بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / مدت ماندگارى نتايج عمل چشم گربه اى چقدر است؟

مدت ماندگارى نتايج عمل چشم گربه اى چقدر است؟

برخی افراد ممکن است از شکل طبیعی چشم‌های خود راضی نباشند و به دنبال راهکارهایی برای تغییر شکل یا اندازه‌ی چشم خود باشند. جراحی‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند موجب تغییر شکل یا اندازه‌ی چشم شوند. یکی از این جراحی‌ها، جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه‌ای است. با این حال در کنار وجود روش‌های تغییر شکل چشم، ماندگاری آنها نیز برای بسیاری از افراد مهم است. در این مطلب به بررسی جراحی چشم گربه‌ای و ماندگاری آن خواهیم پرداخت.

انواع جراحی های زیبایی و درمانی چشم، از جمله کانتوپلاستی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

جراحی چشم گربه‌ای یا کانتوپلاستی چیست؟

جراحی چشم گربه‌ای، چشم روباهی یا کانتوپلاستی روشی است که تاندون کانتال را دستکاری می‌کند و هدف نهایی آن کشیدن و سفت کردن پلک پایین است. تاندون کانتال در دو بخش داخلی و جانبی یا خارجی چشم وجود دارد. کانتال جانبی تاندونی در بخش بیرونی چشم است که منجر به اتصال پلک پایین و بالا به هم شده و وظیفه‌ی آن بالا نگه داشتن گوشه‌ی بیرونی چشم با اتصال قلاب مانند به پلک پایین است. کانتال داخلی نیز دو پلک را در بخش داخلی چشم به هم متصل می‌کند. در حالت معمول، کشیدگی چشم به این علت ایجاد می‌شود که کانتال جانبی از کانتال داخلی چشم بالاتر است. بنابراین در صورتی که این وضعیت تغییر کند، مثلا کانتال جانبی بیشتر از حالت طبیعی از کانتال داخلی بالاتر کشیده شود منجر به ایجاد شکلی کشیده‌تر در چشم‌ها خواهدشد. در جراحی کانتوپلاستی تلاش می‌شود تا با سفت کردن این تاندون و رباط‌های مرتبط با چشم افتادگی گوشه‌ی بیرونی چشم رفع شده و شکل چشم تغییر یابد. ذکر این نکته نیز مهم است که کانتوس تنها به سمت جانبی کشیده نمی‌شود بلکه بسته به نیاز فرد ممکن است به سمت بالا، طرفین و سمت ابروها کشیده شود.

عمل چشم گربه اى

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چقدر ماندگاری دارد؟

یکی از روش‌های تقریبا دائمی لیفت چشم‌ها جراحی کانتوپلاستی است. باید توجه داشت که در حال حاضر هیچ روشی برای توقف یا کنترل روند پیری سلول‌ها وجود ندارد بنابراین جراحی کانتوپلاستی نیز نمی‌تواند تاثیر افزایش سن در ایجاد تغییرات در پوست را متوقف کند. بنابراین کانتوپلاستی اگرچه می‌تواند برای سالها تاثیراتی پایدار ایجاد کند اما تاثیرات افزایش سن را به صفر نمی‌ساند. به طور متوسط جراحی کانتوپلاستی ده سال تاثیر پایدار دارد. عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند این زمان را تحت تاثیر قرار دهند. از جمله‌ی این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بنابراین محافظت از پوست و چشم‌ها با کرم‌های مراقبتی مانند ضدآفتاب و نیز استفاده از عینک آفتابی، تغذیه‌ی مناسب همراه با دوری از دخانیات از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند تاثیر جراحی کانتوپلاستی را افزایش دهند.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

چه کسانی برای جراحی چشم گربه ای مناسب هستند؟

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه‌ای را می‌توان تقریبا روی تمام بازه‌های سنی و تمام افراد، فارغ از جنسیت، انجام داد. با این حال بیشترین استقبال از این جراحی در افراد جوان است. مطالعات نشانگر این هستند که افرادی در سنین زیر 40 سال از جمله افرادی که در دهه‌ی دوم و سوم زندگی خود هستند بیشترین تمایل را به جراحی چشم گربه‌ای دارند. با این حال تنها عامل در تعیین فرد مناسب برای جراحی کانتوپلاستی سن نیست. اصلی‌ترین عاملی که نشان می‌دهد یک فرد برای جراحی کانتوپلاستی مناسب است یا خیر، وضعیت عمومی سلامتی است. بنابراین لازم است تا در مورد جراحی کانتوپلاستی با مشورت با یک پزشک متخصص تصمیم‌گیری شود.

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و چشم آسیای شرقی بیشتر بدانید ...

هزینه و قیمت عمل چشم گربه ای

هزینه‌ جراحی کانتوپلاستی مسئله‌ای متغیر است که بسته به شرایط زمانی و نیز امکانات استفاده شده در مرکز درمانی وابسته است. همچنین معمولا این جراحی با جراحی‌های دیگری مانند بلفاروپلاستی همراه است بنابراین هزینه‌ی آن برای افراد مختلف متفاوت خواهدبود. برای آگاهی از هزینه‌ی جراحی چشم گربه ای می‌توان به پزشک متخصص مراجعه کرده و بسته به شرایط و نیازهای فرد از هزینه‌ی جراحی آگاه شد.
سایر کاربردهای جراحی چشم گربه ای

سایر کاربردهای جراحی چشم گربه ای

جراحی کانتوپلاستی علاوه بر اینکه در ایجاد شکل کشیده‌تر در چشم کاربرد دارد، در افرادی با چشم شرقی یا چشم آسیایی نیز می‌تواند منجر به درشت‌تر شدن چشم‌ها شود. اکتروپیون یا برگشتگی پلک به بیرون نیز از بیماری‌هایی است که برای درمان آن می‌توان از جراحی کانتوپلاستی استفاده کرد. افتادگی پلک نیز از مشکلات مرتبط با افزایش سن است که با کانتوپلاستی می‌توان آن را رفع نمود.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى در مورد بيماريهاى و اشکالات چشم و اطراف آن، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، لیفت ابرو، کشیدن گوشه چشم با بوتاکس، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى اطفال و بالغين، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى پذیرای مراجعین محترم می‌باشند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :پریناز حسن زاده [ 1402-08-07 ]
سلام میخواستم مشاوره بشم برای چشم گربه ای وجراهی بلفارو پلاستی وقیمت ممنون میشم راهنماییم کنید

مریم کرمی [ 1402-08-02 ]
با سلام جراحی چشم گربه ای میخواستم و قیمت

لیلا محمودی [ 1402-05-15 ]
سلام وقتتون بخیر من خاستم. مشاوره بشم برای بلفا پلاستی و چشم گربه ای

لیلا بیگدلی [ 1402-02-03 ]
درود بر شما ممنون می شوم در زمینه جراحی چشم گربه ای راهنمایی بفرمایید با سپاس بیگدلی

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب می باشد که باعث رفع نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود ... ادامه مطلب

روش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستیروش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستی

جراحی زیبایی پلک پایین بدون برش یک روش انقلابی است که دنیای جراحی پلاستیک را تغییر داده است. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465