اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / مراقبت های پس از جراحی اپی کانتوپلاستی

مراقبت های پس از جراحی اپی کانتوپلاستی

چشم یکی از اندامی است که علاوه بر نقش بسیار مهم خود، در زیبایی افراد نیز تاثیر دارد. اگرچه چشم های خسته و پف آلود ممکن است دارای عملکرد طبیعی باشند اما تاثیر منفی بر زیبایی چهره افراد دارند. از همین رو روشهای جوانسازی چشم متنوعی ابداع شده اند. برخی جراحی ها مانند لیزیک و لازک ممکن است با بی نیاز کردن افراد به عینک در چهره آنها تاثیر بگذارند و برخی جراحی ها مانند بلفاروپلاستی ، لیفت ابرو ، لیفت پلک، کانتوپلاستی، اپی کانتوپلاستی و ... با دستکاری مستقیم بافتهای چشم منجر به تغییر شکل چشم شده و بافت های اطراف آن میشوند و در زیبایی هر چه بیشتر چشم نقش ایفا میکنند.

جراحی اپی کانتال یکی از جراحی های زیبایی چشم است که در افرادی با چشمان شرقی و باریک کاربرد دارد. این جراحی را با نام جراحی درشت کردن چشم ، جراحی چشم شرقی یا عمل چشم بادامی نیز میشناسیم.
جراحی اپی کانتوپلاستی با اصلاح وضعیت چین اپی کانتال مرتبط است. چین اپی کانتال یا چین مغولی که در افراد ساکن شرق آسیا دیده میشود تشکیل دهنده بافتی است که منجر به پوشیده شدن کانتوس داخلی چشم میشود و منجر به کوچکتر شدن ظاهری چشم ها میشود. با حذف این چین میتوان ظاهر چشم را بزرگتر کرد.

علاوه بر جراحی اپی کانتوپلاستی، جراحی مشابه دیگری به نام جراحی کانتوپلاستی نیز وجود دارد که تاندون جانبی کانتال و بافت های اطراف آن را دستکاری میکند و باعث ایجاد چشم هایی درشت تر میشود.

انواع جراحی های زیبایی و درمانی چشم، از جمله کانتوپلاستی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

مراقبت های پس از جراحی اپی کانتوپلاستی

مراقبت های عمومی پس از جراحی اپی کانتوپلاستی شامل موارد زیر است:

مراقبت های پس از جراحی اپی کانتوپلاستی

جای بخیه بعد عمل درشت کردن چشم (اپی کانتال چشم) به مرور زمان از بین می رود؟

پس از 4 تا 6 روز بخیه های عمل اپی کانتال توسط پزشک برداشته میشوند. در این زمان ممکن است بسیاری نگران جای زخم های بعد از عمل باشند.
در جراحی اپی کانتال از تکنیک هایی استفاده میشود تا جای زخم ها و بخیه ها پس از جراحی قابل مشاهده نباشند. با این حال احتمال کمی وجود دارد تا جای بخیه و زخم بعد از عمل درشت کردن چشم باقی بماند. این جای زخم ها ممکن است 2 تا 3 ماه پس از جراحی قابل مشاهده باشند و پس از آن به تدریج از بین میروند. علاوه بر این، برای کاهش احتمال وجود جای زخم پس از عمل اپی کانتوپلاستی میتوان از پمادهایی استفاده کرد که به رفع سریعتر جای زخم کمک میکنند.

آیا انجام عمل اپی کانتوپلاستی می تواند باعث ضعیف شدن چشم ها یا اختلال در بینایی شود؟

اپی کانتوپلاستی به خودی خود منجر به تاری دید یا اختلال در بینایی نمیگردد. تاری دید پس از عمل اپی کانتوپلاستی در برخی افراد گزارش میشود که علت آن استفاده از داروهای آنتی بیوتیکی بر روی چشم است. این داروها برای جلوگیری از خطر عفونت استفاده میشوند. تاری دید ناشی از آنتی بیوتیک ها پس از چند روز بصورت خودبخودی رفع میشود و جای نگرانی ندارد.
ضعف چشم ها یا آسیب به بینایی به علت آسیب عصب بینایی در حین جراحی اپی کانتوپلاستی بسیار نادر است. در صورتی که از جراح متخصص و باتجربه بهره گرفته شود احتمال آسیب عصب بینایی و سایر عوارض جراحی اپی کانتوپلاستی به حداقل میرسد.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

آیا بخیه های عمل اپی کانتوپلاستی قابل جذب است؟

در صورتی که بخیه های عمل اپی کانتوپلاستی در داخل چشم باشند از بخیه های قابل جذب استفاده میشود. برای بخیه های زیر پلک، بخیه های معمولی (غیرقابل جذب) استفاده میشوند که پس از 4 تا شش روز برداشته میشوند.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بیناییتاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بینایی

افتادگی پلک یا پتوز به وضعیتی گفته می شود که پلک بالایی به سمت پایین افتاده باشد. ... ادامه مطلب

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی دو نوع از جراحی هستند که اگرچه هر دو بر روی چشم و بافت‌های مرتبط با آن انجام می‌شوند اما اهداف و تاثیرات متفاوتی دارند. در این مطلب به معرفی هر کدام از این جراحی‌ها پرداخته و کاربرد و تفاوت هر کدام با دیگری را بیان خواهیم کرد ... ادامه مطلب

جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟

جراحى بلفاروپلاستی پلک بالایی شامل برداشت پوست اضافه، برداشت قسمتهايی از چربى پلک در صورت نياز ، بالا بردن ابرو و تقويت عضله بالابرنده پلک است. ... ادامه مطلب

روش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستیروش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستی

جراحی زیبایی پلک پایین بدون برش یک روش انقلابی است که دنیای جراحی پلاستیک را تغییر داده است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465