اسلاید اصلی

جراحی رفع گودی کاسه چشم

گاهی اوقات پوست ظریف زیر چشم دچار فرورفتگی می‌شود. این فرورفتگی معمولا به دلیل افزایش سن است. به دلیل اینکه پوست اطراف چشم جزو ظریف‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های پوست است ممکن است بنا به لایل مختلفی دچار آسیب شود و ساختار منسجم و مستحکم خود را از دست دهد. در این صورت ممکن است بصورت فرورفته و سیاه به نظر آید. دلایل ایجاد گودی کاسه‌ی چشم شامل موارد زیر است:

درمان گودی زیر چشم با روشهای جراحی و غیر جراحی را می‌توانید با مراجعه به دکتر بهرام اشراقی و توسط ایشان، انجام دهید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

افزایش سن: افزایش سن با پیری سلول‌های بدن همراه است. کلاژن بعنوان بیشترین پروتئین بدن در سلول‌ها تولید می‌شود و مسئول استحکام و انعطاف پوست است. با افزایش سن، میزان و کیفیت کلاژن تولیدی کاهش می‌یابد و در نتیجه پوست آسیب‌پذیرتر می‌شود. یکی از نتایج کاهش کیفیت کلاژن تولیدی، گودی در کاسه‌ی چشم است.

آسیب فیزیکی و تروما: هرگونه آسیب فیزیکی به استخوان‌های کاسه‌ی چشم که منجر به شکستگی استخوان حدقه‌ی چشم شود احتمال ایجاد گودی چشم را افزایش می‌دهد.

از دست‌دادن آب بدن: یکی از شایع‌ترین دلایل گودی کاسه‌ی چشم، از دست‌دادن آب بدن است. مصرف بیش‌ از حد قهوه، نوشابه و نوشیدنی‌های صنعتی می‌تواند موجب افزایش حجم ادرار و در نتیجه از دست‌رفتن آب بدن شود.

کاهش ویتامین‌های بدن: ویتامین ث، ویتامین کا و عناصری همچون آهن از عوامل مهم سلامتی پوست هستند. در صورتی که تغذیه‌ی فرد ناسالم باشد و یا فرد دچار سوء تغذیه باشد، گودی کاسه‌ی چشم قابل انتظار است.

مشکلات خواب: نداشتن خواب کافی یا کیفیت پایین خواب از جمله عواملی هستند که به تیرگی و گودی کاسه‌ی چشم منجر می‌شوند.

کاهش وزن شدید: گاهی افراد بصورت ناگهانی وزن زیادی را از دست می‌دهند. در این حالت به دلیل فشار وارده، رگ‌های خونی زیر پوست چشم بصورت برجسته در آمده و کاسه‌ی چشم نیز شکل فرورفته به خود می‌گیرد.

عوامل توارثی: افرادی که والدین آنها دچار گودی کاسه‌ی چشم بوده‌اند خود نیز مستعد بروز این حالت هستند.

مصرف دخانیات: دخانیات از جمله سیگار با کاهش توان سلول‌ها برای تولید کلاژن و نیز کاهش کیفیت کلاژن تولیدی، منجر به آسیب‌پذيری بیشتر پوست و گودی چشم می‌شوند.

حساسیت: برخی حساسیت‌ها منجر به التهاب در عروق کوچک خونی در زیر چشم می‌شوند. این التهاب ممکن است منجر به گودی کاسه‌ی چشم شود.

عفونت سینوسی: از علائم عفونت سینوسی می‌توان به گرفتگی بینی و احساس فشار در آن اشاره کرد که می‌توانند به گودی کاسه‌ی چشم منجر شوند. در این حالت بهتر است به پزشک مراجعه کرد.

