رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهاى چشم / انواع بیماریهای شبکیه چشم و علائم آنها

انواع بیماریهای شبکیه چشم و علائم آنها

شبیکه چشم لایه بافتی نازکی است که در قسمت درونی و ناحیه پشت چشم گسترده شده است. شبکیه در نزدیکی عصب بینایی قرار دارد و عملکرد آن شامل دریافت نور و تبدیل آن به پیام عصبی است. نور ابتدا از ساختارهایی مانند قرنیه، عنبیه، مردمک و عدسی چشم عبور کرده و متمرکز میشود. تمرکز یا فوکوس نور بر روی شبکیه منجر به تحریک سلولهای موجود در شبکیه می شود. این سلولها نیز نور را به پیام عصبی تبدیل میکنند و پیام عصبی از طریق عصب بینایی که در نزدیکی شبکیه است به مغز منتقل می شوند تا در نهایت، مغز بتواند پیام عصبی را به تصویر قابل درک تبدیل کند.

تشخیص و درمان انواع بیماری های چشم و جراحی های زیبایی و جوانسازی چشم ، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114 تماس حاصل فرمایید.

بیماری های شبکیه چشم

بیماریهای شبکیه چشم شامل انواع مختلفی از بیماری هاست که شبکیه را تحت تاثیر قرار میدهند و بیشتر آنها منجر به ایجاد علائم در بینایی می شوند. بیماری های شبکیه چشم میتوانند هر بخشی از شبکیه را تحت تاثیر قرار دهند و دارای علائم مختلفی باشند. برخی از بیماری های شبکیه چشم را میتوان درمان کرد. برخی از بیماری های شبکیه نیز وجود دارند که اگر درمان نشوند منجر به آسیب عصب بینایی و در نهایت نابینایی فرد می شوند. از جمله بیماریهای شبکیه چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بیماری های شبکیه چشم

آدرس اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

علائم بیماری های شبکیه چشم

زمانی که شبکیه دچار آسیب شود ممکن است علائم زیر بروز کنند که بین مشکلات مختلف مرتبط با شبکیه مشترک هستند:

در صورتی هر کدام از این مشکلات وجود داشته باشند لازم است تا هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه شود زیرا آسیب شبکیه و اعصاب مرتبط با آن میتواند منجر به نابینایی دائمی منجر شود.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی لیفت ابرو ( جهت درمان افتادگی ابروجراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر و تزریق چربی زیر چشم استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :خسرو وستایی [ 1402-12-23 ]
با سلام خشک شد ن رگ شبگیه در اتر سکته قابل عمل و درمان است یا خیر؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

در برخی از موارد با تشخیص پزشک، میتوان عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی را بدون نیاز به جراحی و با لیزر انجام داد. ... ادامه مطلب

درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی بلفاروپلاستی می تواند نقش مهمی در هماهنگی صورت و از بین بردن آثار پیری بر چشم داشته باشد. این جراحی برای از بین بردن پف و افتادگی پلک موثر است ... ادامه مطلب

آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465