت و پوست دور چشم موثر باشد. همچنین از این روش برای لیفت ابروها و سفت کردن و کشیدگی پوست شل شده نیز استفاده میشود و نتایج قابل قبولی ایجاد میکند.
روش MFU در دو مرحله اصلی تاثیرات خود را ایجاد میکند. در مرحله اول که سریع بوده و بلافاصله پس از انجام پروسیجر قابل درک است، تغییرات اولیه در کلاژنهای پوست صورت ایجاد میشود که منجر به ایجاد حس کشش در پوست میگردد. مرحله دوم که طولانی مدت بوده و برای ایجاد آن نیاز به چند هفته تا چند ماه زمان خواهدبود، منجر به ایجاد کلاژنهای جدید در پوست میشود که این مسئله منجر به کشیدگی پوست و رفع شل شدگی و افتادگی آن میشود.

تشخیص و درمان انواع بیماریها و مشکلات اطراف چشم و جراحی های زیبایی و جوانسازی چشم ، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

آیا MFU روش ایمنی است؟

روش MFU در حال حاضر بعنوان تنها روش غیرتهاجمی شناخته میشود که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است. این سازمان استفاده از روش MFU برای لیفت ابرو را ایمن گزارش میکند و تنها دستگاه مورد تایید این سازمان برای لیفت ابرو نیز دستگاه اولتراپی است. بنابرای افراد بر اساس مشکلات پوستی و نیاز خود میتوانند با آرامش و خیالی آسوده از این روش بهره مند شوند.

جوانسازی پوست دور چشم

جوانسازی پوست با MFU چگونه صورت میگیرد؟

پوست انسان متشکل از انواع مختلفی از پروتئین ها است. مهم ترین پروتئین در استحکام و کشیدگی پوست، پروتئینی به نام کلاژن است. با افزایش سن، سلولها کلاژن کمتری تولید میکنند و کیفیت کلاژن تولیدی آنها نیز کاهش می یابد. از همین رو، اگر بتوان سلولها را تحریک به تولید بیشتر و باکیفت تر این پروتئین کرد، میتوان بسیاری از مشکلات مرتبط با پیری در پوست را برطرف نمود. همین اصل به عنوان اساس کار روش MFU شناخته میشود.
در روش MFU با استفاده از امواج فراصوتی، سلولهای لایه ای از پوست به نام درم تحریک میشوند. تحریک این سلولها دو نتیجه در پی دارد. نتیجه اول که سریع بروز میکند به شکل تغییرات ملکولی است و منجر به چین خوردگی و افزایش ثبات کلاژنهای موجود در پوست میشود. تغییر شکل کلاژنهای موجود منجر به کوتاه شدن آنها و در نهایت کشیدگی پوست میگردد. علاوه بر این، حرارت ایجادشده در درم توسط امواج فراصوتی منجر به تحریک تولید کلاژنهای جدید میشود. این کلاژنها که کیفیت بالاتری نسبت به کلاژنهای موجود دارند نیز کشیدگی و لیفت پوست را تقویت میکنند. بنابراین تاثیر روش MFU به دو شکل است:

اقدامات پس از MFU

روش MFU بعنوان یک روش ایمن و غیرتهاجمی شناخته میشود که عوارض بسیار کمی در پی دارد. از همین رو، پس از MFU اقدام ویژه ای لازم نیست. در برخی افراد که سابقه تبخال دارند لازم است تا اقدامات ویژه ای انجام شود.

عوارض جانبی MFU

از جمله عوارض جانبی MFU میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قرمزی پوست
  2. ورم خفیف پوست
  3. احساس مور مور شدن پوست
  4. حساس شدن پوست نسبت به لمس
  5. بی حس شدن پوست یا ایجاد خون مردگی که عوارض نادری به شمار می آیند

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

ماندگاری MFU چقدر است؟

اولین تاثیر روش MFU بلافاصله پس از انجام آن ایجاد میشود و پس از یک ماه انتظار میرود تا کشیدگی اصلی پوست ایجاد شود. این کشیدگی به تدریج بیشتر میشود به طوری که در طی سه تا شش ماه پس از MFU به حداکثر میزان خود میرسد. به طور کلی برای روشهایی که بر اساس اولتراسوند کار میکنند انتظار میرود تا حداقل یک سال و حداکثر سه سال تاثیر پایدار مشاهده گردد. پس از گذشت این بازه زمانی، برای اینکه تاثیرات افزایش سن بر روی پوست مجدد مشاهده نشود لازم است تا فرایند MFU دوباره تکرار گردد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی بلفاروپلاستی می تواند نقش مهمی در هماهنگی صورت و از بین بردن آثار پیری بر چشم داشته باشد. این جراحی برای از بین بردن پف و افتادگی پلک موثر است ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

روش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستیروش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستی

جراحی زیبایی پلک پایین بدون برش یک روش انقلابی است که دنیای جراحی پلاستیک را تغییر داده است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465