گودی چشم

روش‌های درمان گودی چشم چیست؟

روش‌های مختلفی برای درمان گودی چشم وجود دارد. برخی از این روش‌ها براساس پیشگیری از عوامل ایجاد گودی چشم هستند. مثلا دوری از عوامل حساسیت‌زا احتمال ایجاد گودی چشم را کاهش می‌دهد. برخی روش‌های درمانی شامل روش‌های خانگی هستند. از جمله‌ی این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورتی که روش‌های درمان خانگی نتوانند مشکل را به حد رضایت‌بخشی حل کنند، می‌توان از روش‌های درمان پزشکی برای درمان گودی کاسه‌ی چشم اسفتاده کرد.

روش‌های درمان پزشکی گودی چشم شامل موارد زیر هستند:

تزریق بوتاکس:

نتایج تزریق بوتاکس موقتی است و پس از مدتی نیاز به تکرار وجود دارد. تمایل به استفاده از این روش نسبت به سایر روش‌ها کمتر است.

استفاده از فیلرها یا پرکننده‌ها:

فیلرهای مختلفی وجود دارند که بصورت تزریقی در زیر چشم به کار می‌روند. در این روش‌ها، فیلر یا پرکننده‌ی مورد استفاده به زیر پوست محل گودی چشم تزریق می‌شوند.

جراحی لیفت صورت:

این جراحی نوعی جراحی تهاجمی است که در طی آن با استفاده از برش‌های ایجادشده در پوست، عضلات و بافت‌های چربی جابجاشده به محل خود کشیده شده و پوست صورت نیز پس از کشیدگی، بخش اضافی آن برش خورده و پوست با بخیه بسته می‌شود. این جراحی نیز می‌تواند برای گودی کاسه‌ی چشم به کار برود.

جراحی بلفاروپلاستی:

در جراحی بلفاروپلاستی بافت‌های اطراف چشم را درگیر می‌کند و در طی آن با دستکاری صفحات چربی و عضلات جابجاشده‌ی اطراف چشم، این بافت‌ها به محل طبیعی خود کشیده می‌شوند. این روش یکی از روش‌های مرسوم رفع گودی چشم است.

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و چشم آسیای شرقی بیشتر بدانید ...

جراحی کارگذاری پروتز در چشم:

استفاده از پروتز‌ها در کاسه‌ی چشم یکی از متداول‌ترین روش‌های جراحی رفع گودی چشم است. این روش برای گودی هایی با دلایل مختلف کاربرد دارد. در این روش با استفاده از پرو‌تزهای مختلف می‌توان گودی کاسه‌ی چشم را رفع نمود. پروتزها یا ایمپلنت‌های استفاده‌شده در این روش معمولا از جنس سیلیکون هستند که بصورتی طراحی و ساخته می‌شوند که پاسخ ایمنی نامناسب در بدن ایجاد نکنند. این روش معمولا نتایج دائمی به همراه دارد و در صورتی که به هر دلیل نتایج رضایت‌بخشی نداشت، می‌توان از سایر روش‌ها مانند تزریق فیلر در کنار آن استفاده نمود.

روش‌های جراحی رفع گودی چشم گوناگون بوده و هر یک از آن‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. انتخاب بهترین روش درمان گودی کاسه‌ی چشم با مشورت با پزشک متخصص و پس از بررسی علت ایجاد آن ممکن خواهدبود.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت آندوسکوپی پیشانی و ابرو، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى شيرخواران و بالغين، بيمارى تيروئيد چشمى، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :الهه علیشاهی [ 1400-11-18 ]
من خانم 33ساله ای هستم گودی چشم شدید در ناحیه کاسه وزیر چشم دارم میخواستم بدونم چه درمانی برای من مناسب هست که این مشکل داءمی برطرف بشه و حدود هزینه رو هم بفرمایید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟

عیوب انکساری چشم در دو دهه اخیر جز بیماری های رایج محسوب شده است که افراد در رنج ‌های سنی مختلف به آن دچار شده اند. ... ادامه مطلب

آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟

با پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیار متعددی به وجود آمده اند که می توان به کمک آنها مشکل افتادگی ابرو و پلک را حل کرد. ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟

میوپاتی یا آسیب ماهیچه ای بیماری عضلانی است که به دلیل اختلال در عملکرد عضلات ظاهر می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465