رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / فیلرها چه کاربردی دارند؟

فیلرها چه کاربردی دارند؟

واژه فيلر، يک واژه کلى به معناى پرکننده مى باشد که به طور کلى مى تواند به دو دسته اصلى ژل و چربى تقسيم گردد . چربى منبعى مناسب محسوب مى گردد که حجم زيادى سلول را با هزينه اى کم در اختيار مى گذارد . هرچند مشکلاتى از جمله نياز به گرفتن چربى از محلى ديگر مانند شکم يا کناره ران به عنوان يک جراحى با مشکلات احتمالى همراه ان وجود دارد . غير قابل پيش بينى بودن نتايج ،جذب مقدارى از چربى پس از تزريق و سخت بودن حذف ان در صورت نتايج نامطلوب از ديگر مشکلات ان مى باشد .

گروه دوم فيلرها طيفى از مواد مختلف هستند که به نام ژل مى شناسيم . ژلها ساختارهاى مختلف با ماندگارى متفاوت دارند . در گذشته انواع بيشترى در بازار موجود بود و اغلب تبليغات به نفع ماندگارى اين ژلها بود .با گذشت زمان و بروز عوارض در رابطه با اين ژلها مخصوصا ژل پاژ که در کشور ما به صورت وسيع مورد استفاده قرار گرفته بود ، ارام ارام اين مواد از بازار حذف شدند و مواد کم خطرترى جايگزين شدند .

از بين ژلهاى مختلف ، ماده اى به نام اسيد هيالورونيک طى ده سال گذشته جاى خود را باز کرده است . اين ماده از جمله مواد بافت طبيعى بدن است که با افزايش سن دچار کاهش مى شود و به صورت تزريقى قابل جايگزينى مى باشد . اين ماده طى يک روند صنعتى تهيه شده و با نامهاى مختلف و توسط کشورهاى متعددى توليد مى گردد که کيفيت انها متفاوت بوده و تنها تعدادى از انها تاييديه هاى لازم را دارند . بنابراين همانند بوتولينوم ، توصيه به استفاده از برندهاى معتبر که قيمت بالاترى نيز دارند مى شود تا با عوارض ناخواسته اى مواجه نشويم .

یکی از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق ژل یا فیلر است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد ژل

ژلها کاربردهاى متعددى در صورت دارند ، از جبران کاهش حجم ناشى از افزايش سن ( مانند اصلاح خط خنده يا گود افتادگى شقيقه) تا ايجاد افزايش حجم بافتى به منظور تغيير ظاهر ( مانند تزريق و حجمدهى لب) بطور کلى اسيد هيالورونيک در نقاط مختلف صورت و برحسب نوع زنجيره و وزن مولکولى ، ماندگارى بين شش تا هجده ماه دارد .

از جمله کاربردهاى فيلر در نقاط جداگانه مى توان به تزريقات خط خنده ، حجمدهى لب، زاويه سازى فک، جلو اوردن چانه، اصلاح قوس بينى، برجسته سازى گونه، رفع گودى زير چشم و بالاى چشم، حجمدهى زير ابرو وبالا بردن ابرو و کاهش فرورفتگى شقيقه اشاره کرد .

امروزه تکنيکهاى جديدى در تزريقات ابداع شده است که باعث تغيير نگرش ما نسبت به اين مقوله شده است . بدين معنا که با روش خاصى از تزريقات مى توان به جاى حجم دهى مستقيم يک محل ، به صورت غير مستقيم باعث ليفت بافت صورت از جمله ابروها و ميان _صورت شد که باعث کاهش عمق خط خنده ، کاهش افتادگى صورت در زاويه فکى و رفع غبغب و اصلاح وضعيت چانه و طرح لبخند مى شود .

صفحه اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

اين موضوع به معناى راهى نوين در جوانسازى صورت است که مى تواند اينده اين رشته را تحت شعاع قرار دهد . پيش از تزريق لازم است مراجعه کننده به طور کامل با نتايج و برنامه درمانى آشنا شود و از عوارض احتمالى اطلاع يابد . روشهاى نوين تزريق به مقدار بيشترى از ژل نياز دارند تا تغييراتى واضح ايجاد نمايند . مشخصا اين روش جوانسازى در سنين سى تا پنجاه سال بسيار تاثيرگذار مى باشد.از محاسن اسيد هيالورنيک امکان حذف سريع ان با تزريق دارويى به نام هيالاز مى باشد که چنين ويژگى در مورد ساير فيلرها در صورت نتيجه نامطلوب ميسر نمى باشد .

در برخورد با تومورهاى حدقه تنها گروه کوچکى از متخصصين داراى تجربه و صلاحيت کافى مى باشند که با توجه به گستردگى انواع تومورها برنامه ريزى دقيق لازم است و درمانها مى تواند شامل پيگيرى ، جراحى ، شيمى درمانى و يا راديوتراپى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ساجده [ 1402-07-03 ]
آقای دکترهزینه فیلر زیر چشم چقدره و از چه برندی استفاده میکنید ..

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

در برخی از موارد با تشخیص پزشک، میتوان عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی را بدون نیاز به جراحی و با لیزر انجام داد. ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟

مجرای اشکی مسدود شده یا انسداد مجاری اشکی وضعیتی است که در آن مسیر تخلیه اشک در چشم به طور جزئی یا کامل مسدود و منجر به مشکل در تخلیه اشک می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465